The Pains of Being Pure at Heart - The Pains of Being Pure at Heart (2009)

Label: Slumberland

1. Contender (2:38)
  2. Come Saturday (3:15)
  3. Young Adult Friction (4:06)
  4. This Love Is Fucking Right! (3:14)
  5. The Tenure Itch (3:44)
  6. Stay Alive (4:54)
  7. Everything with You (2:58)
  8. A Teenager in Love (3:22)
  9. Hey Paul (2:02)
  10. Gentle Sons (4:32)
avatar van Metalhead99
Wel een lekker klinkend plaatje, alleen jammer genoeg wel een plaatje dat je snel weer vergeten bent.

Metalhead99 schreef:
...een plaatje dat je snel weer vergeten bent.

Geloof me, als je dit gehoord hebt, duikt het in de komende jaren de kop op. Muziek die met zoveel gevoel gespeeld wordt vergeet je niet zo snel.

Dikkop
Echt origineel of vernieuwend is dit inderdaad niet echt. Maar moet dat ook altijd?
The Pains maken zeer leuke noise pop en dat is ook gewoon de bedoeling.
Ze zijn dus geslaagd in hun opzet en verdienen een dikke 4. Heerlijk plaatje Ik ben benieuwd naar hun tweede.

avatar van Elohim
Lukas schreef:

Vind je? Ik vind het er meer een uit de categorie "laten we hip Smithsachtig doen".

Nu is dit niet mijn favoriete genre, weet ook niet hoe ik hier terechtgekomen ben eigenlijk, maar spat dat niet van dit hele album af? Ach, één troost, als je dit leuk vindt, vindt je waarschijnlijk honderden andere albums ook leuk, klinkt niet erg uniek.

avatar van MartinoBasso
Fans van Pains Of Being Pure At Heart vinden dit album misschien ook leuk :
Whirr - Pipe Dreams

avatar van WesleyX16
MartinoBasso schreef:
Fans van Pains Of Being Pure At Heart vinden dit album misschien ook leuk :
Whirr - Pipe Dreams

Leuk om adviezen van andere mensen op te volgen. Bedankt voor de tip.

Young Adult Friction klinkt een beetje als een Stereolab-nummer, maar dan wat kinderlijker (zonder dat dat storend is). Leuk nummer.