P.O.S - Never Better (2009)

Label: Rhymesayers

1. Let It Rattle (3:33)
  2. Drumroll (We're All Thirsty) (2:37)

met Doomtree

3. Savion Glover (2:19)
  4. Purexed (3:24)
  5. Graves (We Wrote the Book) (3:14)
  6. Goodbye (3:07)
  7. Get Smokes (2:38)

met Jessy Greene

8. Been Afraid (3:39)
  9. Low Light Low Life (3:14)

met SIMS en Dessa

10. The Basics (Alright) (3:23)
  11. Out of Category (3:16)
  12. Optimist (We Are Not for Them) (3:19)
  13. Terrorish (2:13)

met Jason Shevchuk

14. Never Better (4:03)

met Judah Nagler

15. The Brave and the Snake / Hand Made Hand Gun [Hidden Track] (11:51)

met Astronautalis

avatar van hoi123
Never Better was één van de eerste hiphopalbums die ik heb ontdekt, door de top-10 van (Wie anders?) R&P. Ondertussen heb ik nog een stuk of 10 andere albums ontdekt, maar deze blijft toch één van de beste voor me.
Never Better is een meesterwerkje waarbij verschillende genres worden gemixt met geweldige beats en goede teksten waar over is nagedacht.
Sowieso is de flow van P.O.S erg fijn en zijn de gastartiesten erg goed uitgekozen (Low Light, Low Life! )

Maar ook de nummers zitten erg goed in elkaar en de beats zijn fantastisch. Bij Drumroll ga ik iedere keer weer uit mijn dak en The Basics (Allright) heeft echt één van de beste beats die ik ooit heb gehoord. Maar het absolute hoogtepunt komt in de afsluiter, die in twee delen gedeeld zijn. Allebei de delen zijn geweldig, het agressieve The Brave In The Snake is al heel goed, maar de nog betere Hand Made Hand Gun bewijst dat ook hiphop gewoon onheilspellend kan zijn. Echt een geweldige track. De rockelementen die er soms inzitten (Let It Rattle, Drumroll, Terrorish) zijn ook erg goed uitgewerkt.

Jammer genoeg is niet alles geweldig, maar wat wil je ook met zoveel nummers.
Get Smokes en Out Of Category kunnen echt niet boeien en laten mijn gedachten afdwalen. Jammer, als deze nummers geskipt zouden worden - dat zou de de speelduur ook goed doen -, zou dit album zeker 5 sterren krijgen. Nu ''slechts'' 4,5 sterren.

avatar van jordidj1
P.O.S, mooie kerel.

Na de eerste luisterbeurt wist ik al dat dit een aangename kennismaking was. Vanaf de eerste minuut word je al meegesleurd door de tomeloze energie en productionele creativiteit! Zo heb je keiharde bangers zoals Drumroll of The Basics, maar ook catchy songs als Low Light Low Life (dat nummer heb ik al zo’n veertien keer gepompt in de afgelopen maand) of de afsluiter The Brave and the Snake / Hand Made Hand Gun die je gerust een “epic” kan noemen. Dan heb ik het titelnummer nog niet eens genoemd.

Tel daar ook nog de uitstekende flow van P.O.S en de fijne gastoptredens (Dessa!!) bij op en je hebt een klasseplaat. Albums die veel afwisselende tracks bevatten hebben sowieso een streepje voor bij mij, dus dit is een album om te koesteren. Ga ik nog vaak opzetten!

Ik beoordeel ‘m met een 4,3, omdat ik weinig minpunten zie eigenlijk. Hij zakt af een beetje in en is een beetje aan de lange kant, maar ach, wie doet daar nou moeilijk
over.