Duran Duran - Medazzaland (1997)

Label: Capitol

1. Medazzaland (3:51)
  2. Big Bang Generation (4:45)
  3. Electric Barbarella (5:19)
  4. Out of My Mind (4:20)
  5. Who Do You Think You Are (3:29)
  6. Silva Halo (2:28)
  7. Be My Icon (5:16)
  8. Buried in the Sand (4:20)
  9. Michael You've Got a Lot to Answer For (4:09)
  10. Midnight Sun (3:42)
  11. So Long Suicide (4:39)
  12. Undergoing Treatment (3:06)
  13. Ball and Chain * (3:58)
avatar van TEQUILA SUNRISE
Met dit album was ik totaal niet bekend. Van het internet geplukt en ondertussen meerdere malen beluisterd. Verrassend sterk experimenteel en ook mysterieuze plaat dat voor mij raakvlakken heeft met Achtung Baby van U2, het roept bij mij tenminste dezelfde gevoelens op. Dit is een album wat ik zeker fysiek in huis ga halen. Begin met 3.5 sterren met absoluut uitzicht op meer. Electric Barbarella is een heerlijk nummer wat teruggrijpt naar hun beginperiode. Het fraaie Out Of My Mind doet mij eveneens denken aan Depeche Mode.

Eindelijk heb ik de Japanse versie met Ball and Chain erop kunnen bemachtigen.

Deze staat als nummer 12 op het album, dus nog tussen So Long Suicide en Undergoing Treatment in. Dit is wel opmerkelijk, want vaak staan zulke extra tracks toch na het complete album. De track past er ook gewoon goed tussen, want is helemaal in de sfeer van het album.
Kende het nummer al wel (staat ook op de waanzinng lekkere bootleg Besides ourselves) maar als geheel op dit album past ie ook prima.

Lekkere toevoeging aan de collectie dus weer.

avatar van spoiler
Prachtige plaat van DD
Genadeloos geflopt destijds.

spoiler schreef:
Prachtige plaat van DD
Genadeloos geflopt destijds.
Ik ben blij dat iemand er het zelfde over denkt als ik. Want er is te weinig besef hoe goed dit album is want hier experimenteren ze meer en klinken ze ook veel alternatiever.