The Boxer Rebellion - Union (2009)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Flashing Red Light Means Go (5:24)
  2. Move On (4:17)
  3. Evacuate (3:31)
  4. Soviets (4:08)
  5. Spitting Fire (2:50)
  6. Misplaced (6:14)
  7. The Gospel of Goro Adachi (3:38)
  8. These Walls Are Thin (2:32)
  9. Forces (4:03)
  10. Semi-Automatic (3:22)
  11. Silent Movie (5:10)
  12. Broken Glass * (4:47)
  13. Murder Ballad * (4:16)
  14. Evacuate [Instrumental] * (3:29)
  15. Silent Movie [Instrumental] * (5:10)
feebl schreef:
Echt ieder nummer is het raak. Prachtige stem, die lichtelijke shoegaze die erin zit en het heerlijke rockgeluid doen het echt super!

Bijna ieder nummer is raak. De stem is inderdaad heel mooi. Naast de goede zang valt mij ook het sterke drummen op. Deze muziek zou ik willen betitelen als melodieuze mooie lichte shoegaze rock. Een soort van the Big Pink meets (de oude) Coldplay & the Cranberries. Het geeft deze cd een hele fraaie sound.

Opvallend wat een grote hoeveelheid sterke tot hele goede songs op dit echt goede album staan. Mijn favorieten zijn Flashing Read Light Means Go, Move On, Misplaced (een fraai lang nummer), The Gospel of Goro Adachi (ineens een erg lekker electronica nummertje er tussen door), These Walls Are Thin & Semi-Automatic.

Een absolute aanrader: één van de beste albums van 2009.

avatar van master-rens
1,5
In het forum werd mij dit album aangeraden door feebl om te gaan beluisteren en er een stukje over te schrijven.
Bij het eerste nummer dacht ik meteen ''Oh nee!'', ik hoorde een Indie achtige zang, wat ik nog nooit heb kunnen waarderen.
Om een beetje redelijk stukje over dit album te schrijven heb ik het album toch maar twee hele luisterbeurten gegeven.
Helaas is dit niks voor mij.
De zang is mij te jankerig en de rest spreekt mij gewoon niet aan.
Ik ben bang dat niet gewoon niet mijn soort muziek is.
De muziek zit prima in elkaar, de zang is ook allesbehalve vals, maar het is (nogmaals) niet mijn ding.
Geen enkel nummer vind ik interessant, en ik heb dit album ook met moeite kunnen afluisteren.
Ik luister normaal gesproken bijna alleen maar metalalbums, wat dat betreft vond ik het wel leuk dat mij is wat anders voorgeschotelt werd.
Helaas is dit niet mijn soort muziek, volgende keer beter.
1,5* Omdat het wel aan te horen is en muzikaal in orde is, maar bepaalt niet mijn ding is.

avatar van Co Jackso
Dit is duidelijk het betere werk van The Boxer Rebellion. Hun eerste album, Exits, was niet echt iets voor mij. Union is dat zeker wel. Wat mij vooral bevalt is de uitstekende opbouw in sommige liedjes. Een goed voorbeeld hiervan is het nummer Misplaced. Vooral tijdens livoptredens zijn dit soort nummers geweldig. Wellicht mijn favoriete nummer van The Boxer Rebellion staat ook op dit album. Dit is namelijk Spitting Fire, en heerlijk nummer met een lekker ritme.

Andere favorieten zijn de albumopener, Evacuate, Semi-Automatic en Silent Movie. Het enige echt zwakke nummer is wat mij betreft Forces. Dit nummer vind iets te makkelijk gemaakt. Verder niets dan lof, ook voor de prachtige albumcover.