Bintangs - Genuine Bull (1975)

Blues / Rock
Label: Corazong

1. Hobo Man (3:13)
  2. Insight Inside Out (3:43)
  3. Agnes Grey (5:26)
  4. Open and Blusted (3:34)
  5. Biyou Woman (4:14)
  6. New Orleans, New Orleans (3:02)
  7. Handmade High-Heeled Fleshcoloured Boots (3:25)
  8. Traveling Mood (3:40)
  9. Do John (5:30)
  10. Cold War Generation Kids (4:16)
  11. Gone Dead Train (3:29)
  12. Wait * (2:52)
  13. I Been Hoodood * (4:14)
Dit album krijg ik nooit genoeg van ... Draai ik echt al 30 jaar lang ..

Dit is zonder meer 1 vd beste rock albums ooit gemaakt in nederland ..

Reeds 2x op lp gekocht en uiteraard nu op CD.

Bintangs favoriet aller tijden, zeg maar de brown sugar van de bintags: Cold War generation kids met niemand minder dan wijlen Gus Pleines in bloedvorm ....

EVANSHEWSON
Ik ken vaag de naam van deze band. Een Nederlanse band met veel rootsmuziek dacht ik, maar in België helaas nooit doorgebroken, toch ?????

En waarschijnlijk heel onterecht, toch ????

Ja alleen in nederland eigenlijk echt bekend. Kan het je aanbevelen als ze bij je in de buurt spelen. Echte rauwe rhytm 'n'blues / roch 'n'roll / heavy rock .. whatever ....

Harald
Fantastisch plaat en zoals mij bekent is ook hun beste. Helaas heb ik alleen deze. De Bintangs worden ook de nederlandse Rolling Stones genoemd, dit heeft te maken met hun rauwe rhytm 'n'blues als ook met de Mick Jaggerachtige stem van Gus Pleines. .

Pieter Paal
Het zijn letterlijk 'STERREN'!

Bintangs: ‘Genuine Bull’, a landmark in Dutch pop history now available in CoraZong’s deluxe series.

Now a 2 CD set that includes:
The original album remastered
A bonus CD with 22 tracks of same band line-up and from same time period
Including the ‘other’ Rockfield session with producer Sean Tyla and some very rare singles
Of which several were produced by legendary Count Down Café DJ Alfred Lagarde
And four tracks, for contractual reasons, recorded as Kraaijeveld
20 tracks first time on CD
48 page booklet featuring article about studio visit in Wales by legendary pop journalist Jip Golsteijn

avatar van Vortex
Deze plaat klinkt erg goed!!
Nogal als de Stones uit de seventies maar dan gevarieerder en met meer blues!

Een goed idee om tracks in dezelfde band-bezetting er bij te doen als bonus disc! Veel beter als outtakes en alternatieve versies zoals je vaak als bonus ziet.

avatar van viking1
Geweldig album,heb de de luxe uitvoering met boekje en in een mooie box.
De nederlandse stones misschien wel beter ha.
Heerlijke rouwe r&b.album die nooit verveeld en nog steeds top klinkt.
De band treed nog steeds op en brengt nog af en toe een album uit(fire and iron)
Maar dit is een klassieker in mijn ogen van de langst bestaande nederlandse r&b band.
De de luxe uitgave is een dikke aanrader,veel leuke informatie en foto's in het boekje.

avatar van Ronald5150
De eerste associatie die bij me opkomt bij het luisteren van "Genuine Bull" van Bintangs is The Rolling Stones. En dat bedoel ik als een compliment! De Nederlandse band Bintangs laat op deze plaat een vuig rock & roll geluid horen met onmiskenbare bluesinvloeden. En dat doen ze zeer verdienstelijk. De gitaarriffs en licks klinken aanstekelijk, energiek, stuwend en een beetje smerig. Aangevuld met een felle harmonica leidt dit tot een vuige sound die een vergelijking met The Rolling Stones rechtvaardigen. Het is geen klakkeloze imitatieact die Bintangs hier laat horen, want het songmateriaal is van eigen makelaardij en is gewoon sterk en goed. "Genuine Bull" staat geheel op zich zelf en verdient daarvoor de credits. Gewoon een hoogtepunt uit de Nederlandse muziekgeschiedenis.

avatar van HansVon
Net terug van een heerlijk optreden van de Bintangs. Fantastisch, maar natuurlijk blijft het gemis van die ongelooflijke zang van Gus Pleines Maar deze cd aldaar gekocht en bij thuiskomst gedraaid !
Wat een lekker album toch. Gus had zo stand-in voor Mike Jagger kunnen zijn... helaas te vroeg overleden.

avatar van jorro
Prima album van deze R&B band. Lekkere rauwe songs die je gelijk vanaf de eerste noot bij de strot grijpen en niet meer loslaten tot het album is geëindigd.
Terecht in de jaarlijst 1975 van Oor dit album (op positie 52)..

avatar van rider on the storm
Heerlijke gruizige, smerige R&B van deze geweldige Nederlands rockband. Naar mijn mening hun beste
album. Heb de luxe cd-versie met mooi boekwerkje en bonus cd.

Mooi artwork ook weer...