Bintangs - Genuine Bull (1975)

Blues / Rock
Label: Corazong

1. Hobo Man (3:13)
  2. Insight Inside Out (3:43)
  3. Agnes Grey (5:26)
  4. Open and Blusted (3:34)
  5. Biyou Woman (4:14)
  6. New Orleans, New Orleans (3:02)
  7. Handmade High-Heeled Fleshcoloured Boots (3:25)
  8. Traveling Mood (3:40)
  9. Do John (5:30)
  10. Cold War Generation Kids (4:16)
  11. Gone Dead Train (3:29)
  12. Wait * (2:52)
  13. I Been Hoodood * (4:14)
avatar van Ronald5150
De eerste associatie die bij me opkomt bij het luisteren van "Genuine Bull" van Bintangs is The Rolling Stones. En dat bedoel ik als een compliment! De Nederlandse band Bintangs laat op deze plaat een vuig rock & roll geluid horen met onmiskenbare bluesinvloeden. En dat doen ze zeer verdienstelijk. De gitaarriffs en licks klinken aanstekelijk, energiek, stuwend en een beetje smerig. Aangevuld met een felle harmonica leidt dit tot een vuige sound die een vergelijking met The Rolling Stones rechtvaardigen. Het is geen klakkeloze imitatieact die Bintangs hier laat horen, want het songmateriaal is van eigen makelaardij en is gewoon sterk en goed. "Genuine Bull" staat geheel op zich zelf en verdient daarvoor de credits. Gewoon een hoogtepunt uit de Nederlandse muziekgeschiedenis.