Lamb of God - Wrath (2009)

Label: Epic

5. Fake Messiah (4:34)
  6. Grace (3:55)
  7. Broken Hands (3:53)
  8. Dead Seeds (3:41)
  9. Everything to Nothing (3:50)
  10. Choke Sermon (3:20)
  11. Reclamation (7:07)
  12. We Die Alone * (4:39)
  13. Shoulder of Your God * (5:55)
avatar van Joeri_000
Devoo schreef:
Ben ik nou de enige die vind dat het drumgeluid op deze plaat ontzettend slecht is?

Ik heb er geen last van..

PriestMaiden
Sterke plaat - de band is live ook wel in orde. Het nadeel op deze plaat zijn toch wel de drums die niet zo goed overkomen bij mij. De opener The Passing is een mooi instrumentaal stukje, gevolgd door de topbeuker In Your Words. Een hardere variant op Pantera zou ik dit noemen.

avatar van notsub
Lamb Of God is blijven hangen na een optreden op een festival in Nijmegen. Daar waren ze lekker op dreef. Ze uitten zich erg Amerikaans, misschien dat mij daarom bijbleef dat dit een kruisbestuiving van Exodus en Machine Head is? Op CD klinkt dit ook niet misselijk. Veel energie en een strot die zonder enige twijfel raak is. De CD is gewoon ideaal om even stoom af te blazen.

Ozric Spacefolk
Iets valt me mij moderne thrash (crossover/groove metal) op, en dat is dat lieden die de jaren 80 thrash hebben meegemaakt, weinig kunnen of moeten hebben van de modernere bands.

Andersom vinden lieden die oopgroeien met Machine Head etc, de jaren 80 thrash maar niks en gedateerd etc.

Ik vind het allebei leuk. Moderne thrash zowel als oldskool thrash. Ik ken Lamb of God niet zo goed, maar ik het klinkt allemaal supergoed. Overigens is het echt waanzinnig gedrumd.

Al moet ik wel zeggen, dat door het gebrek aan melodiën, het wel wat ééntonig wordt, op den duur. Ik moet me aldus wat meer focussen op de ritmes..