Lamb of God - Wrath (2009)

Label: Epic

5. Fake Messiah (4:34)
  6. Grace (3:55)
  7. Broken Hands (3:53)
  8. Dead Seeds (3:41)
  9. Everything to Nothing (3:50)
  10. Choke Sermon (3:20)
  11. Reclamation (7:07)
  12. We Die Alone * (4:39)
  13. Shoulder of Your God * (5:55)
Slowchat verwijderd, het mag wel weer over de muziek gaan.

avatar van Eddie
Matige plaat, naar alle lovende reacties van verschillende website en oa de Aardschok was ik erg benieuwd naar deze plaat.

Eerdere platen van deze band konden me nooit echt bekoren, en ik ben bang dat deze plaat ook niet voor mij is weggelegd. Ik vindt het allemaal heel erg middelmatig, niet slecht gespeeld maar al heel veel eerder gehoord. Nu hoeft dat op zig geen probleem te zijn, alleen vindt de plaat ook nog eens erg saai worden, alle nummers klinken een beetje het zelfde. Waar nog bij komt dat ik het een behoorlijke Pantera rip off vind.

Nogmaals niet slecht maar ook geen uitschieter. 3*

avatar van Norbert
Devoo schreef:
Aghora en ik delen blijkbaar compleet dezelfde mening!

Anders ik wel.

avatar van Von Helsing
Dertien in een dozijn plaatje, het ene oor in het andere weer uit.

Saaie zang, drums en de riffs lijken allemaal op elkaar. Heeft bovendien helemaal niks met Thrash Metal van doen.

avatar van Opschuiven
is toch ook meer deathmetal dan trash?

avatar van andnino
Het heeft invloeden van beide, maar is bepaald geen van beide.

avatar van WinterBase
Ben het plaatje nog steeds niet zat Overige albums hier ook op de plank staan en deze komt daar binnen een mum van tijd gewoon bij staan.

avatar van laboomzaa
Ik krijgvan zulke platen altijd zomer kriebels!!!! Doet me zooo denken aan pantera....en die heb ik ooit gezien op een zomerdag met net iets teveel biertjes op dynamo!!! En dat was zo genieten!!

avatar van Curvanordx
Misschien moet het kwartje bij deze nog vallen, maar hij valt me nog erg tegen. Hij is wat minder catchy en mist die herkenbare riffs (uitzonderingen daar gelaten), die bijv. wel op Ashes of the Wake voorkomen. Het blijft natuurlijk goed metalgeweld, maar weinig variatie en uitschieters.

avatar van vaughan crash
hm dit is gewoon een goed album.
De productie is goed en de nummers zijn af.
Vernieuwend, tja welke band is er tegenwoordig nog vernieuwend ?

avatar van andnino
Veel. Dat muziek echter vernieuwend moet zijn is complete onzin, en word volgens mij verzonnen door mensen die niet weten wat ze er anders van moeten zeggen. Muziek kan gewoon niet altijd vernieuwend zijn, maar als het niet vernieuwend is, moet het wel goed in elkaar steken qua sfeer, songwriting, karakter en het moet boeiend blijven na meermalen herbeluisteren. Als die dingen goed zitten, kan een plaat al een topper worden. Originaliteit is daar echt niet voor nodig.

andnino schreef:

Je neemt mij de woorden uit de mond.

avatar van andnino
En er zijn tegenwoordig zoveel bands origineel bezig. Ik word er niet goed van.

bennerd
Dit is een totaal andere discussie en enorm off-topic, maar ik geef je groot gelijk. Lijken alle bands nu een nieuw geluid te willen hebben? Met momenten vrij enerverend.

Of ik word oud natuurlijk.

avatar van andnino
Tsja, en de bands die dat niet willen doen het verkeerd. Ik ontdek niet echt een trend ofzo, maar dat er tegenwoordig weinig bands zijn die origineel bezig zijn is onzin. Dat muziek altijd origineel moet zijn om goed te zijn ook. Lamb of God word met het album minder origineel maar perfectioneert zijn sound wel ongeveer, en blijft trouw aan hun oorspronkelijke sfeer, waardoor het gewoon erg degelijk en vertrouwd klinkt iedere keer. Niets mis mee.

avatar van Fatboyslim
Dit is een erg lekker album, op dit gebied. Deze band laat zich niet onderscheiden onder de andere metalcore/thrash bands, maar knalt wel boven het schriele gemiddelde uit op dit gebied.
Ook het album zelf is muzikaal hetzelfde gebleven, niets mis mee nee, vooral niet als ze het zo laten klinken.

Afgeladen met strakke gitaar rifjes en sterke refreinen, kortom heerlijk album die ik nog wel even kan blijven luisteren.

avatar van Devoo
Ben ik nou de enige die vind dat het drumgeluid op deze plaat ontzettend slecht is?

Devoo schreef:

Nee, maar ik denk dat het iets persoonlijks is. Kwalitatief zit het goed, alleen het snaredrumgeluid is een beetje hol. persoonlijk vind ik dat wel sfeervol en minder gelikt, maar ieder zijn ding; hoor de nieuwe Antigama maar eens als je vind dat deze snaredrum hol is. Baas boven baas.

avatar van vaughan crash
andnino schreef:
En er zijn tegenwoordig zoveel bands origineel bezig. Ik word er niet goed van.

welke bands zijn dat dan, dan ga ik er eens naar luisteren

Je hebt gelijk hebt dat muziek niet perse vernieuwend hoeft te zijn etc.
Ik vind alleen dat er in de metal weinig vernieuwends gebeurd.
Vaak wordt de muziek alleen maar extremer.

avatar van andnino
Psyopus, The Faceless, Obscura, Suspyre, Venturia, Seventh Wonder, Mind's Eye, Soul Secret, Alley, Forgotten Suns, Mourning Rise, Mothra, Order of Ennead, Seven Steps to the Green Door, Zero Hour, Bokor, zelfs Cult of Luna, Callisto en Isis, Explosions in the Sky, Mogwai, Arkan, Tephra, Antigama (een grindcoreband nota bene), Trail of Tears, enz.

... Trail of Tears...

avatar van mexoi
Deze plaat doet wat 'ie moet doen: rossen en beuken.

Ik vind het gruwelijk!!

avatar van gherdt
Gooi er maar een halfje bij. Heerlijk album voor elk moment van de dag, nogal plagierend van aard maar daarom niet minder gruwelijk. Nijmegen here I come!

avatar van andnino
Sonisphere ook? Ik kijk zeker uit naar het optreden van Lamb of God daar. Ik hoop dat ze In Your Words spelen. Ik vind dat echt het geniaalste nummer van ze totzover.

avatar van Mr. Olaf
andnino schreef:

Ben ook benieuwd naar deze knakkers live. In your words kicks ass, maar vind Redneck van Sacrament net nog ff wat toffer.

avatar van mexoi
Geef hem de volle vijf. Blijf hem draaien. Optreden in Melkweg was ook niet misselijk!

avatar van Stuntovic
Voor mij de reden waarom ik van Lamb of God ben gaan houden. Kreeg hem van een maat van me om te proberen hij dacht dat ik het wel leuk zou vinden. En man, wat is dit fantastisch. Ik snap dat sommige mensen het soms wat eentonig vinden worden maar dan moet je het meer gaan luisteren de tekst erbij pakken en er mee inleven! Ik kan er geen genoeg van krijgen. Het blijft voor mij heerlijk om "The Passing" aan te zetten en te wachten op die heerlijke orkaan van geluid van "In your words" die er achteraan komt. Verder nummers vind ik ook super. Precies waar ik van hou en wat ik zoek dus 5 sterren!

Hunter
Wat een verdomd lekkere plaat.
Ik kan het niet anders vertellen!
Alle nummers zijn gewoon een hoogtepunt
- Broken Hands is een supervet nummer!

avatar van Psycho Holiday
Deze plaat had even tijd nodig voordat ik em echt goed ben gaan vinden, maar eenmaal zover blijf ik hem regelmatig draaien! Vind het samen met Ashes of the Wake de vetste LOG plaat.

Randy Blythe is ook wat meer gaan experimenteren met zijn vocalen waardoor hij wat gevarieerder klinkt en de productie klinkt weer wat organischer.

Drumgeluid is erg LOG, bij de latere albums vind ik het niet storen, bij New American Gospel vind ik het wel ontzettend irritant. Favorieten zijn In Your Words, Dead Seeds en Reclamation.

Top plaat!