Air - Premiers Symptômes (1997)

Frankrijk
Electronic / Pop
Label: Source

1. Modular Mix (6:00)
  2. Casanova 70 (5:54)
  3. Les Professionnels (4:33)
  4. J'Ai Dormi Sous L'Eau (5:42)
  5. Le Soleil Est Près de Moi (4:52)
  6. Californie * (2:27)
  7. Alex Gopher - Gordini Mix [Brakes on Mix] * (4:22)
  8. Le Soleil Est Près de Moi [Buffalo Daughter Remix] * (4:48)
  9. Le Soleil Est Près de Moi [Money Mark Remix] * (2:37)
avatar van tnf
tnf
Ik heb hem een paar dagen geleden gekocht. Goede cd. Het enige wat je over op zou kunnen merken is dat er (net als op 10,000 hz legend) geen extreme uitschieter tussen zit en dat dat op o.a. Moon Safari wel het geval is. Verder niets mis mee. Mooie sfeermuziek voor op de achtergrond, maar tegelijkertijd interessant genoeg om bewust naar te luisteren. Het ontstijgt het 'behang'-niveau absoluut.

Met de aankoop van deze heb ik nu het hele ouvre van Air in huis. De nieuwste cd vond ik aanvankelijk niks, en had ik op deze site nogal negatief besproken, maar die heb ik een tweede kans gegeven en inmiddels óók gekocht.

EVANSHEWSON
tnf schreef:

Air is een uitstekende keuze, ik heb behalve dit album - nog een gaatje in de collectie dus - ook zowat alles;
10.000 Hz Legend vind ik trouwens zwaar ondergewaardeerd hier op de site; Ik had al een copie en vond gisteren bij FNAC de cd voor ocharme 7.5 N€uros.

Dit hier zal ik ook wel eens meenemen.

avatar van Reijersen
Dit is echt zo'n plaat die je in de cd-speler stopt en dan lekker voortkabbeld. Goed als achtergrondmuziekje, maar om nou te zeggen dat je er bewust naar gaat luisteren: nee. Air verstaat zijn vak, en daarom zal hun muziek nooit slecht zijn voor mij. Maar het wordt af en toe wel wat eentonig.

3 sterren.

avatar van tiempy
erg mooi

als ik m luister..luister ik m altijd helemaal achter alkaar door..
alles sluit naadloos op elkaar aan, prachtig

denkik de beste van Air

avatar van T.O.
tiempy schreef:

met Le Soleil Est Prés du moi als favoriet

Ik heb de video toegevoegd

avatar van tnf
tnf
Mijn woorden van 3 augustus neem ik terug. Tracks 2 en 3 blijken wel degelijk uitschieters te zijn.

avatar van dj maus
tiempy schreef:

denkik de beste van Air
met Le Soleil Est Prés du moi als favoriet

Kheb juist eens het album voor de eerste keer geluisterd en ik ben blij dat ze zo sterk geëvolueerd zijn, dit is niet vergelijkbaar met Pocket Symphony vind ik. 1 goed nummer "J'ai Dormi Sous L'eau" (had misschien zelfs gepast op Simple Things van Zero 7), de rest was niet heel slecht, maar niet mijn ding. 2/5

avatar van FunkStar
Le Soleil Est Près de Moi is bloedmooi en bovendien erg spannend!

Deewee
Persoonlijk mijn favoriet van Air. Ik vind het geheel toch net iets boeiender dan Moon Safari.

avatar van Helicon
Lekkere opgang naar het masterpiece (Moon Safari)

avatar van Pittaman
De essentie van Air eigenlijk... leuk om te hebben maar enkele héél goede liedjes ook

Enkel het eerste en het laatste nummer kunnen mij niet 100% bekoren.

Jeff Valley
Eerste nummer vind juist super!

Echt een voorproefje met wat komen ging met dit album...

avatar van LCC
LCC
11 jaar geleden kreeg ik deze voor mijn verjaardag....Premier Symptome & Moon Safari. Dit album, want zo noem ik deze 7 nummers tellende schijf toch wel, is naar mijn mening wel het beste wat ze tot de dag van vandaag hebben gemaakt. Moon Safari is geweldig, maar deze plaat is gewoon een meesterwerk! Zo Melangolisch, zo sfeervol, warm, intiem. Zelfs na 11 jaar Blijft dit album zo een diepe indruk op mij maken net als de eerste keer toen ik hem hoorde. Ik schiet er altijd vol van...kweet ook niet wat het is. Het zijn wel tranen van vreugde.

Nieuwstad
Geweldig. Helaas werd het hierna steeds eenbeetje minder met Air.

Zijn er momenteel acts die dit soort goeie muziek maken eigenlijk?

Jeff Valley
jammer dat ze meer de poppykant op ging. dit is toch veel beter. heerlijke sfeermuziek

avatar van pureshores
lekker album voor op de zondagochtend waarbij vooral de eerste 3 tracks naar mijn mening erg sterk zijn. En Les professionels is eigenlijk All I need's oervorm. Mijn versie heeft ook maar 7 nummers