Sun Kil Moon - Ghosts of the Great Highway (2003)

Folk / Rock
Label: Jetset

1. Glenn Tipton (4:16)
  2. Carry Me Ohio (6:21)
  3. Salvador Sanchez (6:29)
  4. Last Tide (2:55)
  5. Floating (3:19)
  6. Gentle Moon (5:18)
  7. Lily and Parrots (4:18)
  8. Duk Koo Kim (14:32)
  9. Si Paloma (5:32)
  10. Pancho Villa (5:12)
  11. Carry Me Ohio [Alternative Version] * (5:25)
  12. Salvador Sanchez [Acoustic] * (4:14)
  13. Arrival * (2:28)
  14. Somewhere [Version 2] * (2:16)
  15. Gentle Moon [Radio Recording] * (4:41)
avatar van Co Jackso
Weliswaar het hoogste gewaardeerde album van Sun Kil Moon op Musicmeter, maar zelf ben ik het daar niet mee eens. Zelf vind ik April een stuk beter, doordat het meer klinkt als een eenheid en daarnaast mij meer weet te raken. Daarnaast vind ik de nummers Duk Koo Kim en Si Paloma wat tegenvallen.

Onbedoeld klinkt dit wel wat negatief. Ghosts of the Great Highway is namelijk een sterk album met verschillende sterke nummers. Het bekende nummer Carry Me Ohio is geweldig, maar ook het opzwepende Lily and Parrots en het gevoelige Glenn Tipton kunnen mij zeer overtuigen.

avatar van Renoir
Pas kort geleden ontdekt dankzij een Last.fm friend (dank Sander). Wat een prachtplaat is dit, zeg! Wat heb ik al die jaren veel gemist. Mooi geproduceerd en gespeeld, mooi triest, prachtige melodieën. De fascinatie met boksen kan ik nog niet echt plaatsen, maar wat kan mij dat nou schelen. April en Admiral Fell Promises zijn ook fraai, maar Ghosts of the Great Highway heeft alles wat muziek zo mooi maakt. Dat laatste halfje komt vast nog wel... En ik geloof dat ik in mei maar naar Dordrecht moet!