Jay Dee - Welcome 2 Detroit (2001)

Hip-Hop / Jazz
Label: BBE

1. Welcome 2 Detroit (0:49)
  2. Y'all Ain't Ready (1:28)
  3. Think Twice (3:52)

met Dwele

4. The Clapper (2:06)

met Blu

5. Come Get It (5:02)

met eLZhi

6. Pause (2:45)
  7. B.B.E. (Big Booty Express) (2:12)

met Big Booty Express

8. Beej-N-Dem, Pt. 2 (2:49)

met Blaine John Beejtar

9. Brazilian Groove (1:30)
  10. It's Like That (4:05)

met Hodge Podge en Lacks

11. Give It Up (3:08)
  12. Rico Suave Bossa Nova (1:25)
  13. Featuring Phat Kat (3:43)
  14. Shake It Down (2:55)
  15. African Rhythms (1:36)
  16. One (1:30)
avatar van Game
Mijn eerste aanraking met J Dilla. Ik weet niet of dit het juiste album was om bij te beginnen, maar ja. De beats zijn niet van een zeer hoog niveau maar ze hebben wel iets speciaals. Dilla heeft een erg lekkere bass in zijn nummers waardoor het extra fijn klinkt. En dat maakt al veel goed. Gewoon als je lekker je hoofd kan knikken op die beat. Het rappenvan Dilla is eigenlijk gewoon slecht. De gastartiesten zijn duidelijk beter daarin en dat zijn ook mijn favoriete nummers zoals Beej-N-Dem, Pt. 2 of 13 Featuring Phat Kat.mp3 (kan maar niet ophouden me luisteren naar die track!). Maar instrumentale nummers zoals Brazilian Groove of African Rythms zijn ook niet verkeerd. Het totaal is goed, het luistert in het geheel best leuk weg.