Eagles - The Legend Of (1988)

Label: WEA

1. Take It Easy (3:34)
  2. Peaceful, Easy Feeling (4:20)
  3. Desperado (3:37)
  4. Tequila Sunrise (2:57)
  5. Best of My Love (4:38)
  6. Lyin' Eyes (6:27)
  7. Take It to the Limit (4:54)
  8. The Long Run (3:46)
  9. One of These Nights (4:57)
  10. Hotel California (6:35)
  11. New Kid in Town (5:10)
  12. Life in the Fast Lane (4:50)
  13. I Can't Tell You Why (4:58)
  14. Heartache Tonight (4:24)
avatar van musician
In tegenstelling tot andere verzamelaars van The Eagles heeft The Legend of echt helemaal niets toe te voegen. Iedereen met de studio-albums van 1972-1979 op schoot kan deze cd ook branden.

Daarnaast is het album ook nog eens goed gevuld met mijn favoriete dieptepunten in het oeuvre, Best of my love, Lyin' eyes en Take it to the limit.

Redenen voor mij om hier aan de noodrem te trekken qua sterren en een dringend advies: koop alsjeblieft een andere verzamelaar van The Eagles, zo'n beetje alles is beter.

avatar van Madjack71
Deze verzamelaar viel samen met de herintrede van Hotel California in de top 40. Destijds ook een van mijn favoriete top 100 aller tijden nummers. Kende verder toen niets tot weinig van de Eagles....gelukkig is dat nu wel helemaal recht getrokken.
Wat de verzamelaar uit '82 en '85 betreft, vind ik deze net zo consistent of misschien zelfs nog wat beter dan die van '85, maar dat kan ook met de speelduur te maken hebben. Trouwens musician, Lyin' Eyes vind ik toch wel een mooi nummer hoor. Wat je advies betreft, een combinatie van albums op cd en lp en ik ben dik tevreden. Dus een compilatie is niet nodig.

avatar van Dibbel
Verzamelalbum van de Eagles uit het begin van het CD-tijdperk.
Dat soort verzamelalbums van artiesten werden in de jaren pakweg 1986-1991 veel uitgebracht.
Deze stond ruim een half jaar in de Album Top 50 in 1988 en in het najaar van 1990 ook nog eens maand of 3.
Het was de eerste CD die ik kocht van de Eagles (ik had natuurlijk wel een aantal LP's).
Dus toch best wel veel gedraaid en kon je ook als er bezoek kwam ongestraft opzetten en je kreeg dan zelfs goedkeurende opmerkingen.
Jawel, er zijn betere verzamelaars van de Eagles, maar ik vind met deze toch ook weinig mis.

I.t.t. musician vind ik er namelijk geen slechte nummers op staan. De enige iets mindere vind ik Best Of My Love en Heartache Tonight.
De rest is allemaal goed tot erg goed.
En ja, als het al begint met Take It Easy...

avatar van Funky Bookie
Mooie verzamelaar voor een eerste kennismaking met Eagles.

avatar van paulmccuytney
Ik heb deze cd een kleine 6 jaar geleden gekregen van een inmiddels overleden familielid. Al hun bekende werk staat erop, echter op eentje na, namelijk The Last Resort, uitgerekend mijn favoriete Eagles-nummer. Daarom een half sterretje aftrek hiervoor, ondanks het feit dat deze cd best wel de moeite van het beluisteren waard is.

avatar van bikkel2
Zo te zien gaat het hier om singles.
Dat is de Last Resort nooit geweest.

avatar van vielip
Kan me de tv reclame voor dit album nog wel vaag herinneren. Was destijds een mateloos populair album als ik me niet vergis. In die jaren werden veel (verzamel) albums speciaal voor de Nederlandse markt uitgebracht. Ik weet niet of dat met deze ook het geval was maar het zou me niks verbazen.

avatar van Running On Empty
Qua hoes vind ik die verzamelaar met Monument Valley op de voorkant echt veel mooier.

Duco van Deugen
Uitstekende verzamelaar uit 1988. Toentertijd meteen aangeschaft. Ideale aankoop voor iemand die alle hits en andere bekende nummers bij elkaar wil hebben. Zelf was ik om de een of andere reden nooit toegekomen aan het aanschaffen van hun studio-LPs.
Sterk punt van de band dat zij over het algemeen in staat waren hun eigen nummers te schrijven. Bij veel songs waren Don Henley en/of Glenn Frey betrokken.

Geluidskwaliteit is goed tot zeer goed. Ruimschoots een '4,5' voor dit waardevolle album uit 1988.