Yeah Yeah Yeahs - It's Blitz! (2009)

Rock / Electronic
Label: Polydor

1. Zero (4:25)
  2. Heads Will Roll (3:41)
  3. Soft Shock (3:53)
  4. Skeletons (5:02)
  5. Dull Life (4:08)
  6. Shame and Fortune (3:31)
  7. Runaway (5:13)
  8. Dragon Queen (4:02)
  9. Hysteric (3:50)
  10. Little Shadow (3:57)
  11. Soft Shock [Acoustic] * (3:26)
  12. Skeletons [Acoustic] * (3:30)
  13. Hysteric [Acoustic] * (3:52)
  14. Little Shadow [Acoustic] * (2:55)
  15. Faces * (3:33)
  16. Clap Song * (3:26)
avatar van joyce19791
Een vrij aardig plaatje, deze Yeah Yeah Yeahs, met Zero, Heads Will Roll, Dull Life en Runaway als mijn favorieten.
Voorlopig 3***.

avatar van beaster1256
ok de rauwe kanten zijn eraf , maar ik vind dat niet zo erg en ik vind de songs beter , leuke popplaat voor in de zomer

avatar van aerogp1
Vrij rechtstreeks, catchy en simplistisch. Een energiek geheel, dát is het.

Ik kan me er vreemd genoeg wel mee vermaken .

3,5* (dat houd het huidige exacte gemiddelde mooi in stand )

D-ark
itchy schreef:
Ze hebben deze tour een extra muzikant uit onverwachte hoek bij zich: David Pajo (Slint/Tortoise/Zwan/zichzelf). Hij speelt synthesizer en gitaar.

He?

Ok....onverwacht.

avatar van Mindshifter
Lekkere plaat waar ik erg blij van word. Geen moeilijk geneuzel maar goede recht toe recht aan retro 80's muziek. *3,5.

Best knap, op die manier een ei kapot krijgen! (geloof me, het kost echt veel kracht )

tomtom137 schreef:

Mja ik trap toch geen open deuren in als ik zeg dat de je het plaatje om moet draaien om de juiste foto angel te krijgen?

avatar van Snowblood
Geweldig album!

Stoer, swingend en ik hou van de zang van de zangeres. Zit alles in.

Met name de eerste 2 nummers. Ik ben nu helemaal groot fan van de YYY's!

avatar van Mindshifter
Verhoogd naar een dikke 5 en een plaatsje in mijn top 10. Dit album doet rare dingen met mij. *5.

Heads Wil Roll: yeah! Karen O heeft het: rock n roll-gehalte

Kadafi
Hier staan 2 nummers op die me wel aanspreken. De eerste twee. Daarna komt er niets leuks meer voorbij. Het is niet te soft voor mij, maar het is te simpel. De aandacht verslapt. Leuke achtergrondmuziek (radiomuziek), maar niet meer dan dat. Ik ga die oudere albums van hen eens proberen. Tot slot: Die zangeres heeft wel een lekkere stem overigens.

avatar van ni slecht
de A-Trak remix van heads will roll is echt wel zalig!

Kadafi schreef:

Mocht je de eerste plaat van hun nog niet gehoord hebben raad ik je deze aan. Daar komt haar stem in mijn ogen helemaal goed tot haar recht.

avatar van barrett
Met welke start ik dan best hun debuut?

avatar van Doc
Doc
Ik zou ook zeker de hele EP "Is Is" proberen.
Mocht het je bevallen (en die kans is vrij groot) dan raad ik je "Fever to Tell" ook van harte aan.

barrett schreef:
Met welke start ik dan best hun debuut?

Als je met het debuut hun self-titled ep bedoelt dan wel ja.

Yeah Yeah Yeahs - Yeah Yeah Yeahs (2001)

Al is het albumdebuut ook fijn.

avatar van Lexicon Devil
ik bedoelde het album....maar deze is net zo lekker hoor

Vanwege wat negatieve recensies had ik deze meer electronische cd van the Yeah Yeah Yeahs overgeslagen. Tot ik Zero hoorde op een 2009 verzamelcd. Dat klonk wel erg lekker zeg. Net als veel andere nummers op dit album. Ze hebben een mooie balans weten te vinden tussen hun rechtdoor rock en de synthesizer. Echt de moeite waard!

avatar van Shinobi
Met een halve ster verhoogd.

avatar van Lexicon Devil
YYY's willen hiermee een beetje meedoen met de door O's ex-vriendje opgestarte Dance-Punk stroming.

avatar van hectometersnor
Ik verwacht bij hun volgende album weer een compleet andere sound. Om te beginnen is deze album lang niet zo goed ontvangen dan voorgaande en als je luistert naar voorgaande albums dan is er duidelijk op te merken dat elk album op zichzelf heel anders is dan zijn voorganger. Fever to tell was vooral rauw, Show your bones klonk weer veel meer volwassen dan zijn voorganger en daarnaast was deze instrumentaal veel diverser en sterker dan Fever. It's Blizz heeft dan weer veel meer een pop gehalte, soms zit het tegen het elektro rock aan (als het dat al niet is). Ik vind het zeker hun minste album van de 3 maar ook deze heeft een paar lekkere nummers. Ik kan niet wachten op wat hun volgende album brengt, iets rauws zou lekkerder zijn dan dit in elk geval.

avatar van Reint
De reviews van dit album waren echt heel lovend, maar hij valt me tegen. Het knalt niet (wat op zich niet erg is), maar het raakt me ook niet op het moment dat de nummers rustiger worden, het klinkt wat zwak allemaal ofzo.

avatar van Ruthjeuh
best wel een aardige plaat vind ik .
Ik heb deze gekocht terwijl ik enkel heads will roll kende.
Het is een rustige plaat die ik met gemak kan uitlaten draaien.

Brooklyn Dodger
Niet bizar boeiende plaat met twee geweldige openingsnummers