Good Charlotte - The Young and the Hopeless (2002)

Rock / Punk
Label: Epic

1. A New Beginning (1:48)
  2. The Anthem (2:55)
  3. Lifestyles of the Rich and Famous (3:10)
  4. Wondering (3:31)
  5. The Story of My Old Man (2:42)
  6. Girls & Boys (3:01)
  7. My Bloody Valentine (3:54)
  8. Hold On (4:06)
  9. Riot Girl (2:17)
  10. Say Anything (4:21)
  11. The Day That I Die (2:58)
  12. The Young and the Hopeless (3:32)
  13. Emotionless (4:02)
  14. Movin' On (3:26)
avatar van Gretz
Wel met een tekst die vanuit het gevoel is geschreven. De broedjes Madden hebben geen makkelijke jeugd gehad, en nu hebben ze het toch ver geschopt!

bro
prachtige cd. hun beste zelfs volgens mij, alhoewel good morning revivial ook in de buurt komt. zonde dat ik dit album pas als laatste leerde kennen. geen idee hoe het komt dat ik dit album over het hoofd heb gezien.
geen enkel slecht nummer te bekennen. 45 minuutjes vliegen zo voorbij als deze cd opligt. 5*

kaztor schreef:

Ik sta aan jouw zijde, dude!

The Young And The Hopeless....
Wat een zelf-reflectie!

als iemand zegt dat good charlotte rocks betekend dat gwn dat ze vet zijn. jij neemt alles veel te letterlijk man
engels moet je niet altijd letterlijk vertalen e.

avatar van kaztor
levenvergeten schreef:
Ik persoonlijk zou dit Emo-Pop noemen, geen rock dus..

Ik noem dit rommel.

avatar van kaztor
bro schreef:

jij neemt alles veel te letterlijk man
engels moet je niet altijd letterlijk vertalen e.

ironie (uit het Grieks: εἰρωνειᾶ (eirooneia) = geveinsde onwetendheid)is een stijlfiguur om je spottend uit te drukken. In het Frans noemt men ironie wel eens "l'arme du faible" (het wapen van de zwakke). Ironie kent verschillende vormen:

* omkering, de vorm waarbij precies het tegengestelde gezegd wordt van wat men bedoeld.
* overdrijving, ook wel hyperbool, het met opzet vergroten van dingen waardoor het in het bespottelijke wordt gedreven.
* understatement, het tegenovergestelde van de overdrijving, het verzwakken van een mededeling. Echter, door de verzachting wordt de mededeling juist kracht bij gezet, dankzij de ironie.
* niet-passend woordgebruik, het maken van een onverwachte verschuiving in het woordgebruik. Bijvoorbeeld ineens deftige woorden gebruiken, of juist platvloerse woorden.

bro
waar slaat dit nou weer op??
ja duuh, hij was ironisch maar als die kerel zeg "Good Charlotte rocks? Ja, en dan maakt Anita Meyer snoeiharde nu-metal zeker." betekend dat hij "rocks" niets als uitspraak opvatte maar als genre. dus ik heb wel gelijk

avatar van Gretz
Als Good Charlotte geen rock was, had hier wel pop/punk als genre gestaan. Het is wel zo dat de twee latere albums iets meer pop zijn geworden ipv van rock, maar het is nog altijd niet gewoon alleen pop. Dat fans van oude (hard)rockbands die niet kunnen waarderen geeft nog niet aan dat het geen rock is. En bro, "Good Charlotte rocks" is idd een synoniem voor bijvoorbeeld ""Ik vind dat Good Charlotte goede muziek maakt" maar zo'n uitspraak doe je toch álleen als het om rockmuziek gaat? Ik neem niet aan dat hij die term voor alle muziek gebruikt. Of zou hij het van Brainpower en The Partysquad hebben, die rappen dat ze 'non-stop rocken'..:P
Conclusie: Je kunt best zeggen dat "GC rocks" maar een verdere argumentatie is natuurlijk wel gewenst, omdat je ermee nog niet aangeeft waarom ze zo goed rocken.

Hmm.. ik heb deze band pas ontdekt toen hun laatste cd (Good Morning Revival) uitkwam, en heb dus daarna pas hun andere albums beluisterd. Waaronder deze, en in tegenstelling tot Good M. R. vind ik dit echt helemaal niks
Geen 1 nummer is lekker pakkend, ik vind alleen de intro leuk The Anthem gaat ook nog wel, maar de rest..

Gretz schreef:

ik ben wel met je eens maar dat je zo'n uitspraak alleen gebruikt voor rockmuziek is niet altijd waar. dat word ook dikwijls gebruikt voor simpelweg en persoon. ik hoor wel meerdere malen : ''hey guys you rock'' terwijl die mense nieteens muziek maken. ah wat, maat dit eigelijk alemaal iets uit?? had nooit gedacht dat ik an zo'n discussie zou meedoen.
in ieder geval: deze cd is ronduit de beste van good charlotte. of je ze nu goed vind of niet, daar kun je niet aan onderuit ga heb nadat mn cd van God Forbid af is nog es opleggen (om van een vlotte overgang van metal naar pop/punk te spreken )

bro schreef:

Ik geloof je. Ik hoor het alleen niet in m'n omgeving, daarom wist ik het niet.

bro schreef:

Ben ik helemaal met je eens. En dan kunnen we voortaan nu inhoudelijk verder praten over de muziek...

mooi cdtje xD

avatar van Shinobi
Lekkere album, goede tracks die rocken. Ik heb hier verder niks op aan te merken.

Ik geef 'm 4, 5 sterren.

avatar van andnino
Was benieuwd wat ik hier tegenwoordig van zou vinden, aangezien het een aantal jaren toch wel tot mijn lievelingsmuziek behoorde. Herbeluistering kwam echter lang niet zo positief uit als bij de Chronicles, in bijna alle aspecten net toch weer een stapje kinderachtig en vaak een beetje té. Joel en Benji hebben gewoon geen punkstemmen, en dat resulteert in een cd die ik persoonlijk slechts serieus kan nemen omdat ik het vroeger zo waardeerde. Verder is de cd muzikaal toch wel ruim voldoende geschreven, alles blijft hangen en de melodieën zijn prettig. Niks bijzonders, gewoon goed.

avatar van Shinobi
Toch maar 1, 5 sterren eraf. Is voor mij niet echt een bijzonder album meer.

PriestMaiden
Jeugdsentiment.
Girls and boys, the Anthem blijven toch stiekem leuke nummers.
Ook al luister ik het niet veel meer, geef ik dit album nog 3 sterren.

avatar van BoyOnHeavenHill
Tja, ik heb hier niks mee, allemaal keurige popliedjes onder het mom van punk, met vaste thema's als "I don't ever wanna be like you", gebroken gezinnen en Hold on (maar, eerlijk is eerlijk, ook een verrassend nummer als "The happiest day of my life is the day that I died"), goed afwisselend en altijd meezingbaar, echter ook bijna altijd zonder de angel die hier echt iets bijzonders van zou kunnen maken... maar ik kan hier ook geen hekel aan hebben, een grappig en sympathiek bandje dat het voor mij gewoon nèt niet heeft.

avatar van Desert
Hun beste kruid verschieten ze al dadelijk aan het begin van het album. Daarna is het grotendeels de rit gewoon uitzitten.