Maxïmo Park - Quicken the Heart (2009)

Label: Warp

1. Wraithlike (2:29)
  2. The Penultimate Clinch (2:36)
  3. The Kids Are Sick Again (3:04)
  4. A Cloud of Mystery (3:01)
  5. Calm (3:07)
  6. In Another World (You Would've Found Yourself by Now (2:59)
  7. Let's Get Clinical (3:53)
  8. Roller Disco Dreams (3:25)
  9. Tanned (3:35)
  10. Questing, Not Coasting (3:41)
  11. Overland, West of Suez (2:46)
  12. I Haven't Seen Her in Ages (3:00)
  13. Lost Property * (3:11)
  14. Tales of the Semi-Detached * (1:57)
avatar van Omsk
Na A Certain Trigger hoorde ik van verschillende fans dat ze bang waren dat Maxïmo Park bij het tweede album de kant van slotnummer Acrobat op zou gaan. Ik vond Acrobat nu juist een heel fijn Pulp-iaans nummer, maar hun tweede CD bewees dat vrolijke eclectische rock maken wat meer de roeping is van deze band.

Ook dit derde album werkt met dezelfde kast-naar-de-muur-filosofie, maar klinkt flets en ongeïnspireerd. Misschien toch een ander boegje proberen de volgende keer, Paul?

avatar van otherfool
Maxïmo Park blijft toch een leuk bandje met fijne 3 minuten-niks-aan-de-hand nummertjes die je zelfs de eerste keer al weet mee te brullen. Op dit derde album lijkt de puf er alleen wel een beetje uit te zijn na de eerste 4 (sterke) nummers. Maar ach, voor een vrolijk half uurtje kun je ook deze weer ongestraft opzetten.