Maxïmo Park - Quicken the Heart (2009)

Label: Warp

1. Wraithlike (2:29)
  2. The Penultimate Clinch (2:36)
  3. The Kids Are Sick Again (3:04)
  4. A Cloud of Mystery (3:01)
  5. Calm (3:07)
  6. In Another World (You Would've Found Yourself by Now (2:59)
  7. Let's Get Clinical (3:53)
  8. Roller Disco Dreams (3:25)
  9. Tanned (3:35)
  10. Questing, Not Coasting (3:41)
  11. Overland, West of Suez (2:46)
  12. I Haven't Seen Her in Ages (3:00)
  13. Lost Property * (3:11)
  14. Tales of the Semi-Detached * (1:57)
avatar van thelion
Weer iets om benieuwd naar te zijn, hun vorige 2 vond ik iig zeer de moeite waard.............. Kijken wat de "moeilijke" 3e gaat brengen

Gregson
Inderdaad een om naar uit te kijken. Wraithlike was gratis te downloaden en dat nummer klinkt als het materiaal op het eerste album.

hier kijk ik heel erg naar uit
D eerste nummers die ik gehoord heb vind ik heel goed

avatar van TerryA
zo te zien geproduceerd door de engelsman Nick Launay (die eerder o.a. Nick Cave & The Bad Seeds, Yeah Yeah Yeahs, Silverchair en Mystery Jets heeft geproduceerd of gemixed) - album opgenomen in de VS.

avatar van Mark DJ
echt een van me favo bandjes! ben echt heel erg benieuwd naar dit album!

avatar van De-noir
Hopelijk is de lelijk hoes geen voorbode voor de muziek die hierop staat..

avatar van coldwarkids
Ik heb op StuBru de nieuwe single van Maximo Park gehoord:
The Kids Are Sick Again en ik vind het weer een lekker nummertje.. zoals ik van Maximo Park gewend ben

zaterdag 2 nieuwe nrs live te horen op 3fm
Klonk erg lekker

avatar van Mark DJ
wat nrs ervan gehoord in het paard van troje...
voor zover ik het daaruit kan opmaken, wordt dit echt een geweldig album!

avatar van indie-nerd
hopelijk lekt ie snel ghehe

Ik heb The Kids Are Sick Again in matige kwaliteit op Youtube geluisterd en kon me niet echt boeien helaas. Wraithlike vind ik dan een stuk leuker klinken. Dan maar in herhaling vallen, als de muziek leuk is (zoals in het geval van Maximo Park) heb ik geen problemen met een band die zichzelf constant herhaald. Ze waren toch al nooit topfavoriet bij mij.

Hey tof. Die singles zijn fijn.

avatar van Boris1
Hier heb ik geen enkele zorgen om. De nieuwe single klinkt alvast weer errug lekker. Maximo Park gaat het weer doen, catchy tunes die vooral live met de nodige verve gebracht worden. Laat maar komen...

avatar van indie-nerd
gister hoorde ik de nieuwe single op 3fm, klinkt echt maximo park-achtig, dus goed! heb er zin in

avatar van Bart
Gelekt, ik ben wel benieuwd. Ze hebben mijns inziens nooit hun debuut kunnen overtreffen. Ik verwacht daarom ook niet al teveel van dit nieuwe album.

een van de weinige indiebandjes die in mijn ogen met een even sterk tweede album kwam.

Gregson
Helemaal mee eens D-ark. Ik vond het tweede album ook erg sterk, en nog steeds.

Nihilisme
En luuuuuuisteren maar !

*Edit:

Eerste keer geluisterd en já hoor, ze flikken het weer. Deze band is zo oneindig veel leuker dan die rest aan britpopbandjes. 4* voor nu.

Gregson
Hmm ik kan hem nog niet pindakazen... Waar hebbe ge die vandaan Nihilisme? .

BPDD
Daar ben ik ook wel benieuwd naar..........

avatar van Bart
Ik ben nog lang niet overtuigd, na twee luisterbeurten. Er blijven weinig nummers hangen en een aantal nummers - zoals 'In Another World (You Would've Found Yourself By Now)' - ontstijgen niet het niveau van een dertien-in-een-dozijn-nummer.

helemaal overtuigd ben ik ook nog neet

avatar van Strangeways
Ik heb tot nu toe alleen Wraithlike en The Kids Are Sick Again gehoord en dat bevalt me zeer. Als de rest vergelijkbaar is denk ik dat ik deze derde van Maxïmo Park zeker ga kopen. In tegenstelling tot De-noir vind ik de cover overigens erg mooi.

Gregson
Net binnengehaald en meteen even opgezet. Het klinkt zeker als Maximo Park, maar deze gaat een paar luisterbeurten nodig hebben denk ik.

avatar van Bart
Het is voor de tweede helft van deze plaat die tegenvalt; hij zakt in. 'Questing, Not Coasting' is overigens wel weer goed.

Nihilisme
Ik vind de tweede helft juist 't beste. Over het algemeen misschien wat minder 'Quicken the heart' dan je zou verwachten, maar vooralsnog vind ik het allemaal nog erg leuk.

avatar van De-noir
Gewoon weer een fijn plaatje van Maxïmo Park, kan tot nu toe niet anders zeggen. De fijne melodieën zijn wederom aanwezig, en de x-factor van deze band (de zanger met zijn über charmante accent) is sowieso moeilijk weg te denken. Benieuwd of deze net zo lang leuk blijft als de twee voorgangers

avatar van Mctijn
Kort gezegd: het niveau zakt per plaat.
A Certain Trigger was een lekkere plaat met originele sound. Zijn opvolger had ook hier en daar enkele uitschieters, maar was over de gehele linie wat minder. Deze laatste plaat heeft geen enkele echte uitschieter en klinkt vlakker en minder energiek dan de vorige platen.

avatar van Ploppesteksel
1,5
Momenteel valt deze ook bij mij wat tegen t.o.v. hun 2 vorige steengoede platen.

Zeertjuh
Deze plaat kan mij nog niet echt overtuigen. Heb de cd nu een paar keer beluisterd. ik begin toch met 3* misschien zakt hij nog wel verder naar beneden.