Bad Religion - Stranger Than Fiction (1994)

Punk
Label: Atlantic

1. Incomplete (2:28)
  2. Leave Mine to Me (2:07)
  3. Stranger Than Fiction (2:20)
  4. Tiny Voices (2:36)
  5. The Handshake (2:50)
  6. Better Off Dead (2:39)
  7. Infected (4:08)

12. Marked (1:48)

met Jim Lindberg

13. Inner Logic (2:58)
  14. What It Is (2:08)
  15. 21st Century (Digital Boy) (2:47)
  16. News from the Front * (2:22)
  17. Markovian Process * (1:30)
  18. Leaders and Followers * (2:40)
De beste nummers van deze album vind ik Stranger than fiction en Infected.
Wie is het hiermee eens en wie niet?
ik hoor graag van andre Bad religion fans welke nummers zij mooi vinden.

avatar van steven
goed album . vind "Better Off Dead"( met twee keer een ff , kan iemand dat even verbeteren?) erg goed , en The handshake , Leave mine to me , en ook stranger than fiction en infected...

Infected is minder, Stranger Than Fiction is 1 van mijn favoriete BR tracks ooit. Altijd weer een uitdaging dat nummer woord voor woord mee te zingen

21st century is ook zalig natuurlijk, maar stranger en better off dead of infected ook. best goede plaat dit, alhoewel BR wel beteren heeft afgelevert.

Dit vond ik een zeer goed album. Beste nummers vond ik: 21st Century, Slumber, Better of Dead, Infected, Inner Logic en What it is.
Staat tegenwoordig nog weinig/zelden op, het kan me niet echt meer boeien. Punk/hardcore blijft niet lang hangen, althans niet bij mij.

4 *

avatar van andré
Heerlijke punkplaat van Bad Religion, hoewel ik de eerste helft prefereer boven de, toch wel wat mindere, 2e helft. Track 1 t/m 6 zijn geweldig. 'Infected' heb ik altijd een storend nummer gevonden (duurt natuurlijk ook veel te lang ). 'Slumber' is die andere niet-favoriet van mij, maar gelukkig staat er met tracks als 'Inner Logic' en '21st Century Digital Boy' ook op het eind nog wat moois . . Maar al met al kom ik toch gewoon op 4*

avatar van realvimfuego
BR's eerste poging voor een major label, en daarom ook jammer dat de "hit" 20st Century Digital Boy op dit album in de herkansing gaat, dat doet voor mij echt af aan het geheel. Verder vind ik het een geweldig album, het is moeilijk om toppers aan te wijzen, want toegeven, BR is nogal monotoon.....maar gelukkig houd ik erg van hun stijl

Jammer idd van 20st century, verder een steengoed album. Kortom skip 20st, en genieten!! 4.5*

Er ontbreken hier twee nummers waaronder News from the front. Hoe kan dat?

Dit album is okee, maar net als op Recipe for hate zijn er hier en daar wat mislukte pogingen van de band om tragere rocknummers te maken. Infected is niet sterk : "you and mehe, got a disease..." is echt een flut-refrein.

The Handshake is natuurlijk te gek. Dat is gewoon het perfecte BR-tempo, waarop Greg het lekkerste uit de voeten kan.

Infected niet een sterk nummer?!! waaaat? okey ze spelen het veel te vaak en nu is het nieuwe er inmiddels wel af. Maar de rock liedjes op de cd zijn de beste. Mindere nummers vind ik: incomplete, leave mine to me, individual, marked, inner logic

incomplete, leave mine to me, what kind of INDiVIDUAL are you?? geniale nummers stuk voor stuk!! Dan nog Slumber, news from the front, what is is, infected, etc. en demayo wat betreft 'recipe for hate'dit is een slecht album (uitgezonderd American Jesus geniaal nummer!!!!) maar totaal niet te verglijken met dit ijzersterke album!! INFECTED is een wereldnummer, come on luister en geniet.. we luisteren per slot van rekening ook nog steeds naar onze flut regering!!

avatar van Metal-D78
Ben niet zo'n punkrock fanaat, maar deze draai ik geregeld. Het is met name het hierboven al gerefeerde sterke songmateriaal en de zang die mij aanspreekt. Prima plaat voor in de auto.

avatar van berwt
Met Infected en Slumber hebben ze hier effectief bewezen ook ijzersterke reguliere rocknummers te kunnen maken die maar in mijn hoofd blijven doorgonzen. Het is niet over de hele lijn even sterk, maar met al de sterke nummers samen komt deze BR (de eerste die ik leerde kennen nota bene) net niet aan 4*.

Leuk is ook 'Television' met de inbreng van Rancid-voorman Tim Armstrong en volgens het 'boekje' mee geschreven door Concrete Blonde-voorvrouw Johnette Napolitano.

avatar van Mr. B
Hooray For Me....

avatar van royals
Wat een superplaat uit de gouden jaren 90. Toen de punkgolf weer in een hip jasjes werd gegoten met bands als Green Day en vooral de Epitaph stal (Bad Religion, Ranchid, Pennywise, No FX). Dit is één van de punk klassiekers uit die tijd. Ik draai em nog regelmatig. Top meezingers met intelligente en cynische teksten als Hooray For Me, Tiny Voices, Stranger Than Fiction, Slumber, Better Off Dead en Individual. Heb soms wel dat de plaat soms iets te lang duurt. Nummer 12 was een mooie afsluiter geweest. 20 Century DIgital Boy past hier eigenlijk niet tussen en ook de laatste Markovian Proces en What It Is kunnen mij niet zo bekoren.

avatar van trebremmit
Nooit geweten dat 16 en 17 bonusnummers waren, maar blijkbaar staan ze niet op de Amerikaanse uitgave.
Maar goed, de jaren negentig waren mede door punkrock een mooi decennium en dit album is altijd een van mijn favorieten geweest in dat genre. De cd heb ik toen ook aangeschaft en staat hier nog altijd in de kast.

Mooi jaar trouwens 1994, denk dat het mijn hoogst gewaardeerde jaar qua releases is.