UFO - The Visitor (2009)

Rock / Blues
Label: Steamhammer

1. Saving Me (5:09)
  2. On the Waterfront (3:50)
  3. Hell Driver (4:26)
  4. Stop Breaking Down (4:56)
  5. Rock Ready (3:07)
  6. Living Proof (4:33)
  7. Can't Buy a Thrill (5:14)
  8. Forsaken (3:57)
  9. Villains & Thieves (3:35)
  10. Stranger in Town (3:40)
  11. Dancing with St. Peter * (6:30)
UFO-bassist en -oprichter Pete Way heeft zich eindelijk het ziekenhuis in gezopen. En wat doen zijn maatjes terwijl hij met een leverkwaal ligt te creperen? Die duiken gewoon de studio in en nemen een nieuwe cd op! Zanger Phil Mogg weet zich op The Visitor omringd door oudgedienden Paul ‘Kipper’ Raymond (keyboards, gitaar), Andy ‘No Neck’ Parker (drums) en jonge hond Vinnie Moore (gitaar) en noemt het album zelf ‘karakteristiek’. Werp één blik op de tracklist met titels als Hell Driver en Rock Ready en je weet dat hij gelijk heeft, al zorgt de inventieve Moore (check ook zijn gevarieerde solo-album To The Core) ervoor dat UFO 2009 niet louter uitgesleten rockclichés oplevert.

Prima album. Opmerkelijk fris voor zo´n oude band. Vinnie Moore past er goed bij, hij kan capriolen uithalen maar speelt ook vaak wat terughoudender in dienst van het nummer.
Phil zingt ook goed, manier van zingen is hier soms wel iets te veel semi-dramatisch. Muziek is niet heel origineel maar weten wel te boeien.