Ozark Henry - The Sailor Not the Sea (2004)

Belgiƫ
Label: Epic

1. La Donna E Mobile (5:43)
  2. Indian Summer (3:48)
  3. Jocelyn, It's Crazy We Ain't Sixteen Anymore (5:39)
  4. Give Yourself a Chance with Me (4:13)
  5. Vespertine (4:46)
  6. At Sea (5:13)
  7. Free Haven (4:42)
  8. The Sailor Not the Sea (6:18)
  9. Cry (5:33)
  10. April 4 (5:03)
avatar van Man of Sorrows
Ik vind The Soft Machine dan weer zijn mooiste. Klinkt als Roxy Music ten tijde van Avalon, prachtalbum!

avatar van oceanvolta
Franck Maudit schreef:
Fascinerend dat net vandaag het eerste bericht in 2 jaar gepost wordt. Heb dit album vandaag namelijk sinds lang eens herbeluisterd (aanleiding was het horen van 'Indian Summer' op StuBru). Monsieur' geeft me nu een extra reden om te posten.

Ik hoorde het nummer gisteren ook voorbij komen. Voor mij zijn beste nummer. Ik zal het album binnenkort ook weer eens in zijn geheel draaien.

avatar van Monsieur'
Sinds heden eindelijk op Spotify.

avatar van Rainmachine
Een echte studioplaat met al die geluidslaagjes. Maar echt super fraai gedaan, vooral het gitaarwerk verdient een 4 sterren score. Onze Belgische zuiderburen weten wel waar Abraham de muzikale mosterd haalt.

avatar van Rainmachine
Blijft toch een super knappe plaat dit en omdat ik het een prachtig album blijf vinden en ga 'm toch de volle mep geven. Alleen al om nummers als Jocelyn, Vespertine en The Sailor Not the Sea . Die zitten zo razendknap in elkaar dat ik er elke keer weer kippenvel van krijg. Ik heb zelf een studio engineer opleiding gedaan en weet hoeveel werk er in gaat zitten om alles zo goed op elkaar afgestemd te krijgen. De balans is zo superknap gedaan dat het (naar mijn mening) bijna perfect is qua geluidskwaliteit.De moeilijkheid is om op tijd te stoppen en niet eindeloos te blijven poetsen totdat alle sjeu eruit is. Iemand als Steven Wilson beheerst dat ook zo goed en dat is ook de reden dat die voor zoveel remasters voor andere bands gevraagd wordt. Dat zou Ozark/Piet ook heel goed kunnen volgens mij.

avatar van Monsieur'
Blijft heel sterk. Iemand ooit de clip van Love at Sea gezien? Een slecht geschoren Piet. Met matje op een longboard. Foute zonnebril. Het is zo schitterend omdat het zo niet-ironisch is opgenomen.