CYNE - Water for Mars (2009)

Label: P-Vine

1. This Year (3:49)
  2. Awakening (3:04)
  3. Pretty Apollo (2:38)
  4. I Never (2:14)
  5. Interlude (0:31)
  6. Electric Blue (2:42)
  7. Tide of Life (2:26)
  8. Dazed & Confused (2:12)
  9. Fantasy Revenge (3:04)
  10. Interlude (0:38)
  25. Tide of Life [Jay Appleseed Remix] *
  26. Sleep [Mexicans with Guns Remix] *
  27. Fallen Stars [ROM Remix] *
Rene1979
Ow ik vind pretty dark things ook gewoon prima..

avatar van Elohim
Ja, maar prima is ver onder de maat voor CYNE, dat album is ver van legendarisch voor mij.

avatar van Silky & Smooth
Mijn tweede album van CYNE. Speciaal voor deze gekozen om het verschil te zien tussen het eerste en laatste album. Er is alleen niet echt van een verschil te spreken. Tot nu toe laat CYNE een constant hoog niveau horen. Twee geweldige MC's en twee geweldige producers zorgen voor qua flow en tekst sterke raps en heerlijke producties. Net als bij Time Being eigenlijk niks op aan te merken. Beste nummer op dit album is Electric Blue. The Jux vind ik ook een erg mooi verhaal.

avatar van Elohim
Ja, vreemd eigenlijk he. Vaak hoor ik mensen zeggen (als ik bijvoorbeeld zeur over Jus Allah's nieuwe stijl) dat het maar saai zou zijn als artiesten constant dezeflde stijl houden. Nu is dat bij CYNE totaal niet het geval. Ik moet eerlijk zeggen dat dit natuurlijk wel een beetje anders klinkt dat Time Being, maar toch in grote lijnen dezelfde stijl.

Ik ben nog steeds zo blij dat ik dit album origineel heb. Heb er al drie origineel XD

avatar van Silky & Smooth
Nee het is ook niet hetzelfde, maar meer dat ze gewoon een constante, kenmerkende stijl behouden van hoog niveau.

Rene1979
Ik heb even mijn limited Amerikaanse versie (maar 1000 gemaakt en genummerd) vergeleken met de eerste Japanse uitgave. Maar het verschil is 7 tracks. 4 normale tracks en drie remixen. Er staan op de Amerikaanse geen interlude's en bij elkaar 21 nummers. Dat zou ook betekenen dat er hier op de Japanse twee nummers staan die weer niet op de Amerikaanse staan (Dazed & Confused, Fantasy Revenge) Best groot verschil dus tussen de Amerikaanse en de Japanse.

Nog 1 te koop voor 45 eutjes, voor de geïnteresseerde bij Itiliaan op Discogs

Cyne - Water For Mars (CD) - Buy at Discogs Marketplace

En weet niet of dit nog klopt maar dan heb je helemaal een koopje...

HAUS HT027 - home-tapes.com

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Gooi deze ook naar 4,5*, mijn eerste uit 2009. Hoewel het tempo een stuk hoger ligt dan op Time Being, is het album van hetzelfde hoge niveau. Toch vind ik Cise Starr en Akin op hun chillst over wat rustigere beats, en die mis ik ook een beetje, zeker als je het vergelijkt met Time Being. Mijn favoriete nummer is dan ook Cise.

avatar van WeztSide
Pretty Apollo..
Electric Blue... ik ben verliefd. WAT een nummer

avatar van discipline
Mijn eerste cd van Cyne en valt eigenlijk een beetje tegen.
Ik kende al wat nummers van Cyne dus ik had hoge verwachtingen.
Het ligt niet aan de mc's maar meer aan de producers. Staan wel enkel goeie beats op, maar merendeel vind ik matig.

een 3*

avatar van Shelter
deze is dan ook een stuk minder dan de vorige albums

avatar van Elohim
Niet mee eens, Shelter. Ik vind dit een stuk beter dan Pretty Dark Things en net beter dan Starship Utopia. Alhoewel de Japanse versie beter is dan de US versie (die ik heb )

avatar van Harderwiek
Tide of Life is denk ik de topper van mij voor deze plaat. Wat een flow!

avatar van De-noir
Had Fall Through Atlantis nog nooit gehoord, wat een heerlijke track is dat zeg

avatar van Harderwiek
Heb hem een halfje verhoogd. Wat een album toch, net weer even in de cd-speler geschoven en heb een uur zitten fluiten en genieten. Pure kwaliteit dit.

avatar van He$$el_01
Grappig trouwens, die diss van Akin richting Cunninlynguists op Nicers.

"I'm sick with the liquid ink, son of a lynguist
Way too cunnin for y'all, I'll extinguish
Petty flame, very thing, tryin to pop shit
It must be the losers so (?) it's microscopic

avatar van Elohim
Is dat een diss of gewoon het gebruiken van de naam als woordspeling?

avatar van He$$el_01
Nou, het is in ieder geval wel een beetje frustratie die er uit moest na deze opmerking van Kno:
Apparently some group named Cyne used the same sample from “Remember Me (Abstract/Reality)” back in 2003. Never heard of em’, nobody I know has heard of em’, don’t care. Downloaded the song and, no offense to any party involved, its about as boring as underground rap can get. Drums suck, no real change ups, no layers, nothing. Yet, because some group that I had never heard of used the same sample as me, some people are going to INSIST on pointing out how I’m supposedly wack for using it? I can definitively say two things about people like this; you are no more than 3 years removed from puberty, B: the inside of a vagina is something very foreign to you and C: you need to learn some sh*t about hip-hop music before opening that little oxygen vacuum you call a mouth.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Hahaha, sjongejonge. Wie is er nou gefrustreerd?

avatar van He$$el_01
Ja, ik vind het ook een terechte 'diss' hoor. Maar dat Kno een arrogante zak is wisten we hier al toch.

avatar van Dakduivel
Die opmerking van Kno komt uit een blog van ruim 7 jaar geleden.

Ik kan me herinneren dat Kno bij een optreden in de Melkweg in 2011 nog een shout out gaf aan o.a. CYNE toen hij het had over dope underground artiesten (hij noemde ze in een rijtje met o.a. Atmosphere). Volgens mij hebben ze het dus uitgepraat. Neemt niet weg dat Kno in dat blog wel heel arrogant en bovenal respectloos overkomt.

avatar van He$$el_01
Klopt. Maar dit album is ook al weer 4 jaar oud. En daarnaast bestaat het album ook nog eens uit leftovers (of in ieder geval unreleased tracks) dus de track zelf zou nog wel eens een stuk ouder kunnen zijn.

avatar van Dakduivel
De tracks op dit album opgenomen tussen 2004 en 2008 dus dan zal Nicers wel rond 2006/2007 zijn gemaakt.

Wel jammer dat deze twee groepen elkaar nooit hebben opgezocht. Ze komen beide uit het Zuiden van de Verenigde Staten en qua geluid en boodschap sluiten ze ook op elkaar aan. Daar komt nog eens bij dat hun fans waarschijnlijk allemaal wel de andere groep kunnen waarderen. Zonde.

avatar van Shelter
Cunninlynguists is een geweldige groep maar die comment van Kno is echt bizar, CYNE had toen al een geweldig underground debuut gedropt die zeer goed was ontvangen in de hiphop wereld. Juist een groep als Cunninlynguists zou dat moeten supporten, ze hebben zeer zeker wel de zelfde fanbase.

avatar van robbizzel
Wat is Falling Through Atlantis toch een heerlijk nummer..

avatar van james_cameron
Relaxte, zij het nogal oppervlakkige hip-hop, met lome beats en een paar aangename maar tegelijkertijd vrij anoniem klinkende rappers. Nogal fragmentarisch qua opzet, met veel intermezzo's en korte tracks, waardoor ik helaas nooit echt lekker in de flow van het album geraakte. Daarnaast is het voor mij ook allemaal iets te ingetogen en laidback.

avatar van alexander-r
Deze maar eens aangeschaft. Alleen al waard voor Pretty Apollo, mooi nummer