Eminem - Relapse (2009)

Alternatieve titel: Relapse: Refill

Label: Aftermath (II)

1. Dr. West (Skit) (1:29)
  2. 3 A.M. (5:19)
  3. My Mom (5:19)
  4. Insane (3:01)
  5. Bagpipes from Baghdad (4:43)
  6. Hello (4:08)
  7. Tonya (Skit) (0:42)
  8. Same Song and Dance (4:06)
  9. We Made You (4:29)

met Charmagne Tripp

10. Medicine Ball (3:57)
  11. Paul (Skit) (0:19)
  12. Stay Wide Awake (5:20)
  13. Old Time's Sake (4:38)

met Dr. Dre

14. Must Be the Ganja (4:02)
  15. Mr. Mathers (Skit) (0:42)
  16. Déjà Vu (4:43)
  17. Beautiful (6:32)
  18. Crack a Bottle (4:57)

met Dr. Dre en 50 Cent

19. Steve Berman (Skit) (1:29)
  20. Underground (6:11)
  21. Careful What You Wish For * (3:47)
  22. My Darling * (5:20)
  23. Forever * (5:58)

met Drake, Kanye West en Lil' Wayne

24. Hell Breaks Loose * (4:04)

met Dr. Dre

25. Buffalo Bill * (3:52)
  26. Elevator * (4:52)
  27. Taking My Ball * (5:01)
  28. Music Box * (5:05)
  29. Drop the Bomb on 'Em * (4:48)
totale tijdsduur: 1:16:06 (1:58:53)
avatar van TheLegacy
Ik was eerst nog wel van plan het album te kopen met in de hoop dat de 2e single beter zou worden. Nu ik hem heb gehoord ga ik het album denk ik maar eerst even downloaden...

MJ_DA_MAN schreef:
Dat stemmetje is gewoon zo kut op dat nummer dat ik me niet eens op de tekst kan en zelfs wil concentreren.

Idd, ik versta hem ook bijna niet door dat stemmetje, zonder als je de teksten erbij neemt ze zijn namelijk best goed.

Nocturnal
Enorm vette cd cover.

avatar van Game
Het is toch vrij duidelijk dat Slim Shady weer terug is. De teksten van 3 A.M. zijn gewoon ziek en ook zelfs een beetje komisch. Maar de ziekelijkheid heeft de overhand.

Ik bedoel, als je het nagaat: als Eminem dit nummer had gedaan met een 'gewone' stem dan zou het concept van die track helemaal mislukken.

Dj2Jelle
Vind ik niet, DOOM kan toch ook komisch zijn met zijn 'gewone' stem?

avatar van Game
Nee, ik bedoel meer met die zieke teksten. Hij heeft het allemaal over mensen vermoorden, in stukken snijden, bloed drinken etc. Met dit stemmetje komt het over alsof hij helemaal gestoord is.

avatar van Kill_illuminati
Mwa, het is en blijft irritant. Of het nou beter past of niet maakt me niet zoveel uit, het verandert de zaak namelijk niet.

Hij krijgt volgens mij gewoon die Relapse terug naar Encore...

avatar van Game
Ik denk niet dat dit de tracklist is, maar het is leuk om erover te lullen. Veel internet blogs hebben hem zo staan:

01 Dr. West (Skit) 01:29
17 Beautiful 06:32
18 Crack A Bottle f. Dr. Dre & 50 Cent 04:58
19 Steve Berman (Skit) 01:29
20 Underground/Ken Kaniff 06:19

Sommige tracks staan al wel aangegeven op iTunes die als single uitkomen zoals Old Time's Sake en Beautiful :

(afbeelding)

avatar van MJ_DA_MAN
Video van 3AM komt vandaag uit. Lijkt me trouwens niet de juiste tracklist, maar dat is logisch.

RedLightCityBoy
Ik heb de afgelopen dagen nog maar eens goed naar 3AM geluisterd maar ik blijf het echt een schande vinden. Eminem's stem doet me denken aan Cartman die Eminem immiteert (ookal is dit nog nooit voorgekomen, toch?).

RedLightCityBoy schreef:
(ookal is dit nog nooit voorgekomen, toch?).
Oh jawel .

avatar van Kill_illuminati
Ook dat nummer is niet al te best. Ik snap dat het niet op Relapse komt aangezien dat nummer al jaren oud is.

avatar van MJ_DA_MAN
Wat heeft Relapse te maken met dat nummer? Ik en RedLightCityBoy hebben het daar niet over.

Relax
Oh jawel .

Cartman die Eminem nadoet, niet andersom.

Oops.

avatar van Game
The Kids is een bonus track op The Marshall Mathers LP...
Helemaal niks mis met die track overigens, dat is Eminem op z'n best.

RedLightCityBoy
Maar Eminem die Cartman immiteert klinkt veel minder hinderlijk dan andersom (lijkt me).

avatar van Game
De tracklist die ik hierboven postte is bevestigd als dé officiele tracklist van Relapse. Dus wie wil, kan het album toevoegen aan Musicmeter.

RedLightCityBoy
Ha! ik heb hem al toegevoegd. hopelijk is jelmer me niet voor.
Amazon tracklist is 30 min geleden bevestigt.

avatar van Game
Staat ie ook op Amazon ja? Ik kan hem daar nog niet vinden. Hij staat al wel Rapradar.com. Die gasten hebben het altijd goed.

avatar van jelmer19
RedLightCityBoy schreef:
Ha! ik heb hem al toegevoegd. hopelijk is jelmer me niet voor.

Wees gerust

avatar van MJ_DA_MAN
Dat is het forum van Amazon; niet de Amazon-shop zelf (of staat hij daar inmiddels ook?).

avatar van Game
Hij staat nog niet op de Amazon shop. Maar aangezien Paul Rosenberg (Eminem's manager) mede-eigenaar is van Rapradar.com is de tracklist gewoon officieel.

MJ_DA_MAN schreef:
Video van 3AM komt vandaag uit.
Herstel: 2 mei.

avatar van Game
Ik vraag me echt af hoe die video eruit zal komen te zien. Want de lyrics zijn echt gewoon ziek, letterlijk ziek. En ook best gewelddadig.

Hypnotick
Ben erg benieuwd naar de videoclip, maar ik vind 3 Am toch echt wel een goed nummer hoor vooral die 3rde verse is toch best geniaal. En ik durf tot nu toe nog niet al te veel te verwachten val Relapse maar dat het verrassend gaat worden is volgens mij zeker.

Social_Mask
3AM, Godsamme zeg...

Dat dit dezelfde Eminem is die ik in m'n Top10 heb.

Hypnotick
Hier een trailer van de 3 Am videoclip: