Bombay Bicycle Club - I Had the Blues but I Shook Them Loose (2009)

Label: Island

1. Emergency Contraception Blues (1:26)
  2. Lamplight (3:45)
  3. Evening / Morning (2:54)
  4. Dust on the Ground (4:24)
  5. Ghost (3:56)
  6. Always Like This (4:05)
  7. Magnet (4:50)
  8. Cancel on Me (5:28)
  9. Autumn (3:35)
  10. The Hill (3:57)
  11. What If (4:10)
  12. The Giantess (5:17)
avatar van Yamato
Wat een vreemde opbouw voor een regulier album om na de openingstrack direct een remix van diezelfde track te plaatsen. Nooit eerder gezien.

avatar van Vincent90
Kijk hier zeker naar uit. Always Like This klinkt alvast erg goed.

Wel een aantal opmerkelijke dingen, zoals Yamato al zei remix meteen na het originele nummer? En een behoorlijk album voor een bandje zoals dit, de meeste bandjes brengen tegenwoordig een album uit van 30 a 40 minuten, maar nee hoor gewoon een uur ruim!

avatar van twelve
Er klopt dan ook weinig van deze playlist, ook de cover is verkeerd.

avatar van Yamato
Aha, zou je het aan kunnen passen?

Yamato schreef:
Aha, zou je het aan kunnen passen?

Ja, heb het gecorrigeerd.

avatar van Yamato
Ah, dit zit er een stuk logischer uit. Ben benieuwd naar deze release.

avatar van Vincent90
Gelekt en binnen.. Hopen dat het net zo goed is als ik verwacht!

avatar van Vincent90
Lekker album dat behoorlijk in het verlengde van de al eerder uitgebrachte EP ligt. Enige nadeel vind ik altijd bij zo'n EP voor en album dat er vaak nummers van de EP op het echte album komen te staan. Zo hier ook maar gelukkig zijn de mannen zo slim geweest de 2 beste nummers van het EP'tje op het album te zetten.

Verder gewoon lekkere nummers met een goede sfeer. Voorlopig begin ik maar met 4 sterren!

PS. De cover klopt nog steeds niet. Deze moet het zijn klik!

avatar van KidChino8
de cover is nog altijd fout..

(verwijderd)
Kan zich wat mij betreft met het betere indie-rockwerk van de laatste tijd.. staat bij mij veel op naast Sunset Rubdown

avatar van marcel2
De ep The Boy I Used To Be klonk al veelbelovend.
Benieuwd naar het eerste volledige album.

avatar van KidChino8
4,5 * voor deze knaller van formaat.
Wat een debuut.

avatar van Barend G
Plaat van het jaar! Of een van de beste tien toch!

avatar van kazzie
Echt balen dat bijna deze groep nog kent! Ik gok dat ze wel dit jaar ergens weer op Londen Calling staat en volgend jaar gewoon lowlands doen!
Voor een stem moet ik nog even beter luisteren, maar het belooft toch een hele hoop goeds!

Op 1 of andere manier heeft deze groep iets anders dan veel andere bandjes die in het genre actief zijn. Het klinkt gewoon beter en is fijner om naar te luisteren. Prima plaatje, lost mn verwachtingen in.

mij doet het nog niet veel

avatar van Migo
1,5
Ik kende de bandnaam doodat ik tijden terug het nummer 'How are we' van een London Calling cd'tje had gehoord. Niet onaardig.

Deze CD opgezet en toen een bad genomen. Ik ben er speciaal weer voor uitgegaan om deze baggerplaat af te zetten. Dit is toch werkelijk een 13-in-een-dozijn plaat. Allemaal al veel vaker en vooral beter gedaan. Behalve de opmerkelijke stem van de zanger is er weinig opmerkelijks aan deze plaat. Misschien leuk voor 11-jarigen die nog nooit een fatsoenlijk rockalbum gehoord hebben.

Leuke titel, dat wel.

Giraf de Piraat
Je doet mij pijn Migo

Dit is een tof album! En ik ben wel 24 jaar!

avatar van Barend G
Migo schreef:

Eh, ik ben een veertiger (!) en vind dit een fantastische plaat. Maar misschien heb ik te veel fatsoenlijke rockalbums gehoord?

avatar van twelve
Aardig plaatje, niets bijzonders. Heeft iets te veel weg van Tokyo Police Club, die dan toch de voorkeur geniet.

avatar van barrett
Tja mij doet deze band aan vanalles denken ... Een beetje als het debuut van the arctic Monkeys, dan heb ik het vooral op de gitaren, maar voor de rest.... Qua stem komt gij zeker niet overeen met Alex Turner van Arctic Monkeys...

avatar van bver
Vind er vooralsnog bitter weinig aan. Het stemgeluid pakt me ook niet echt... Vrees dat dit plaatje niet veel meer zal gedraaid worden hier....

avatar van Yamato
Dit is best wel een aanstekelijk plaatje, en ook wel een groeier. Maar geen meesterwerk en ik krijg de indruk dat BBC in de toekomst nog eens een heel erg goed album gaan uitbrengen. Voor nu 3,5*

Yamato schreef:

The BBC?

Migo schreef:

Dit vind ik zeker niet een 13-in-een-dozijn plaat. De nummers hebben meer diepgang dan die van het gemiddelde rockbandje met een debuut cd. Het loopt lekker, het rockt soms lekker en er staan mooie stukken muziek op.
De zanger heeft een aparte stem, die ik wel kan waarderen. Zijn stem heeft wat weg van die van de zanger van the Editors. Soms heeft de muziek daar ook wat van weg, zoals op Evening/Morning & Dust on the Ground.

Er zit ook nog eens een hele aardige afwisseling tussen de nummers, waarbij ze toch nog een aardig geheel vormen.
Favoriete tracks: Evening/Morning, Dust on the Ground, Magnet & What If. Overigens staat er geen slecht nummer op.

Goede cd hoor: een aanrader!

avatar van trebremmit
Het begint veelbelovend met drie hele sterke nummers maar daarna vind ik het maar een saai album met nietszeggende nummers.

avatar van ArthurDZ
Ongeloofelijk mooi debuutalbum, deze. Ik beluister hem al de hele dag en het heeft nog geen seconde verveeld!

4.5*

avatar van Cor
Cor
Een hele frisse, sprankelende rockplaat. Mag 'm graag horen. Voldoende variatie tussen de songs, maar ook daarin. Verrassend ook. Ze hebben wel goed naar The Strokes ten tijde van 'Is This It?' geluisterd, maar dat mag de pret niet drukken.
Veelbelovend debuut.

Volgens de site van Paradiso komen ze zaterdag 21 november op London Calling. Wow! Het optreden van vorig jaar was al zo goed!

avatar van chicorei

Leuke titel, dat wel.

fatsoenlijk is dit echt wel!!!
dit is een band met véél meer inhoud dan de gemiddelde, die vooral véél strakker materiaal brengt