Method Man & Redman - Blackout! 2 (2009)

Label: Def Jam

6. Hey Zulu
  7. City Lights

met Bun B

8. Father's Day
  9. Mrs. International (Skit)
  10. Mrs. International

met Poo Bear

17. A Lil Bit

met Melanie Rutherford

avatar van Rhythm & Poetry
Na een aantal luisterbeurten heeft Blackout! 2 mij altijd nog niet weten overtuigen. Maar aan de andere kant, ik blijf het wel beluisteren vaag genoeg. Dat Method Man niet meer de rapper was die hij eens was (midden jaren 90) lijkt me duidelijk. Zijn timing is minder en ook het overnemen van Redman doet hij een stuk minder. Zijn raps missen kracht en alles lijkt hij wat gemakzuchtiger te doen. Aan de andere kant, zijn stem blijft fraai en authentiek. Redman heb ik nooit zo'n geweldige rapper gevonden maar zo nu en dan wist hij mij toch wel te verbazen in zijn verdienstelijke carrierè. Op dit album lukt het hem niet, waar Meth het al niet super doet vind ik Redman nog een stuk minder. En ook productioneel weet de cd mij nog niet te raken. Het klinkt allemaal wat te eenvoudig, zo vind ik de drums vaak niet hoogstaand. Toch heb ik een aantal momenten zeker wel genoten, onder andere de intro vind ik toch wel lekker maar ook 4 Minutes to Lock Down vind ik een prima nummer. Nog een punt van kritiek: de refreintjes. Deze zijn weliswaar catchy maar ik vind ze vaak niet mooi gebracht en zelfs een beetje schreeuwerig (zoals bij Dis Iz All 4 My Smokers). Tsja wat ik hier echt van vind dat weet ik nog niet helemaal, zal hem nog wat vaker gaan beluisteren de komende week. Voor nu vind ik het nog een middelmatig project, stem volgt.

bowi01
toch ietwat tegenvallend, maar dat zat er natuurlijk al aan te komen.. toch zijn tracks als dangerus mcees en 4 minutes to lockdown dope.

Mr_White
Heerlijk album. Compleet nietszeggend (net als de originele Blackout!) maar wel lekkere nummers en geen irritante fillers. Method Man en Redman hebben altijd goede chemie gehad en hier is het niet anders. De beats zijn ook erg goed. Gewoon een heerlijk zomer-album.

avatar van Kill_illuminati
Mooi om te zien dat Keith Murray ook van de partij is.

avatar van Rene1979
Niet zo goed als de vorige maar wel gewoon weer erg Method man en Redman

Ben hem nu aan het beluisteren de 1ste 2 nummers klinken iig al goed!

Harco
Rene1979 schreef:
maar wel gewoon weer erg Method man en Redman

Juist!

avatar van Rene1979
Deze mannen hebben mijn inziens een stijl als ze samen zijn die je moet diggen of niet. Ik heb het idee dat het een groot feest in de studio moet zijn als deze mannen samen een cdeetje gaan opnemen..

avatar van Kill_illuminati
Eerder een grote rook wolk, beide gasten roken meer dan de gemiddelde rastafarian.

Klinkt erg lekker, maar moet nog een paar keer goed luisteren voor m'n oordeel. Ga ze binnekort ook checken in Amsterdam of Gent.

avatar van -marco-
Niets geproduceerd door RZA??? Damn... jammer.

Desondanks best te kauwen dit album, niet zo goed als de eerste, maar een aantal goede meth&red collabo's.

avatar van MJ_DA_MAN
-marco- schreef:
Niets geproduceerd door RZA??? Damn... jammer.
Toch een aantal grote producers op deze plaat; o.a. Mathematics, Havoc, Pete Rock, Erick Sermon, Buckwild, Rockwilder en DJ Scratch.

avatar van -marco-
MJ_DA_MAN schreef:

Zeker met je eens, niet de minste.

Verbaasde mij gewoon geen prod. van rza te zien!!!

Hij word trouwens wel ff genoemd in 4 min to lockdown. Schuldgevoelens???!!! dat ze hem passeren. Ach ik zeg maar wat!!

avatar van Jordy
Het schijnt alweer 10 jaar geleden te zijn dat de vorige Blackout! uit kwam (het voelt als 2 jaar, we worden oud ). Ik wist helemaal niet dat dit er aan zat te komen, verrassing om dit ineens in de updates te zien staan. Nog een grotere verrassing dat dit eigenlijk heel erg leuk is. Natuurlijk gaat het weer nergens over, maar bijna elke track is lekker geproduceerd, gastoptredens zijn leuk, en Meth en Red blijven een erg leuk team.

avatar van Game
Erg tof album, het is mijn eerste aanraking met Method Man & Redman en ik ben blij dat ze al bezig zijn met Blackout! 3. Eigenlijk weet het album mij productioneel en tekstueel nergens echt te boeien, maar Meth en Red zijn een leuk duo die een speciaal soort chemie hebben. Je moet niet nadenken bij dit album. En dat hebben de heren waarschijnlijk ook niet gedaan bij het maken van Blackout! 2. Het verbaast me ook niet dat de track gericht aan hun favoriete bezigheid ook gelijk de sterkste is. Voor de rest zijn er nog enkele hele goede tracks zoals die met Raekwon en Ghostface en de single A-Yo. Bun B komt trouwens weer keihard op City Lights, die man is niet te stoppen zeg.

En voor ik vergeet te melden, Method Man is mijn favoriet van het duo.
Hij heeft echt zo'n vette stem

avatar van FunkyMonk
Ikvindhet nogal kut klinken; zo op het eerste gehoor.
Pakken minder als de vorige...
Nummer met Rae & Ghos is wel lekker.

Game schreef:
ik ben blij dat ze al bezig zijn met Blackout! 3.

Nu al? Dacht dat ze nu bezig waren aan How High 2?

avatar van Brains
Ik was altijd een beetje fan van de vorige Blackout!, maar dit kan mij helaas totaal niet boeien . 1,5* voor '4 minutes to lock down'.

Hard album, precies wat ik ervan verwacht had. Snap al die matige beoordelingen niet. Je moet dit niet gaan luisteren als je diepe emotionele teksten of iets dergelijks verwacht.

ManMonster
Ik had hier niet echt veel van verwacht maar vind het iig zeer goed meevallen! Een paar hooks konden misschien wat beter gekozen zijn maar in zijn totaliteit ben ik er wel positief over! Ga ze morgen live zien trouwens, kan niet wachten tot ik Dis Iz All 4 My Smokers mag meebrullen!

RedLightCityBoy
Clip van AY-O toegevoegd. Ziet er wel aardig uit.

Harco
Dat nummer is stoer.

SSS
Blackout! 1 ben ik momenteel aan het luisteren en klinkt erg lekker, dus ik ga Pt. 2 ook maar eens aanhoren.

avatar van VforVictor
Luister em nu op luisterpaal, en vind em zwaar tegenvallen. Heb tot en met track 8 nog eigenlijk niet 1 banger gehoord. het dieptepunt tot nu toe is de vocoder op track 8 :S echt iedereen doet mee met deze hype; vreselijk. Verder zijn de rijms matig, de beats matig en de thema's van de tracks ongeinspireerd. En elke track heeft ook nog een kut refrein. Method Man rapt alsof op z'n retour is, Redman is bij vlagen beter maar ook minder als opeerdere platen. Deze plaat is duidelijk puur voor commercieel doel eind opgenomen en niet om iets vets/vernieuwends te brengen en de huiskamers te doen bangen. Echt jammeer, de eerste Blackout! was ook geen superplaat maar had zeker een stuk of 8 topnummers, hier maar een paar. Gemiste kans. Cijfer volgt nog.

Aardig album.
Lekker album voor in de zomer.
Net als Blackout 1 geen classic materiaal, maar gewoon lekker aan te horen nummers.
Persoonlijk vind ik dit en Blackout een stuk vermakelijker dan Meth's en Red's solo albums.

ManMonster
Stem verlaagd naar 3*.. Hoe meer ik het luister hoe minder goed ik het vind..

avatar van j.b.b.l
Een leuk album maar niet meer dan dat.Producties zijn van een goed niveau maar word nergens spectaculair en lyricaal weten ze me ook niet meer te boeien.Maar toch hebben die twee wat,ze weten een leuke sfeertje te brengen.Persoonlijk vind ik Redman het leuker doen op dit album.Hij brengt zijn flow met enthousiasme terwijl ik dat bij Method Man mis.

Mijn favorieten nummers zijn
Dangerus MCees
Mrs. International
4 Minutes to Lock Down

avatar van gweah
Vier sterren. Niet moeilijk doen, gewoon gaan met die banaan. Method Man komt op sommige tracks best wel weer strak en Redman spuugt als vanouds.

Paar keer skippen (Errbody Scream irritant nummer zonde van de Keith Murray cameo, Hey Zulu irritant refrein, Mrs International gaaap, Diz Iz 4 All My Smokers irritant refrein en gedateerd klinkende, saaie beat, laatste track te suffe P Diddy achtige beat en suf refreintje)

maar de rest: blazen met die handel. Vooral A-Yo pompt hard. Die eerste verse van Method Man daar is ouderwets, qua flow en stemgebruik. En die andere club tracks aan het einde zoals How Bout Dat, Never Heard Dis B4 en I Know Sumptn blazen ook hard. Neem het voor wat het is zeg ik dan altijd maar, ik bedoel het is geen Common natuurlijk. Gelukkig niet. Veel tracks hebben qua beat een beetje een 50 Cent Get Rich Or Die Tryin achtig geluid, en het klinkt nog goed met hun erop ook...

Ik kan het niet goed uitleggen wat ik bedoel, hiervoor klonken hun commerciele pogingen (zie: alle andere Method Man solo albums en Redman solo albums van dit decennium) geforceerd en zielig. Nu klinkt het achteloos en natuurlijk, alsof ze zoiets hadden van: we gaan gewoon lol hebben en een lekkere plaat maken die hard blaast op straat en in de club. En kennelijk hadden ze daar elkaar voor nodig

avatar van Dociz
Gweah, ik weet dat je niet van refreinen houdt, ik meestal ook niet, maar ik wil Hey Zulu en Diz iz 4 All My Smokers absoluut niet afserveren om die reden..

Shit is dik

Verder eens, evenals met Mr_White hierboven

Redman staat nog steeds solide in mijn top 10 all time emcees

avatar van gweah
Ik zal die 2 tracks nog eens wat vaker luisteren dan.

Redman inderdaad ook mijn in all time top 10.

Weet trouwens niet zo zeker wie ik daar verder in zet.
Slick Rick, Doom, Andre Benjamin, Pharoahe Monch, Jay-Z, Biggie, Ghostface, Nas, Mos Def... zoiets... moeilijk.
Masta Ace? Busta? GZA? Q-Tip? Posdnuos? Lil' Wayne???