Billy Joel - The Nylon Curtain (1982)

Rock / Pop
Label: Columbia

1. Allentown (3:52)
  2. Laura (5:05)
  3. Pressure (4:40)
  4. Goodnight Saigon (7:04)
  5. She's Right on Time (4:14)
  6. A Room of Our Own (4:04)
  7. Surprises (3:26)
  8. Scandinavian Skies (6:00)
  9. Where's the Orchestra? (5:47)
avatar van devel-hunt
Goodnight Saigon een mooie nummer, zeker, over de Vietnam oorlog en een hommage aan alle gevallen Amerikaanse soldaten die het leven verloren in een compleet zinloze oorlog, zoals bijna alle oorlogen zinloos zijn, maar Billy joel vertelde ooit in een interview in Vietnam gediend te hebben en daar veel vrienden te hebben verloren, achteraf bleek dat Joel nooit in Vietnam was geweest maar om zijn dienstplicht te ontlopen een periode in Canada te hebben doorgebracht, hij had dus zijn hele oorlogsverleden bij elkaar verzonnen te hebben, wat een afgang.

avatar van Kronos
Dat is treurig inderdaad.

Maar waar haal je dat? Ik heb mijn twijfels over die bewering.

In Rolling Stone staat te lezen dat hij overwogen heeft naar Canada te vluchten maar uiteindelijk gewoon niet werd opgeroepen. Veel van zijn vrienden wel en hun ervaringen verhaalt hij in het nummer, niet eens bedoeld als anti-oorlogslied.

Ook hier lees ik iets anders over het ontstaan van het nummer.

avatar van Von Helsing
Billy Joel : RARE 'Behind Nylon Curtains' Interview : 1982 - YouTube

Het Behind Nylon Curtains interview aan de vooravond van de release, 11:53 begint het gedeelte over Goodnight Saigon.

avatar van Kronos
Nou devel-hunt, er klopt niks van wat je schreef over Billy Joel. Wat een afgang.

avatar van devel-hunt
Wat een afgang, ik neem mijn woorden nederig terug ik had het ooit ergens gelezen of gehoord, lang geleden, klopt dus niet blijkt nu

avatar van milesdavisjr
Gevalletje fake news devel-hunt Ik moest al bijna denken aan het verhaal van G.W. Bush die zijn diensttijd op minder intensieve wijze heeft hoeven invullen dan veel andere Amerikanen Het blijkt maar weer dat het geheugen niet altijd te vertrouwen is. We verwachten nu wel door devel-hunt een compleet herziene waardering van het volledige oeuvre van Joel, startende met Cold Spring Harbor .

avatar van devel-hunt
Gevalletje Halbe Zijlstra en de datsja van Vladimir Poetin dacht ik bij Billy Joel, fout ga ik corrigeren door ieder album van Joel tot vervelens toe te gaan beluisteren, boetedoening dat is mijn lot in deze milesdavisjr