Ministry - The Land of Rape and Honey (1988)

Rock / Metal
Label: Sire

1. Stigmata (5:45)
  2. Missing (2:57)
  3. Deity (3:26)
  4. Golden Dawn (5:44)
  5. Destruction (3:32)
  6. Hizbollah (4:01)
  7. Land of Rape and Honey (5:12)
  8. You Know What You Are (4:46)
  9. I Prefer (2:16)
  10. Flashback (4:51)
  11. Abortive (4:23)
avatar van c-moon
Schitterende industrial plaat van het clubje rond Alan Yourgensen! "The Land Of Rape And Honey"... ha.. alléén die titel al!!!

Hoogtepunten: "Flashback", "The Land Of Rape And Honey", "Stigmata"... maar het is allemaal echt wel lekker..

Toch wel een hoogtepunt van de Electronic Body Music/ Industrial...

avatar van orbit
Deity is mijn topper van deze plaat! Maar Flashback en Hizbollah zijn ook hoogtepunten in het ministry oeuvre En ik luister er ook nog met regelmaat naar

avatar van Paalhaas
12 schamele stemmetjes voor het beste album van de grootste industrialband ooit.

avatar van orbit
Tsja, mensen zijn te kort van memorie denk ik
Alhoewel ik de opvolgers nóg beter vind dan deze!

avatar van notsub
Alweer een voltreffer van Ministry uit de gouden periode. Er staan erg veel goede nummers op deze CD, die allemaal Ministry klassiekers zijn. Neem de eerste drie songs en je weet gelijk waar Ministry voor staat. Snoeiharde samples, messcherpe gitaren en vocalen uit het diepst van de hel. Verderop neemt het gehalte aan electronica wat meer toe, maar de kwaliteit blijft geweldig. Het trio nummers beginnende met You Know What You Are is erg lekker. Dit album knalt recht in je bek en is één van de meest directe van Ministry.

avatar van essence
Het was al een hele tijd geleden dat ik deze nog eens had opgezet.
Dit was één van de favoriete platen van een housemate van mij, een 20-tal jaar geleden. Hij werd toen grijsgedraaid in die tijd.
En hij heeft nog niks aan kracht ingeboet. Samen met die Duvel is dit de ideale opkikker voor vanavond. Fasten you seatbelts!
Subiet nog eens "The Mind is a Terrible Thing to Taste" opzetten, en dan gaat het dak er vollédig af, want die vind ik nog ietsje straffer dan deze.

avatar van Ataloona
Fantastische industrial klassieker van Ministry. Scheurende gitaren met flink wat distortion, drums die meer als mokerslagen klinken, veel electronic invloeden, (wat bijv. leidt tot mijn favoriete nummer van het album, het titelnummer The Land of Rape and Honey) enorm duistere agressieve zang en toffe echo's van aparte geluiden. Alleen al opener Stigmata weet je helemaal in de diepe krochten van de hel te zuigen om je bijna 47 minuten later pas vrij te laten. Het album is al fantastisch, maar wanneer het ritmisch perfect in elkaar stekende Hizbollah begint is het helemaal genieten te blazen met dit super album. Vrijwel alleen maar topnummers die nu nog geweldig klinken. Niks verouderd, gewoon knallen en genieten. Het voornemen was om gewoon relaxt op bed te liggen met deze plaat, maar het blijven liggen bij deze plaat is onmogelijk. Je moet gewoon stampen en meebewegen.

Een superontdekking en hopelijk doet Psalm 69 het nu eens beter bij mij. Dat was mijn kennismaking met deze band en dat vond ik nog niet zo bijzonder. Deze plaat in ieder geval wel en daarom een verdiende 4,5*

avatar van Justus18
Een mooie bespreking Ataloona

avatar van Ataloona
Dank je

avatar van jassn
Ik ben de headliners die voorlopig gekend zijn voor dour 2012 aan het overlopen en van elk een album aan het beluisteren. Aangename kennismaking met Ministry en ook een aangename kennismaking met dit genre.

avatar van dix
dix
Dit is wel de interessantste Ministry... alles hiervoor is wat te slap, alles erna wat te straf.
Land of Rape & Honey is juist zo bizonder omdat het mooi scharniert tussen dance en speedmetal.

avatar van jassn
Ik zie dat je andere albums van hen ook nog 4 sterren geeft dus zo slap of te straf zal het ook wel niet zijn zeker? maar ik had het meest vertrouwen in dit album na het lezen van reacties en bekijken van sommige users hun stemmen bij verschillende albums.

avatar van dix
dix
The Mind ... is ook te gek. Psalm 69 heeft fantastische nummers, maar ook mindere. Ik vind deze toch het meest onderscheidend, en het is ook een sleutelplaat gebleken in de carriere van Jourgensen. Check ook The Revolting Cocks eens.

avatar van niels94
Fantastische albumtitel

Het titelnummer is duidelijk mijn favoriet, wat een fantastisch nummer Ook Flashback vind ik heerlijk. Lekker opgefokt. Sowieso een vette plaat, al beklijft nog niet alles evenveel. Er zit een enorme drive in deze muziek, wat in combinatie met de venijnige sfeer een erg boeiend resultaat heeft.

"You know what you aaaare!!!!"

avatar van frolunda
Bij mij begon het pas met Psalm 69 maar deze is met terugwerkende kracht toch ook wel erg goed.Ik vind the Land of rape and honey (!!!) ook wat afwisselender dan hun later werk en,alweer met terugwerkende kracht zeker een industrial klassieker.Favorieten;Golden dawn,het titelnummer en de heerlijke opener Stigmata.

Opener Stigmata klinkt als een hardere variant van de band The The.
Mooie opener, ik ben benieuwd of deze verder ook goed bevalt.

En dat doet ie.

Misschien moet ik mij realiseren dat deze al voor het debuut van Nine Inch Nails verscheen.
Head Like A Hole sloeg toen bij mij al in als een bom.
Dat ik dit effect niet bij Stigmata van The Land of Rape and Honey heb, heeft alleen maar te maken met dat ik dit album pas vele jaren later ontdek.
Je hebt het gevoel dat je het allemaal al eens eerder gehoord hebt.
Maar wat moet dit een enorme impact hebben gehad.
Ministry heeft zich in een paar jaar ontwikkeld van een toegankelijke wave act tot een van de grootste rond lopende nachtmerries binnen de rockwereld.
Wat is er in die paar jaar tijd gebeurd?
Het lijkt wel de transformatie van Anakin Skywalker in Darth Vader.
Alsof een psycholoog de opdracht geeft om met je traumatische demonen van vroegere tijden de strijd aan te gaan.
Met moker en overig elektrisch geweld wordt je strot door zelfverminking gemuteerd tot iets dat bijna menselijk te noemen is.

deric raven schreef:
Het lijkt wel de transformatie van Anakin Skywalker in Darth Vader.

Heerlijke vergelijking, je slaat de nagel op de kop!

Heb de transitie niet bewust meegemaakt maar voor de luisteraars van het moment moet het enorm begeesterend geweest zijn. Zo zie je maar weer dat echt iedereen de mosterd ergens vandaan haalt.