La Coka Nostra - A Brand You Can Trust (2009)

Label: Suburban Noize

1. Bloody Sunday (3:13)

met Big Left en Sen Dog

2. Get You By (4:01)
  3. Bang Bang (3:30)

met Snoop Dogg

4. The Stain (5:21)
  5. I'm an American (3:59)

met B-Real

6. Brujeria (2:41)

met Sick Jacken

7. Once upon a Time (3:19)
  8. Cousin of Death (4:18)
  9. Choose Your Side (4:22)

met Bun B

10. Hardcore Chemical (3:23)
  11. Soldier's Story (3:50)

met Sick Jacken

12. Gun in Your Mouth (3:39)
  13. Nuclear Medicinemen (4:38)

met Q-Unique en Immortal Technique

14. That's Coke (3:09)
  15. Fuck Tony Montana (4:23)

met Sick Jacken en B-Real

avatar van lowieke
Veel te stoer allemaal. Klinkt lekker, maar dan moet alles vet stoer wat het klein en zielig maakt.

avatar van Game
In de video van That's Coke, wie is die gast met die rode doek om z'n nek?

Anyway, ik heb ook Cousin Of Death nu beluisterd, klonk goed. Ben benieuws naar de rest.

avatar van MJ_DA_MAN
Die opent? Dat is Everlast.

avatar van Game
Oke, bedankt. Ik was er benieuwd naar omdat hij op die track goed voor de dag komt, ik weet wel wie Everlast was maar ik herkende hem niet haha.

avatar van Game
Leuk album, maar de houdbaarheidsdatum is vrees ik niet al te lang. De rock invloeden vind ik wel leuk, ik kan het waarderen. Een track zoals The Stain bijvoorbeeld vind ik erg geslaagd, mede door de afwisseling. De zang van Everlast daarin vond ik erg sterk, het trok me als het ware aan. Weer wat ontdekt: country
Voor de rest zijn de MC's niet zo heel sterk op dit album alhoewel ze op sommige tracks wel goed bezig zijn. Slaine op Cousin Of Death bijvoorbeeld. Hij is meteen ook mijn favoriet van de groep, door zijn flow en stemgeluid. Everlast vind ik ook goed te doen door zijn stemgeluid.

Nuclear Medicinemen en Choose Your Side (Alchemist beat?) vind ik echt dikke nummers, daar hadden ze heel het album wel vol mee mogen stoppen. Op die laatstgenoemde komt Bun B trouwens weer erg hard, die man blijft maar goede gastverses droppen

3,5*, weinig mis mee maar ook weinig speciaals is er te vinden.

avatar van MJ_DA_MAN
Snowgoons-remix van Nuclear Medicinemen. Het refrein is echt ziekelijk geremixt .

X-man
Ik weet dat de vergelijking nergens op slaat, maar als je dit met Slaughterhouse vergelijkt (beide 'super'groepen die dit jaar met hun debuut komen) dan hoor je hier veel meer samenhang. Dit klinkt samen gewoon beter.

Waar Slaughterhouse bij elkaar geraapt klinkt, vind ik dit gewoon rappers die bij elkaar passen qua uitstraling, lyrics, topics enz.

Neemt niet weg dat dit geen échte topper is, maar vermakelijk is A Brand You Can Trust zeker. Vooral de nummers met de Rock-invloeden. En Bang Bang uiteraard, geniaal refrein 'ingezongen' door S N double O P.

avatar van donmarko22
Ik vind 'm goed. Everlast en Danny boy weer op 1 schijf....Na 2 keer luisteren bent ik al om.

avatar van MJ_DA_MAN
Het enige wat Danny Boy heeft gedaan is wat clips regisseren.

avatar van donmarko22
Ik dacht toch echt dat ik 'm voorbij hoorde komen....Nog een keer luisteren dan

avatar van flow natural
Big left zou familie problemen hebben en daarom niet bij de groep zijn.Misschien ook eerst wat solo naam bekendheid krijgen alhoewel ik dat niet nodig vind.
De vent kan rappen,zijn zware stem doet het ook goed.

Ik vond die la coka nostra platen op ill bill bill is the future(iam a goon) en op die cd black metal van ill bill veel harder en rauwer qua teksten enzo.
Ik vind dat ze op het album nog wel braafjes zijn geweest,misschien voor de verkoop?

Ja everlast zijn stem is anders dan in jump around maar als je die andere liedjes checkt op dat eerst house of pain album dan klinkt zijn stem ook rauwer dan op jump around vind.
En met de jaren veranderd een stem e .

Danny boy komt in hardcore medical voorbij nadat slaine zegt"danny boy danny boy are you ever gonna spit again?".
In get you by ook geloof ik ofwel is het dj lethal want die doet het in die clip van "on poin" of "who's the man" ook eens.

Waarom noemt niemand "im an american"? Samen met "cousin of death" de beste track.

avatar van fabblwaps
Wel een leuk CD'tje dit, alleen niet zo leuk dat ik 'm nog regelmatig opzet. Jammer dat ze de betere versie van That's Coke alleen voor de video hebben gebruikt en een andere voor op de CD.

Van mij krijgt ie 3*

Favoriete tracks zijn: Bang Bang, Brujeria en Gun in Your Mouth (lekker fout refrein) Jammer dat die Snowgoons Remix niet als favo kan.

fabblwaps schreef:
Dat moesten ze wel; dit stond op Wiki (en het zal heus wel kloppen):

"That's Coke" was remixed for the album due to sample clearance issues of the original version which used portions from Bobby Byrd's "I'm Not To Blame".

avatar van fabblwaps
Jammer, hij was echt een stuk beter vond ik.

avatar van War-Ultima
Get You By is mijn shit, als everlast fan ben ik zeer tevreden over dit album.

donmarko22 schreef:
Ik dacht toch echt dat ik 'm voorbij hoorde komen....Nog een keer luisteren dan
Late reactie, maar je hebt gelijk; hij doet mee op nummer 2, 10 en 14.

avatar van Elohim
pff... ik heb hier nog niet op gereageerd, grappig

ik kwam deze net na hij uit was tegen bij de mediamarkt, even geluisterd, klonk leuk, heb em meegenomen

KNALt binnen met bloody sunday, heerlijk, big left komt gruwelijk daar, echt jammer dat hij niet op het hele album zat...

Bill is duidelijk de best ervaren MC in de groep, Slaine is nice, maar heeft nog veel om aan te werken en Everlast kan me als rapper gewoon niet boeien (hoe hij bijvoorbeeld fuck tony montana simpelweg verkracht met zijn verse na bill), de productie is okay, dat rockerige is wel leuk, jammer genoeg ook de rede dat ik em niet al te vaak draag, alleen als ik een "punch-somebody-in-the-face-mood" heb.
favorieten zijn Bloody Sunday, The Stain, Cousin of Death en Fuck Tony Montana (Bill opent em zo verschrikkelijk hard! meestal luister ik alleen Bill's verse, zet ik em terug, bill's verse, weer terug etc.)

tussen de 3,5 en 4, t is niet helemaal een 4 vanwege de toch wat tegenvallende productie en everlast (zijn refreintjes zijn leuk, maar hij zou geen coupletten meer mogen spitten), dus... ik rond het af en ga voor de 4*

avatar van Elohim
Wauw, als ik heel eerlijk ben, is Slaine zijn verse op The Stain (klinkt wel idioot trouwens, slaine, the staine... dat terzijde) echt mijn favoriete verse of all times. De tekst is gewoon goed, maar laten we zeggen, dat is een 8,5. Als je dan bekijkt hoe hij het spit, zou ik ver over de tien willen gaan, hij schreeuwt echt alles eruit, wat ook nog perfect neerkomt op de beat. Ja. Zonder twijfel mijn favoriete verse ooit.

avatar van discipline
@ Elohim, Slaine z'n verse is idd echt geweldig op The Stain

avatar van ASman
Beste rap die ik de laatste jaren al gehoord heb. Niet dat dat moeilijk is tussen al de commerciële MTV-rappers ( Lil Wayne, Pitbull, Flo Rida ) en de al even commercieel geworden sellouts ( Eminem, 50 Cent ). De muziek blijft soms wel lekker, maar meer dan een 'leuk'-gevoel komt niet te pas bij het luisteren van de platen die bovengenoemde artiesten de laatste tijd uitbrengen.
La Coka Nostra daarentegen is echte underground hardcore rap. Fuck de Armand Van Helden-beats of de Keri Hilson-refreintjes, La Coka Nostra kiest voor echte hiphop-refreinen ( Snoop in Bang Bang ) of een stevige Blues-inslag ( de refreinen van Everlast in The Stain of Cousin Of Death ). Ik moet nog steeds het enige slechte nummer op het album vinden.
De bijdragen van officiële helden als Sick Jacken, B-Real, Immortal Technique, Bun B en niet te vergeten Snoop tillen het album zeker naar een hoger niveau.
Echte rap gemaakt door echte (ex-) criminelen. La Coka Nostra laat zien dat er nog echte straatmuziek gemaakt wordt.

avatar van Colucci_Era
Over het algemeen een leuk album. Hier en daar wat mindere nummers die wat kracht missen (zowel de raps als de beats). Gelukkig staan er paar goede gastartiesten op die het niveau wat omhoog halen.

avatar van flow natural
Iemand die dit weekend de 20 ste mei naar deze act gaat kijken??Everlast zal volgens mij niet aanwezig zijn,is er uit gestapt wegens familiale problemen.Binnenkort ook een nieuw album.

avatar van Colucci_Era

Colucci_Era schreef:

Edit: Het nieuwe album stond op MuMe.

Ik ga ook.Alleen of misschien nog iemand maar het kaartje is al binnen.Ben benieuwd,ik vond die act in de Effenaar van House of pain wel geslaagd,eens kijken of zij het even goed doen.

Colucci_Era schreef:

avatar van flow natural
aaaaa was een goed feestjes moet ik zeggen en de afterparty meegesloten pffff.
Enige minpuntje was dat ze halve nummers draaiden,ga je lekker los en ineens gedaan !! :S
En slaine is best wel een down to earth being,goed gelachen en gepraat met hem.
Leuke mensen daar in Heerlen .
Ik kijk best wel uit naar dat nieuwe album .

avatar van james_cameron
Best oké hiphop-album, vrij aggressief qua sfeer, mede door de vette beats en de ruige gitaarriffs, al dan niet gesampled. De rappers, voornamelijk Ill Bill en Slaine, zijn redelijk op dreef, al vind ik de meeste refreintjes te simpel en te schreeuwerig. Qua teksten is het hoofdzakelijk stoerdoenerij en machogedrag, maar goed, binnen deze context past dat wel. Er is daarnaast flink wat afwisseling tussen de tracks onderling, zodat het geen straf is het hele album in één keer uit te zitten.

avatar van Harderwiek
Pff, hoe Everlast en Slaine elkaar aflossen op The Staine, en dan met de heerlijke instrumentatie erachter. Prachtig gewoon!

avatar van Elohim
The Stain is inderdaad een prachtnummer. Slains verse daarop is één van de beste verses ooit, alhoewel ik hem tegenwoordig iets lager zou zetten in een potentiële top 10.