Florence + the Machine - Lungs (2009)

Label: Island

1. Dog Days Are Over (4:13)
  2. Rabbit Heart (Raise It Up) (3:52)
  3. I'm Not Calling You a Liar (3:05)
  4. Howl (3:34)
  5. Kiss with a Fist (2:04)
  6. Girl with One Eye (3:39)
  7. Drumming (3:44)
  8. Between Two Lungs (4:09)
  9. Cosmic Love (4:16)
  10. My Boy Builds Coffins (2:57)
  11. Hurricane Drunk (3:13)
  12. Blinding (4:40)
  13. You've Got the Love (2:49)
  14. Bird Song Intro * (1:20)
  15. Bird Song * (2:55)
  16. Dog Days Are Over [Demo] * (3:33)
  17. Falling * (3:35)
  18. Hardest of Hearts * (3:25)
  19. Ghosts [Demo] * (2:58)
  20. Girl with One Eye [Bayou Percussion Version] * (3:55)
avatar van lauradance
ze is ontzettend goed live, 1 en al energie, echter ben ik het wel eens met ' tegen het valse' aanzitten. toen ik haar live zag vond ik het briljant, toen ik het daarna terug zag op tv was niet alles even zuiver. neemt niet weg dat ze een podiumbeest is en alles geeft.

avatar van rafke pafke
Bijdevaate11 schreef:
Gewaagde uitspraak: maar ik vind haar wel een soort van vrouwelijke jeff buckley....

tegen het valse aanzingen, ongeintereseerd overkomen live en briljante nummers..

Ik weet dat niemand met buckley te vergelijken maar ze doet in ieder geval wel sterk aan hem denken wij veel vlagen muziek

Slaat nergens op, Buckley zong niet tegen het valse en Florence komt allesbehalve ongeinteresseerd over live!

avatar van Djarune
Geweldige debuutplaat. Vrijwel alleen maar sterke nummers. Ben zeer benieuwd naar haar toekomst.

Cosmic Love is werelds..haar stemgeluid komt daar het best tot uiting

Massive Attack, Róisín Murphy en Sinéad O'Connor zijn namen die in mij opkomen.
Op televisie ooit een stukje van een concert gezien, door de valse zang echter niet overtuigend.
Het album is echter best sterk.

(verwijderd)
OOR.nl

Van dit soort nieuws wordt ik toch nooit zo blij.. hoe vet ik de plaat ook vind, 3 versies zijn er toch echt 2 te veel wat mij betreft (aangezien ook al een Mercury Prize of BRITawards editie was uitgekomen volgens mij..)

avatar van NewYorkCityLight
Nja, re-releases zijn inderdaad echt verschrikkelijk, maar gelukkig gaat het hier maar om remixen en live versies, en betreft het ook het verschrikkelijke You've Got the Dirtee Love.

Het enige nieuwe nummer erop wordt denk ik Heavy In Your Arms.

Sterk album. Florence is live ook heel goed, zolang ze niet teveel energie verspilt en rond beweegt, want dan begint haar zang eronder te lijden.

avatar van Emile93
Heerlijke aparte nummers! Als je dit luistert, ben je even van de wereld...

avatar van NewYorkCityLight
En zo is het inderdaad.

avatar van Emile93
NewYorkCityLight schreef:
En zo is het inderdaad.

Haar stem doet me soms erg denken aan Grace Slick.. en ja dan ben ik gewoon verkocht. Daar komt nog is bij dat ik alle nummers geweldig vind! En alleen al het feit dat iemand zich tegenwoordig nog zo goed kan onderscheiden van de rest maakt dit tot 1 van mijn favoriete albums.

Wat een stem! ik ben helemaal verslaafd aan dit album. Geen enkel zwak nummer naar mijn mening.

avatar van Noki
Topplaat! Energiek en om helemaal blij van te worden.

avatar van Killeraapje
Ik heb deze plaat de laatste weken ontzettend veel gedraaid. Voorlopige favorieten zijn Cosmic Love, Dog Days, Howl en Heavy in Your arms.

avatar van BieberLove
héél héél mooi. écht waar. mooi.

Top plaat, hele jaar al naar geluisterd! Live ook geweldig!

Berichten verplaatst naar Florence + The Machine

avatar van JoaMuse
Uitstekend album ! Echt alle nummers zijn stuk voor stuk heel goed of uitstekend, dat heb ik bij weinig platen. En dit is dan nog maar haar (of hun, The Machine niet vergeten ) eerste album. Dit moet één van de beste debuutplaten ooit zijn. Het zou echt straf zijn als het volgende album even goed is, 'Lungs' evenaren wordt sowieso heel moeilijk, overtreffen haast onmogelijk. 'Howl' en Between Two Lungs' zijn twee van m'n absolute favorieten op dit album, ik vind het raar dat ze zo weinig voorkeurstemmen hebben. Ook 'Rabbit Heart (Raise It Up)' en 'You've Got The Love' vind ik super. Maar ik vind zoals gezegd dus alle nummers wel de moeite, er zitten geen mindere songs bij.

Ik heb de dubbel-cd die 'Between Two Lungs' heet in bezit. De tweede cd (een allegaartje van nieuwe nummers, remixes en live-nummers) is zeker ook de moeite. Vooral 'Strangeness and Charm' en 'Hospital Beds' (een cover van Cold War Kids) springen er uit voor mij.

Na dit album verschillende keren beluisterd te hebben (en ik ben het nog lang niet beu gehoord) kan ik zeggen dat mevrouw Florence Welch absoluut één van mijn favoriete zangeressen geworden is !

avatar van LucretiaBorg
Alles is goed aan deze cd. Die stem, de dwepende muziek (doet me aan de new wave periode denken, maar dan beter, mix van Björk, Siouxsie, beetje gothic/punk AAAAGGGHHH!!! Hun muziek is moeilijk te omschrijven omdat het zo veelzijdig is en toch een bepaalde sound heeft. De sterste punt is haar stem en de teksten, die ze dan op een hele originele wijze tegehoor brengen en dat is fantastisch om te horen. Het nam wel wat tijd in beslag, omdat niet alles me gelijk trok, je moet er even tijd voor nemen en na een tijdje vind je hem zo mpooi dat je niets anders meer wil horen. (Dank je wel aan So You Think You can Dance, door dat programma heb ik de cd nogmaals goed beluisterd, wat ik anders misschien nooit zou hebben gedaan. Beste nrs. vind ik Blinding, Cosmic Love en Girl with one Eye, maar de rest is bijna of net zo goed. BRAVO, just FAB!!!

avatar van LucretiaBorg
JoaMuse schreef:

Dat ben ik iig wel met je eens, al vind ik andere nrs. dan die jij uitkoos weer de beste, maar ook ik vond ze allemaal wel mooi, dus moeilijk kiezen dan....

You've Got The Dirtee Love bij de Brit Awards is in mijn ogen een van de beste optredens van elke artiest ooit!

avatar van JoaMuse
fruitella schreef:

Dat is dat duet met Dizzee Rascal zeker ? Klinkt inderdaad wel heel goed, al ben ik geen fan van hiphop en hoor ik Florence 'You've Got The Love' liever zonder die Dizzee Rascal zingen.

avatar van Zeedeveel
Een van de beste debutplaten die ik de afgelopen jaren hebt gehoord en live maakt ze het ook helemaal waar. Cosmic Love is werkelijk een pareltje.

avatar van Screenager
Fantastische plaat. En live zo mogelijk nóg indrukwekkender. Ik ken misschien relatief weinig vrouwenstemmen, maar dit is toch werkelijk overweldigend. Cosmic Love op 1, maar dit doet geen afbreuk aan de kwaliteit en klasse van nagenoeg elk ander nummer.
Hoop dat ze op de Main Stage van Werchter de wei evengoed kan inpalmen als ze dat in de Marquee op ongelofelijke wijze kon.

avatar van lauradance
Dit album luister ik liever dan haar nieuwe plaat, mooie popliedjes en een dijk van een stem en het ligt wat makkelijker in het gehoor dan haar nieuwe plaat. Niet dat die zo duister is maar deze klinkt net wat eenvoudiger. Ieder nummer op dit album is al mijn favoriet geweest met als enig nummer wat ik niet uit kan staan Kiss with a fist is.

avatar van Paalhaas
"Kiss with a fist" is toch juist één van de hoogtepuntjes?? Hoe dan ook, dit album verrast me in positieve zin. Florence is een goede zangeres en het album bulkt eigenlijk van de smaakvolle, moderne liedjes vol temperament en urgentie. Daardoor luistert dit album gewoon erg lekker weg, zonder gemakkelijk of gelikt te klinken. Chapeau!

avatar van pdonidvie
Dit heb ik in de zomer van 2009 rot gedraaid. Zo rot dat ik enkele nummers beu ben gehoord. De liefde is dus ondertussen al wat bekoeld. Maar toch, stuk voor stuk goede songs. Heel beloftevol debuut.

avatar van gigamusic
Geweldige album, binnenkort zal ik mijn top 10 lijst samenstellen en deze gaat op 1 staan. Ongekende stem, alleen "kiss with a fist" vind ik minder maar de rest van de album is gewoon uitstekend gezongen.

Favoriete nummers:
Girl with one eye
Drumming
Between two lungs

avatar van pdonidvie
Paalhaas schreef:
"Kiss with a fist" is toch juist één van de hoogtepuntjes??

Ik ga akkoord.

Lekker energieke popplaat. I like ^^