Kevn Kinney - MacDougal Blues (1990)

Folk
Label: Island

1. MacDougal Blues (3:54)
  2. Not Afraid to Die (4:48)
  3. Lost and Found (4:22)
  4. Heard the Laughter Ending (4:09)
  5. Last Song of Maddie Hope (3:47)
  6. Gotta Get Out of Here (4:56)
  7. House Above Tina's Grocery (2:13)
  8. Iron Mountain (4:20)
  9. Chico & Maria (3:00)
  10. Hey Landlord (Meatloaf and Fishsticks) (3:06)
  11. Goodnight Rhyme (1:17)
avatar van El Ninjo
Kevn Kinney was in de jaren 80 voornamelijk bekend als leadzanger van Drivin 'N' Cryin, een groep die op geheel eigen wijze powerpop met country-folk aaneensmeedt.

In 1990 verraste Kinney met een solo CD die wat mij betreft z'n Drivin 'N' Cryin werk ruimschoots overtreft.
Favoriete nummers: MacDougal Blues en Not Afraid to Die

avatar van freakey
El Ninjo schreef:
....Met alleen een guitaar en z'n stem openbaart hij zich als een Amerikaanse folkie die een zeldzaam groot gevoel in z'n songs weet te leggen....

Klopt niet helemaal, op veel nummer doet de volledige band (Drivin'& Cryin' dus) gewoon mee als begeleidingsband.....

avatar van EttaJamesBrown
Heerlijk plaatje. Heb de man een paar jaar geleden in Engelbert gezien. Dat was toch nog verrassend goed.

avatar van EttaJamesBrown
Ha vielip,
Je zou ook deze dan eens moeten zoeken. Nog mooier dan Drivin’ n Cryin’. Vind ik dan.

avatar van vielip
Bedankt voor de tip! Ik ga dit absoluut opzoeken en aan een luisterbeurt onderwerpen

Edit; heb het album 1x geluisterd. Het is mij wat te eentonig eerlijk gezegd. Ik vind juist die afwisseling op een Drivin 'n' Cryin album zo te gek. Door de rockers komen de wat rustiger nummers (veel) beter binnen. Op dit MacDougal blues is het min of meer allemaal uit hetzelfde vaatje getapt qua stijl. Meer dan goed, dat absoluut. Maar ik mis de spanningsboog toch wel.