Frank Zappa - You Are What You Is (1981)

Label: Barking Pumpkin

1. Teen-age Wind (3:02)
  2. Harder Than Your Husband (2:28)
  3. Doreen (4:44)
  4. Goblin Girl (4:06)
  5. Theme from the 3rd Movement of Sinister Footwear (3:32)
  6. Society Pages (2:26)
  7. I'm a Beautiful Guy (1:56)
  8. Beauty Knows No Pain (2:17)
  9. Charlie's Enormous Mouth (4:21)
  10. Any Downers? (2:08)
  11. Conehead (4:23)
  12. You Are What You Is (4:23)
  13. Mudd Club (3:11)
  14. The Meek Shall Inherit Nothing (6:52)
  15. Dumb All Over (2:28)
  16. Heavenly Bank Account (4:03)
  17. Suicide Chump (2:49)
  18. Jumbo Go Away (3:43)
  19. If Only She Woulda (3:47)
  20. Drafted Again (3:06)
avatar van kaztor
Inderdaad, hele volksstammen krijgen ervan langs op dit drukke album.

Niet voor alle moods, moet gezegd, maar op z'n tijd is dit heerlijk beluisterbaar.

avatar van devel-hunt
Harder Than Your Husband Geniaal
Wie bedenkt zo'n dubbelzinnige tekst?
En dan te bedenken dat Zappa anti drugs was en zelfs nooit een blow heeft gerookt. Hij was vanuit zijn diepste wezen al één lange trip.

avatar van aarrtentonny
Ik lees hier en daar welke versie van dit album op CD het beste klinkt. Koop de nieuwe remaster op het Zappa/Universal label. Deze klinkt werkelijk subliem!! Het klinkt allemaal veel duidelijker. gooi die abominabele Ryko uitgave van dit album maar in de prullenbak!!

Meen je dat nou?

avatar van ricardo
Ik heb de rykodisk versie en vind hem perfect klinken!

Wat een onzin om hem nu plots bij het vuil te willen gooien.

Waarschijnlijk heb je hem jaren met plezier beluisterd.

avatar van musician
Doe er iemand anders een plezier mee, zou ik zeggen.
Maar dat bedoelt aarrtentonny waarschijnlijk ook.

Hij wil graag even reclame maken voor de geremasterde versie, wat natuurlijk altijd mag.
Die heb ik zelf trouwens ook, maar die is toch al weer een paar jaar oud?

avatar van Tony
Uit 2012, bijna 2 jaar oud nu. Heb enkele remasters, maar kan me er niet toe zetten om al m'n Ryko's te vervangen, hoewel ik heb gelezen dat bij sommige albums de remaster echt veel beter klinkt. Word dus altijd een beetje verdrietig van berichten zoals van aarrtentonny. Sta ik in de winkel, doe ik het toch weer niet, want ik heb 'm al. Koop ik toch weer liever een Zappa die ik nog niet heb. Zucht.

avatar van ricardo
Zappa albums zijn overigens nooit echt goedkoop, heb 55 albums van hem waarvan zowat alles van rykodisk. Dat heeft me een klein vermogen gekost, en ik peins er echt niet over om van elk album een geremasterde te gaan kopen.

avatar van LucM
Toen de Zappa-albums afgeprijsd werden heb ik er een aantal gekocht waaronder dit album. Een naar Zappa-normen toegankelijk album dat in het verlengde ligt van voorgangers Sheik Yerbouti en Joe's Garage Act (twee van zijn meest succesvolle albums) al zijn de humor en maatschappijkritiek weer van de partij. Het geluid klinkt ook opmerkelijk goed: helder en levendig (dankzij de remastering?).

LucM schreef:

Heeft wellicht ook te maken met het feit dat YAWYI het eerste album was, wat in Zappa's eigen studio is opgenomen.

UMRK

avatar van Tony
Heeft denk ik niets met de remastering te maken, de Ryko klinkt ook als een klokje.

avatar van Stalin
10 minuten versie van If Only She Woulda op Youtube.
Sta-link

1980 Oct-Dec: Otherwise known as "Variations on the Robby Krieger Secret Chord Progression". Essentially performed as on YAWYI, with the standard deviation coming in both Arthur's (yes, Arthur's) and Frank's solos. For me, this song is the highlight of 1980. The song itself is okay, though definitely better than most of YAWYI. The solo section, however, is excellent. The vamp is highly contagious, possibly the most danceable beat Zappa ever soloed over. Arthur's Doors-influenced solos are great, and set the perfect stage for Frank to simply freak- which is what he does for this song. Playing with an overabundance of energy and enthusiasm, Frank tears this song to pieces- solong in, around, over, and directly through the rhythm section. One of several 1980 tunes that I would have loved to see make it to later tours.

avatar van Stalin
Frank Zappa - Conehead (Stony Brook, NY 1978/10/15)
Youtube

Heerlijke gitaarsolo vd meester en een oorspronkelijk kort nummer is ineens bijna een kwartier lang