Rory Gallagher - Live in Europe (1972)

Alternatieve titel: Live! In Europe

Ierland
Blues
Label: Buddha

1. Messin' with the Kid (6:25)
  2. Laundromat (5:08)
  3. I Could've Had Religion (8:39)
  4. Pistol Slapper Blues (2:55)
  5. Going to My Hometown (6:14)
  6. In Your Town * (9:49)
  7. What in the World * (7:40)
  8. Hoodoo Man * (6:02)
  9. Bullfrog Blues (6:47)
ik weet niet waarom, maar toch nog even beter dan irish tour

Wat kan die man gitaar spelen. Dit swingt als de beesten.
Ook heel afwisselend album. God wat mis ik die man !

Deze man kon zeker gitaar spelen (alhowel ik Stage Struck uit 1980 beter vind )
Maar ik raad je toch aan om Frank Marino eens te checken
en dan vooral de volgende albums ; What's next en the power of Rock n Roll dat is ook gtaarspelen !!! en hoe .....

Deze lp heb ik voor 2,5 euro op een rommelmarkt gekocht
en het is een van mijn meest gedraaide platen.

Sietse
ik denk dat ik hem zo, voordat ik weg moet nog ff opleg...

geweldige plaat en te lang geleden dat ik hem heb gedraaid.

Voor een vriend van me de reden geweest om te stoppen met piano en te beginnen met gitaar...

avatar van matthijs
hmmm, ik wilde eigenlijk schrijven dat ik na het beluisteren van Irish Tour van Rory deze geen meerwaarde vond hebben, maar als ik zo hier de reacties lees wil ik m toch nog s een keer goed luisteren! Weet nog wel dat ik bij tkest van Could have had religion dacht "goh, die man meent wat ie zingt". Maar dat gevoel heb ik eigenlijk bij al zn nummers.

buddy
verdiend niets minder dan 5*. Zeer gevarieerde live cd. Laundromat, beter dan zijn studio versie.

avatar van barbitch
Ik zit naar Going to my Hometown te luisteren .. Kippevel
en vond al dat alles van Rory geweldig is. Verdiend meer dan een 5...

God waarom is hij er niet meer?
Net als Lester Butler, Stevie Ray Vaughan

avatar van Droombolus
Dit is volgens mij toch de plaat waarop Rory's gedrevenheid het best weergegeven wordt in zijn muziek. Alleen jammer dat hij hier nog de zwalkende Wilgar Cambell op drums heeft en niet Rod D'Ath.........

avatar van Bulldozer
Uitstekende live-registratie van deze ierse gitaar-virtuoos. Het album klinkt heerlijk ruw en ongepolijst. Ik vind dit album daarom net effe iets beter dan Irish Tour '74.

EVANSHEWSON
Schitterend liveconcert was dit, de man was in bloedvorm toen!

****1/2

avatar van ricardo
Is deze wel net zo energiekvol en met passie gespeeld,als zijn latere live plaat Irish Tour,en is het geluid ook een beetje vergelijkbaar met Irish Tour?

avatar van Oldfart
Irish Tour = '74
Live in Europe = '72
Irish Tour eerder?
Ik vind deze beter, was destijds één van m'n lievelingsplaten.

In betreffende periode vele malen live mogen aanschouwen, was zo'n beetje m'n grote idool na het overlijden van Hendrix.
Droeg ook zulke houthakkersshirts: ha: de tijd ver vooruit: grunge moest nog worden uitgevonden

avatar van ricardo
Ok foutje van mijn kant,heb het verbeterd van eerdere naar latere,dan klopt het wel dus. En je vind deze beter omdat?

avatar van Bulldozer
Ricardo, voor mijn mening, zie mijn eerdere notitie. Deze live registratie vind ik iets meer puur, rauw en scherper overkomen.

avatar van Oldfart
Waarom beter? Zie hierboven

avatar van ricardo
Deze ''Live In Europe (1972)'' vandaag gekocht voor slechts 5.99 euro bij de media markt, maar ik vind de muziek op deze live plaat allemaal wat minder energiekvol en scherp klinken en ook minder bruisend, dan op het live album ''Irish tour (1974)'' en het geluid is ook iets minder scherp dan op ''Irish Tour (1974)'' volgens mij.Nietemin toch wel een van de betere live cd's vind ik en zeker een goede aanvulling bij je beste live platen in je verzameling.4* voor deze op 1 na beste live plaat van Rory Gallagher.

avatar van Gert P
Irish tour vind ik toch net even beter, heb gelukkig al zijn live concerten van Montreux en Rockpalast op dvd.

MetalDex
Ontzettend getalenteerd, maar wat een verwend nest moet dat zijn En met zingen moet hij nog een paar jaar wachten

avatar van Tijn79
Simpelweg een van de beste live cd's allertijden!!

avatar van beaster1256
prachtige plaat die ik toen ik 16 jaar oud was heb leren kennen in de toentertijd superbe pub in blankenberge ' le bistrot ' en de dj legde altijd ' going to my hometown ' op als de café vol zat en iedereen uit z'n bol , ja , waar zijn de tijden , nog altijd één van de betere live lp's

Gish
Ja ja, dit blijft toch een fijne live CD.
Ik herken dat sfeertje in de pub van Blankenberge.
Die tijden zijn voor ons slechts nostalgie.
Maar als je je ogen dichtknijpt dan zit je weer in die pub.
Dan kunnen de meeste MuMe's je niet nazeggen.

avatar van ricardo
Man wat een virtuoos is deze Rory Gallagher toch, dit vind ik 1 van de allerbeste blues live platen die ik ooit gehoord heb, als je van live blues platen houdt is deze niet te missen evenals Irish Tour, en Live At Filmore East van The Allman Brothers Band, en van Ten Years After, Recorded Live. ik zie die 4 platen als essentieel luistervoer voor fanaten die van live blues muziek houden.

avatar van Thomzic
Vandaag deze plaat in huis gehaald. Irish Tour kende ik al en ik zag ik deze voor een prikkie liggen. De komende dagen maar eens goed beluisteren. De eerste luisterbeurt beloofd iig veel goeds! Wat kan die man spelen zeg! Heerlijke live blues!

avatar van Stijn_Slayer
Heb deze voor 2 euro op LP kunnen krijgen. Geweldig live album, maar Irish Tour is beter. Dit album mist een lang nummer op het niveau van ''A Million Miles Away''. ''I Could've Had Religion'' is een lang nummer, maar wel heel erg standaard (behalve het einde met die gitaar en harmonica). Simpel bluesriffje, bij Gallagher verwacht ik meer. ''In Your Town'' is beter geslaagd, maar ook nog geen mega nummer. Ik ben wel blij dat er verschillende nummers op deze en Irish Tour staan.

Gallagher's stem heeft ook altijd wel wat. Niet echt een superzanger, maar wel een mooie eerlijke stem.

De hoogtepunten zijn hier ''Messin' With The Kid'', ''Laundromat'' en ''Bullfrog Blues.''

avatar van Snakeskin
geweldig live album waar de vonken van afspatten en waarin de sfeer goed gevangen is. Er komt als het ware een walm van whisky en zweet uit je speakers.

avatar van Stijn_Slayer
Je klinkt erg enthousiast, zijn 3 sterren dan niet wat aan de lage kant?

avatar van Snakeskin
OK. daar heb jij een punt. ondertussen een verhoging doorgevoerd van een half punt.

avatar van Madjack71
Wat een lekker album zeg, vandaag in het SMARTje gedraaid van mijn werk, voor de nodige vitamientjes onderweg. Dit swingt als een tierelier. Heerlijke working class blues, met dito foto in die houthakkersbloes, met afgeragde gitaar. Een genot om die beste man te horen spelen. Prima ondersteund en het geluid klinkt goed.
Een grootste stem heeft hij niet m.i, maar is geenzins storend.
Verder valt mij de afwisseling in nummers op die gespeeld worden. Dat geeft het net dat extraatje mee. Lekkere lange uitgesponnen nummers. Niet iedereen komt daar mee weg, maar Rory wel.
De live sfeer komt goed tot zijn recht, maar dat lijkt me zowiezo wel met zijn muziek. Ik ken nog niet veel van deze virtuoos, maar hij lijkt me meer iemand van het optreden zelf, het spelen staat voorop.
Helaas te vroeg overleden, zoals het vaker gaat met intens levende muzikanten.