Air - The Virgin Suicides (2000)

Frankrijk
Score
Label: Virgin

1. Playground Love (3:34)

met Gordon Tracks

2. Clouds Up (2:00)
  3. Bathroom Girl (2:28)
  4. Cemetary Party (2:39)
  5. Dark Messages (2:56)
  6. The Word 'Hurricane' (2:35)
  7. Dirty Trip (6:15)
  8. HighSchool Lover (2:45)
  9. Afternoon Sister (2:24)
  10. Ghost Song (1:54)
  11. Empty House (3:00)
  12. Dead Bodies (2:10)
  13. Suicide Underground (5:49)
  14. Bathroom Girl [Demo] * (4:14)
  15. Playground Love [Vibraphone Version] * (3:50)
hoe vaker je hem luistert, hoe beter hij wordt.

neo
Vreselijk score. Volgens vele is de dromerige muziek zeer op zijn plaats, ik krijg er spontaal nachtmerries van.

moviefreak#1
Playground Love is zo fantastich ! De rest van de cd overigens ook. Echt zo'n album die dankzij de film ineens stukken leuker wordt.

avatar van Sammy
Erg mooie sfeer wordt er gecreeerd op dit album, heerlijke droom-muziek.

avatar van andré
snurk...

Je hoeft niet te reageren... Of was het soms bedtijd?

avatar van andré
Ja sorry hoor, maar ik heb (vooral de laatste tijd) een ontzettende aversie tegen Air, ik kan er ook niks aan doen. Ik vind het gewoon helemaal prut wat ze doen/deden, vandaar mijn gesnurk...

avatar van ManicM
Best aardig, deze CD, hoewel ik de nummers vaak te kort vind om je volledig te raken, en ik het geheel een ietsje te electronisch vind om écht bij de film te passen. Sommige beats hadden best iets organischer mogen klinken.

Ik kan me wel vinden in de opmerkingen van dttom en moviefreak#1. Ik vind het zonder meer een sterk album. Gewoon, eeuh, mooi. En na het zien van de film vind ik hem nog een stukje mooier (prachtige film trouwens ook).

avatar van otherfool
Ik ben het dan weer erg eens met ManicM. De nummers zijn te kort en beklijven absoluut niet. Met uitzondering dan van de briljante single Playground Love (en uiteraard het daarop voortbordurende tussenstukje Highschool Lover). Voor de rest staat er eigenlijk niks op wat me echt kan bekoren. En ik vond de film ook al niks aan
Nog snel even een edit: ook Dead Bodies is niet een verkeerd nummer, dus ik gooi er ten opzichte van zonet een half puntje bij

Maar veel is het nog steeds niet: 1,5 ster.

avatar van nuf
nuf
tegenvaller, na alle cd's van air te hebben geluisterd is dit echt een laagdrempelige cd. misschien komt het omdat ik hem wat te vluchtig te hebben geluisterd maar moon safari en talkie walkie raakte me wel na 1x. verder is de cd niet slecht, maar aardig.

wel de enige met een mooie cover

3 **

Xander
Zeker geen slechte cd, maar het duurt me net een beetje te lang voor er echt "actie" komt...

Nu moet het lukken dat ik the virgin suicides deze middag nog eens gekeken heb, en dan komt de muziek toch wel tot zijn recht hoor. De hele film bevat trouwens schitterende muziek:)

avatar van Ludo
De film is zeker de moeite waard. De soundtrack van Air stelt echter weinig voor. Het zijn juist de nummers van ELO en Todd Rundgren die eruit springen in de film en die staan hier niet op, natuurlijk.
Gelukkig hebben de mannen van Air zich later nog gerevancheerd met hun beste nummer ooit, Alone in Kyoto, in een andere film van Coppola (Lost in Translation).

avatar van Dielie
prachtige clip bij een prachtig nummer,

moet dit album dringend meer beluisteren, het is altijd maar Walkie Talkie en Moon Safari (!!!) die voorrang krijgen, das een slechte eigenschap van me en zeer oneerlijk tegenover The Virgin Suicides

de clip! > http://www.streaming-clips.com/videoclips/3038/Air/Playground-Love.php

die zingende sjieklette*!! schoon eh!

*kauwgom

Vreven
Playground love is werkelijk geweldig, zeker een van de beste nummers van Air, de rest vind ik echt stukken minder. Laten we inzetten op een 3.

avatar van swoon
Playground Love vind ik bij uitstek het mooiste Air nummer en het vijfde beste nummer ooit gemaakt, in mijn ogen. De prachtige trompet, geweldig gewoon! Wel vind ik de rest ook een stuk minder, maar toch 3.5* voor deze mooie soundtrack. De film is trouwens ook prachtig.

avatar van Droid
Prachtige film, te vlakke soundtrack. "Playground Love" is inderdaad erg mooi, maar de rest kan me niet erg bekoren.

voltazy
schitterende dromerige cd zonder zwakke nummers

avatar van Djarune
beetje veel van hetzelfde maar toch wel fijn om te luisteren. 3*

gak
Dit album roept bij mij deels de dromerige sfeer van moon safari en talkie walkie op. Maar niet helemaal. En dat maakt dit album van hun niet compleet.

avatar van ariedirk
ik vind het grappig om al de reacties te lezen
sommigen vinden hem niets en anderen geweldig, echt zo'n typisch geval van hate it or love it.
Het is allemaal minder toegankelijk als talkie walkie en moon safari (uitgezonderd playground love), maar ik denk niet dat je het daar mee moet vergelijken. Het zijn geen liedjes, maar het is achtergrondmuziek voor een film en wel verdomd goeie.
Als je de film bekijkt komt de muziek nog meer tot zijn recht. eigenlijk is de filme n de muziek onafschijdelijk.
maar goed de meningen zullen er over verdeeld blijven, maar voor mij blijft dit een meesterwerk. 4

avatar van KampF
Het laatste nummer mag er zijn.

Geweldige film; maar muzikaal niet echt super van Air.

avatar van Dridge
1,0
KampF schreef:
Het laatste nummer mag er zijn.

En dat is samen met de opener het enige nummer dat me nog enigszins kan bekoren.
De rest rest van de nummers vormen samen één monotoon en oersaai geheel.

avatar van JSvdK
ariedirk schreef:
ik vind het grappig om al de reacties te lezen

Agreed. Ik hoor bij het 'love it' kamp. 4,5* om de minimalistische aanpak die deze film zo siert. Mooie samenwerking tussen Air en Sophia Coppola

avatar van Djarune
leuk, maar een beetje teveel van hetzelfde. 3*

avatar van Pittaman
Ik was aan het zappen, en die film begon. En in eerste instantie bleef ik kijken voor de mooie muziek die speelde in het begin. En na een paar minuten had ik door dat het om The Virgin Suicides ging en toen wist ik waarom ik de muziek zo mooi vond... Het was Air.

Goed, na enige tijd heb ik eindelijk die cd! Maar ik moet hem nog luisteren. Het zal wel prachtig zijn natuurlijk. Er staan veel nummers op die ik nog niet ken! Dus dat belooft. Ik kom straks een score geven!

avatar van Pittaman
Ik vraag mij nu wel af of dat liedje in het begin eentje van Air was. Het is al zo lang geleden dat ik die film zag.

Ik moet nog wat meer luisteren naar het album om het punten te geven, het is interessant, maar ik denk niet dat ik aandachtig genoeg ben. Ik vind het trouwens mooi aansluiten bij OK Computer ergens, welke ik ook vandaag kocht en ik ben die dus alletwee samen aan het luisteren vandaag...

Hoe dan ook, Dead Bodies is echt wel een bijzonder nummertje, en de andere ken ik nog niet goed genoeg. Ik vind trouwens dat wat elektronische instrumenten altijd moeten kunnen, en ik vind niet dat die geluiden niet bij de film passen. Het is mooie, doch ietwat droevige muziek. En in de film waren het mooie, doch droevige meisjes! Enzo. Sommige nummers lijken mij bijzonder speciaal te zijn, maar volgens mij zeker geen slechte soundtrack.

(Ok, niet echt de meest inzichtvolle commentaar maar goed!)

avatar van John Doe
Nou ik vind het wel leuk commentaar, maar sommige nummers lijken jou niet bijzonder speciaal te zijn, bedoelde je waarschijnlijk te zeggen.