Edo G featuring Pete Rock - My Own Worst Enemy (2004)

Label: Fat Beats

1. Boston (3:22)
  2. Just Call My Name (4:57)

met Jaysaun

3. Voices (4:40)
  4. School'em (3:29)
  5. Streets Is Callin (3:43)

met Diamond D en Jaysaun

9. Stop Dat (4:34)

met Krumb Snatcha en Jaysaun

10. Revolution (3:57)

met DJ Revolution

Edo G. en Pete Rock die samen een cd maken, dat moet wel goed zijn. Gelukkig is het dat ook, de producties van Pete Rock zijn vrijwel allemaal erg dope en tijdloos geproduceerd. Naar mijn mening zijn de beats op dit album beter dan op zijn eigen Soul Survivor II. Ook Edo G. rapt op het niveau dat we gewend zijn van hem. Voorlopig 4 sterren.

avatar van Kos
Kos
DE rapplaat van dit moment geloof ik.

avatar van T.O.
We hebben het hier dus over die gast van Da Bulldogs?

Inderdaad Edo G aka Ed O.G.

avatar van Word_Play
Heerlijke plaat.

****

avatar van Word_Play
Word_Play schreef:

Heerlijke plaat.

****

Ik vind hem nu NOG heerlijker.

Stem verhoogd naar 4,5 ster.

Pauper
Ik vind het juist in tegenstelling tot de positieve berichten hier boven een matige CD die onder doet aan het gebruikelijke niveau van Pete Rock dat hij zowel solo heeft laten zien als in samenwerkingen met o.a. A.D.O.R., CL Smooth en Non Phixion. Voor mij staken Just Call My Name, Pay the Price en Boston de hoogtepunten van de CD, de rest wist me niet echt te boeien. 3*

avatar van jelmer19
Dit is gewoon weer een topplaat geproduceerd door Pete
En Edo is een fijne MC om naar te luisteren.
Een zeer goeie combinatie dus, ik geef hem ook een 4,5

avatar van jelmer19
oh jah, en wat is ''Wishing'' met ''Masta Ace'' toch een super goed nummer

EPMD
oh man!! wat een vet album... Pete Rock met de beats en Edo G. met de rhymes.. een geweldige combinatie... halen die shit zou ik zeggen!!!

avatar van FunkyMonk
Ik vind dit toch net wat beneden het algemene niveau van Pete Rock. Het is geen slechte plaat, maar ik had er veel meer van verwacht.

Boston, School 'em en wishing zijn zowat de beste nummers.

avatar van Rhythm & Poetry
Een combinatie die naar mijn mening meer dan geslaagd is. Pete Rock komt nog een keer met heerlijke producties en Edo G heeft een fijne flow om naar te luisteren. Edo G met Masta Ace is ook zo'n heerlijke combinatie. Wat mij betreft is Wishing het lekkerste nummer van de cd. Right Now heeft trouwens ook een lekkere productie, word ik helemaal vrolijk van.

Maxmus
De tegenwoordige special teamz mc's uit boston edo g en vele samenwerking met jaysaun droppen hier en keihard album met lekkere producties van pete rock.

avatar van P Jay
Erg degelijk album. De rhymes en de flows van Edo kleuren perfect binnen de lijntjes, er valt met andere woorden weinig op aan te merken. Hij heeft sowieso een aardig stemgeluid en weet wel hoe hij met zijn trage flow een boom bap beat moet aanpakken.
Pete Rock produceert ook goed. Simpele concepten. De tijd van de complexe verwevingen van een arsenaal aan verschillende samples zoals begin jaren '90 is voorbij, maar we horen hier gewoon sfeervolle, volle producties die je hoofd heerlijk doen meebewegen.
De chemistry tussen Edo G. en Pete Rock is goed, want het klinkt nergens onnatuurlijk, wat een voldoende bewijs is.
Ik geniet van deze cd maar vind het album wel niet heel "uitdagend". Dat hoeft evenwel ook niet altijd.

Een ander minpunt vind ik "Streets Is Callin' ". Diamond D levert daar een dubieuze productie af. Vooral de drums zijn vreselijk: sorry, maar ik kan echt niet geniet van "claps". Het lijkt wel een Dirty South-productie. Toch wel een smet op het blazoen van dit album.

EPMD
Streets is callin vind ik juist een heerlijk nummer...

avatar van Outblasty
Wel leuk enzo. Het album begint sterk met de eerste paar nummers en wishing is ook erg sterk maar verder doet het me niet echt veel. Ik houd het voorlopig op een krappe voldoende.

avatar van MAS
MAS
Weer een paar keer geluisterd ivm het optreden zaterdag op Boogiedown en dit is toch wel een 4 waard.

Relax
Hard!

avatar van deagleking
Ik hoorde Masta Ace ineens in een aflevering van The Boondocks. Meteen het nummer opgezocht, Wishing dus. Wat een geweldig nummertje. Ga dit album zo snel mogelijk checken