Motorpsycho - Child of the Future (2009)

Noorwegen
Label: Rune

1. The Ozzylot [Hidden in a Girl] (4:30)
  2. Riding the Tiger (5:25)
  3. Whole Lotta Diana (8:57)
  4. Cornucopia (...Or Satan, Uh... Something) (6:24)
  5. Mr. Victim (4:17)
  6. The Waiting Game (4:57)
  7. Child of the Future (5:00)
Antagoon
khonnor schreef:
niet goedkoop maar heeft mijn luistergedrag in elk geval serieus veranderd. het uitkiezen van een goeie lp, het halverwege omdraaien, de clicks die je hier en daar hoort, het warmere en dynamischere geluid... .

Ik was juist blij dat ik ervan af was. Vind het geluid wel mooier, maar ben niet zo'n audiofiel. Mis de mooie lp-hoezen voornamelijk.

khonnor schreef:
enne, ik blijf erbij dat een artiest zelve zich niet moet laten dicteren door den fans op welke wijze zij hun muziek moeten uitbrengen.

Ja natuurlijk, feit blijft dat de artiest het bepaalt. Alleen wordt het nu de eerste MP die ik niet ga kopen. Dus de middelvinger naar de industrie en de downloaders, zoals je boven schreef, snap ik niet zo. Het is eerder een middelvinger in hun eigen r**t.
Maar als ze deze kant opkomen voor optredens dan ga ik uiteraard weer. Zal een extra t-shirtje kopen.

avatar van jurado
Vandaag de LP gekocht , wit vinyl met poster.
Dikke beukplaat neigt af en toe naar de stoner. Ik meen zelfs een kyuss-randje te horen af en toe.
Super lekkere Albini sound (drums ) .
Mooiste nummer vind ik tot nu toe Cornucopia (...Or Satan, Uh... Something).

Verdwijnt de eerste tijd niet van de draaitafel , wat ik je brom!

avatar van djarend
Uit het bericht van de distribiteur in NL :
Motorpsycho bestaat bijna 40 jaar. Na twee decennia immens repertoire, talrijke studiosessies, schitterende albums, prachtige hoezen
en altijd maar weer touren viert Motorpsycho een bescheiden feestje met de (voorlopig) vinyl-only release van hun nieuwste album.
Opgenomen in de beroemde studio van Steve Albini in Chicago tijdens een korte tour door de VS. Heel dynamisch legde Albini de
basis voor de songs. Later in een Noorse studio kwam de zang erbij en werd het één en ander opnieuw gerangschikt en geproduceerd
naar hoge Motorpsycho normen. Schitterend artwork. Zware kwaliteit vinyl.

Er staat voorlopig, dus wie weet......

djarend schreef:
Motorpsycho bestaat bijna 40 jaar.

Dat moet 20 zijn, denk ik? Al lopen de leden wel naar de 40.

avatar van djarend
ja, 40 leek mij eiigenlijk ook wel erg lang, ben geen kenner van de band, maar nu je het zegt.... 't is 40 jaar woodstock, misschien iets teveel gerookt de man die verantoordelijk is voor de teksten bij dit bedrijf

Paulusss
Het is 20 jaar inderdaad.

avatar van itchy
Deze plaat weet me maar niet te pakken... jammer.

Voor de liefhebbers.
Aanstaande donderdag staan ze in de Patronaat in Haarlem.

avatar van dix
dix
djarend schreef:

ik vind dat ' zang later opgenomen in Noorwegen ' ook niet echt des Albini's. Die was toch van alles in one take ?

avatar van Fred Zed
Dit wordt een blinde koop, maar Mpsych kenend zal dit niet tegenvallen, de Kuyss link bevalt me alvast...morgen zie ik ze nog eens live

avatar van Fred Zed
Na beluisteren weinig Kyuss in teruggevonden...wel de oude Motorpsycho van weleer. Kenneth Kapstäd de nieuwe drummer is zeker een mega aanwinst geweest als je de tijd neemt om even de credits te lezen. Motorpsycho speelt vandaag beter dan ooit live en als je radio trotoir mag geloven komt er in Januari 2010 een nieuwe Cd uit.
Snah ontmoet een uur voor het optreden te Brussel, even met gebabbeld, grappige kerel maar zo bezetten als hij op de planken staat met zen favorite guitar om.
Voor de liefhebbers het patronaat concert staat online via de bekende weg.

avatar van itchy
Fred Zed schreef:
als je radio trotoir mag geloven komt er in Januari 2010 een nieuwe Cd uit.

Klopt, staat nu ook op de Stickman-records site.

avatar van Kronos
Is dit album enkel op wit vinyl verschenen?

Edit: Volgens discogs wel.

avatar van AOVV
Lekkere stonerrock van Motorpsycho, met dat geheel eigen randje daar omheen natuurlijk. Zeker niet m'n favoriet, maar toch ook weer een heel goeie plaat. Ik heb nog geen slechte plaat ontdekt van Motorpsycho, eerlijk gezegd.

Robbiev
Jammer dat MP klaagt over de hoge handel prijzen op vinyl, en vervolgens (veel) te laat reissues uitbrengen...

avatar van Mindscapes
Deze week is de reissue bij mij op de mat gevallen, een leuke coloured vinyl, beluister ik dit weekens eens. Ik ken eigenlijk niks van dit album, op Cornucopia na (maar ook nog niet zo lang, via de Supersonic Scientists LP). Geen kilometershoge verwachtingen, maar blijkbaar ook geen slecht album als ik hier naar de gemiddelde score kijk Benieuwd alvast! Zou dit al een aanloop zijn naar de sound van Heavy Metal Fruit (mijn all-time favourite van MP)? Cornucopia heeft daar alleszins wel iets van weg in het middenstuk.

avatar van Kronos
Leuk dat er een reissue is, want voor het origineel, 5 jaar geleden gewoon te koop in de winkel, worden nu alweer hallucinante prijzen gevraagd.