Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx Pt. II (2009)

Label: ICEH2O

1. Return of the North Star (2:39)

met Popa Wu

2. House of Flying Daggers (3:51)

met Inspectah Deck, Ghostface Killah, Method Man en GZA

3. Sonny's Missing (2:28)
  4. Pyrex Vision (0:54)

8. New Wu (3:50)

met Ghostface Killah en Method Man

9. Penitentiary (2:35)

10. Baggin Crack (1:58)
  11. Surgical Gloves (3:24)
  12. Broken Safety (2:45)

met Jadakiss en Styles P

13. Canal Street (3:37)
  14. Ason Jones (3:06)
  15. Have Mercy (3:51)

met Beanie Sigel en Blue Raspberry

16. 10 Bricks (3:16)

met Cappadonna en Ghostface Killah

17. Fat Lady Sings (2:17)
  18. Catalina (3:28)

met Lyfe Jennings

19. We Will Rob You (3:15)

met Slick Rick, Masta Killa en GZA

20. About Me (3:59)

met Busta Rhymes

21. Mean Streets (4:29)

met Inspectah Deck en Ghostface Killah

22. Kiss the Ring (4:09)

met Inspectah Deck en Masta Killa

23. Walk Wit Me * (4:18)
  24. The Badlands * (2:28)

met Ghostface Killah

totale tijdsduur: 1:10:52 (1:17:38)
avatar van Tyn
Tyn
Ik vind dit album moeilijk te beoordelen. De beats op de originele Cuban Linx, waren van erg hoog niveau, ben bang dat zelfs als RZA Cuban Linx 2 helemaal had geproduceerd hij het eerste deel niet zou kunnen overtreffen.
Maar dit is dus niet het geval RZA heeft slechts 2 tracks geproduceerd en was verder executive producer samen met Reakwon en Busta Rhymes. Die tracks van RZA vind ik niet het sterkst op het album, persoonlijk spreekt zijn oude rauwe stijl mij veel meer aan (hopelijk horen we die stijl wel terug op Liquid Swords 2).
Goed, het hoge niveau van het origineel wordt niet gehaald op dit album. Wat hebben we wel?
Een sterke groepstrack met goede Dilla beat op Fly Daggers. Pete Rock dropte een beetje matige beat op Sonny's Missing. Pyrex Vision is erg mooie maar korte track. Brengt wel een Wu-sfeer vind ik. Cold Outside.. redelijke track, maar vind de zang vreselijk Black Mozart.. RZA is de laatse tijd meer geïnteresseerd in het maken van songs in plaats van abstracte beats, heb ik het idee. En hoor ik daar een drumcomputer? Gihad doet me weinig. New Wu, is een aardige track, meer niet. Daarna volgen een aantal sterke tracks elkaar redelijk snel op: Penitentiary, Surgical Gloves (is een van mijn favo's), Broken Safety, Ason Jones vind ik een erg mooie track!
10 Bricks ook lekker nummer, daarna doet het me allemaal weer wat minder. Matige Dre beats.. Kiss the Ring hadden ze er wat mij betreft wel af mogen laten..

Geen slechte plaat. Ik had wel gehoopt op een wat groter stempel van RZA. Op naar de solo platen van Meth en GZA.

avatar van MB23
Ik wil deze cd graag hebben alleen er is geen nederlandse (web)shop die hem kan leveren...

avatar van MB23

Thanks voor de QR, die had ik inderdaad al gezien. Is alleen niet echt een nederlands webshop. Eerst maar eens na 2 maanden alsnog een inmiddels 2x verstuurde cd proberen te krijgen voordat ik weer bestel.

avatar van MJ_DA_MAN
Het kan even duren bij CD-Wow (maar soms ook binnen een week), maar je krijgt het altijd binnen, zeker bekendere releases zoals deze.

avatar van -marco-
Lees net dat er een gold deluxe edition gaat komen van dit album.

Bevat remixen en unreleashed materiaal.

avatar van ThingMan
Daar ben ik wel benieuwd naar. Staat hopelijk ook Criminology pt. 2 op en nummers met Nas & The Game of iets in die richting. Volgende week zit ik in ieder geval in Paradiso.

avatar van MAS
MAS
Ik ook maar ik kom daar niet om albums zoals deze te horen.

avatar van -marco-
MAS schreef:
Ik ook maar ik kom daar niet om albums zoals deze te horen.

Ik had graag bij het concert willen zijn, maar heb nightshifts

Heb wu ongeveer 4 keer live gezien en blijft dik!

avatar van ThingMan
New Wu mogen ze van mij best rappen, vind ik een vet nummer. Maar kom natuurlijk voor de klassiekers!!!

Off topic berichten verwijderd.

avatar van Elohim
Ik vind dit zo jammer hea. Ik ben echt al enkele jaren (voor mij is enkele jaren echt heel veel) een rae-fan, vooral van het OBFCL, maar deel twee stelt zo erg teleur. Je verwacht gewoon een kwaliteitsalbum van een hiphop-veteran, maar het overgrote deel klinkt maar soso, niet het gevoel wat ik had, en nog steeds heb, bij deel één (die draai ik nog steeds regelmatig).

het krijgt nog wel een voldoende maar ik begin nu te twijfelen of ik wel die raekwon sweater ga bestellen (nee, wacht, dat ga ik sowieso wel doen )

avatar van KILLERBEE99
Erg leuk album van Raekwon. Nu nog eens de andere 2 checken, die volgens de music meter mensen minder is!

avatar van Manchild
Heel dope album die ik nog regelmatig in de auto pomp. Rae laat horen dat hij sinds OB4CL als mc aan de top staat. Zijn vorige albums waren niet altijd beatwise even sterk, maar zijn verses wel.

Dit album heeft lekkere diverse beats, maar wel die Wu sound. Hinderlijke kids met hun gezwam over commercieel. Hij heeft een album gemaakt met producers die het verschil maken en een eigen sound hebben.

Bij het eerste deel was ik nog een tiener, elke track was speciaal voor mij. Draaide het album on and on op mijn walkman. Door de overkill van digitale muziek, is het moeilijk voor een artiest om nowadays de aandacht vast te houden. Toch is het Rae gelukt. Over een paar jaar weet ik of het een classic is en geef ik hem een 5 of laat ik hem op 4.5 half staan.

avatar van Rene1979
Ik heb deze opnieuw aan de kaak gesteld nadat ik het album op paars vinyl binnen kreeg. Ik vond het al een voldoende maar nu durf ik te zeggen dat dit een heerlijk album is. De beats zijn weliswaar geen "wu" beats zoals vroeger maar het zijn wel bijna allemaal heerlijke beats van oa Pete Rock, J Dilla enz enz.. Dus ik ben na nog een aantal keer luisteren om.. Heerlijk album!

avatar van Nr.4
Dik album hoor. Het kan natuurlijk niet tippen aan het rauwe eerste deel, maar ik vind dit toch wel een soort van bij de tijd Wu-sound hebben. In tegenstelling tot deel 1 wel een paar tracks die ie had mogen schrappen om de vaart erin te houden, maar overall prima plaat. Album wat hierna kwam vond ik suf vergeleken met deze.

avatar van Der Untergang
Waardige opvolger van OB4CL, de twee albums tussenin vergeten we gewoon.
Favorieten: Gihad, Black Mozart en Kiss the Ring

avatar van bennerd
Verdomme, Method Man is echt briljant op House of the Flying Daggers.

avatar van René.
House of Flying Daggers

Jammer dat niet het hele album zo vet is.

avatar van popstranger
Moet toch zeggen dat ik ondanks de overwegend negatievere commentaren op dit album, dit toch wel een goeie plaat vind. House Of Flying Daggers is gewoon een van de vetste hip hop nummers ooit... Moet ook wel toegeven dat ik een zwak heb voor die fragmenten uit oude kung-fu films.

avatar van frolunda
Vrij sterk Hiphop album waarmee Raekwon zich gedeeltelijk revancheert voor een aantal mindere/matige albums.De plaat heeft een lekkere 'soul' vibe en een fraaie productie.Dat laatste is overigens niet gek met namen al RZA,Dr. Dre,the Alchemist,J-Dilla en Pete Rock,om er maar een aantal te noemen.De tracks House of Flying Daggers,Cold outside,Gihad,Canal street en 10 Bricks bevallen me nog het best.Raekwon is daar weer goed op dreef en ook de diverse Wu Tang MC's doen een flinke duit in het zakje
Het niveau van de eerste Only Built 4 Cuban Linx blijft weliswaar buiten bereik maar dit is een stuk beter dan Immobilarity of The Lex Diamond Story.Wel is het album wat wisselvallig en had er wel wat van de lengte af gemogen.
Derhalve een degelijke en zeer genietbare sub-topper in het Wu Tang universum

avatar van Johnny Marr
Wow, erg onder de indruk hiervan, veel beter dan verwacht. Moet zelfs - en hier begeef ik me op glad ijs - niet veel onderdoen voor het eerste deel vind ik