Evan Johns and the H-Bombs - Rollin' Through the Night (1986)

Punk / Rock
Label: Alternative Tentacles

1. Vacation Time (3:39)
  2. Madhouse (5:58)
  3. Rollin' Through the Night (2:40)
  4. Sugar Cookie (3:29)
  5. You're Cutie (2:36)
  6. Evacuation (3:51)
  7. Where'd You Get That Bruise (2:26)
  8. Oh No No No (3:34)
  9. Take Care of My Home (2:07)
  10. Saving Grace (3:17)
  11. If I Had My Way (3:30)
  12. Do the Dootz (2:25)
avatar van J.J. Wever
Is dit punk ? Ga toch weg, gewoon ROCK & ROLL!!
Fantastische plaat en hulde aan degene die 'm heeft toegevoegd.

avatar van frolunda
Meest onderschatte rock n roll-album op musicmeter.Door niemand meer geevenaard,ook door evan zelf niet.

frolunda schreef:
Meest onderschatte rock n roll-album op musicmeter.

Dat zou zomaar kunnen

Dit album is killer. Na al die jaren nog niks van zijn energie en glans verloren. In tegenstelling tot de oude baas zelf. Ik viste dit album ooit uit een platenbak en nam een paar nummers op in het repetoire van mijn rock'roll bandje. In no time gingen nog twee bevriende bandjes zijn nummers coveren. Lang verhaal kort; Evan kwam naar Nederland, logeerde bij ons, speelde wat mee op een album.. we hielden contact. Het ging langzaam bergafwaarts. De laatste keer dat ik hem zag herkende ik hem nauwelijks. Oude man met baard. Stoel op het podium. Drank, vrouwen.. het stiefelde aan op een Gatton/Buchannan trip. Hij ligt nu al maanden in een ziekenhuis te wachten op dingen waar geld voor nodig is. Lever, nier. Vrienden zamelen geld in. Een van de laatste true American Originals.

dix
Hmmm ... ergens eind jaren 80 nog zien optreden. Dat was dan in betere tijden ....

avatar van pintjebier
Ja, ooit gezien in Maastricht en een paar dagen later in Heythuysen. Dat was wat. Evan zat op een stoel inderdaad (voor het concert op een barkruk) en was erg versuft/uitgeblust. De tweede gitarist was een soort overenthousiaste Rocky en wie Evan Johns niet kende moet hebben gedacht dat hij dat was. Struikelend over een rondrollende bierflesjes, maakte allemaal niks uit. Geweldig.

O ja, een nieuwe lever schijnt niet nodig te zijn:

avatar van frolunda
Is helaas 11 maart j.l. overleden.
Gelukkig hebben we nog dit briljante album.

Dan heeft Chuck Berry 'm overleeft. Only just

avatar van HenkiO
ROCK 'N' ROLL!

Samenvattend, door de jaren heen nog niet overtroffen. Ik denk zelfs dat het ook niet gaat gebeuren.
Een vette 5 sterren.

HenkiO schreef:
ROCK 'N' ROLL!

Een vette 5 sterren.

Ik zal ook moeten verhogen naar 5 sterren want ik ben ook bang dat het niet meer gaat gebeuren.
Blijft nog altijd een feest om dit album te draaien.
Evan is hier bijzonder goed bij stem en de gitaarpartijen klinken ongelooflijk vet.....net als de productie overigens.
Zo zo jammer dat blijkbaar maar 13 mensen hier dit album kennen.

avatar van Tozifra
Ik versta ook iets anders onder punk.
Opvolger Bombs Away klinkt net zo lekker.

avatar van EttaJamesBrown
Rockabillypunk voor mannenavonden met bier en bier.

avatar van koosknook
Rond '86, '87 en '88 kocht ik veel wat los en vast zat wat betreft obscure nieuwe releases.
Zo ook deze! En terwijl ik eigenlijk helemaal niet van het (rockabilly) genre houd, vind ik dit nu nog steeds steen goed. Het is opzich wel een klassiek rockabilly album, alhoewel er ook wel wat zijpaadjes worden bewandeld. (Geen punk, maar wel veel vetter en explosiever, dan wat je normaal in dit genre gewend bent).
Al met al een heerlijke plaat: Smerig, prachtig gitaarwerk en een overdonderde productie!

avatar van lowieke
Geweldig, wat een fijne ontdekking

avatar van Yield
koosknook schreef:
Alsof ik jouw bericht zelf heb geschreven.