The Gathering - Always... (1992)

Label: Foundation2000

1. The Mirror Waters (7:10)
  2. Subzero (6:53)
  3. In Sickness and Health (7:00)
  4. King for a Day (6:33)
  5. Second Sunrise (6:43)
  6. Stonegarden (4:53)
  7. Always... (2:40)
  8. Gaya's Dream (6:04)
Misterfool
Gave review, maakt me benieuwd naar de muziek op dit album.

Bedankt
Hij is vrij gemakkelijk te beluisteren via internet, ik ben benieuwd wat je er van vind.

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
deric raven schreef:

Eigenlijk aan de ene kant jammer dat door het succes van Anneke van Giersbergen bij The Gathering, het eerste album niet werd opgepakt.
Hier hoor je toch muzikaal een mooi geheel, waarbij de kwaliteiten de band al goed hoorbaar was.

Op zich wel jammer inderdaad. Zeker als je in ogenschouw neemt dat de koerswijzigingen op opvolger The Gathering - Almost a Dance (1994) totaal niet goed uitpakten voor de band. Zeker op vocaal gebied.
Aan de andere kant moet ik toegeven dat de band op Mandylion wel hun eigen sound gevonden had.

Nee, dat tweede album moeten we maar snel vergeten.
Uiteraard vind ik Mandylion wel hun beste album, en ook de opvolgers zijn goed.
En ondanks dat ze op Mandylion wel hun sound hadden gevonden, durfden ze zichzelf wel verder te ontwikkelen.
Nighttime Birds lag nog erg in het verlengde van Mandylion, maar How to Measure a Planet? laat wel weer andere invloeden horen.

avatar van EttaJamesBrown
Favoriet plaatje van mijn buurjongen in 1992/1993. Ik heb nog een kopietje op een cassettebandje gekregen, destijds. Ik vond het best ok. Zal eens op zoek gaan naar dat bandje.

avatar van jurado
EttaJamesBrown schreef:

Of je snort hem op via Spotify.