Swans - Love of Life (1992)

Label: Young God

1. [Untitled] (0:17)
  2. Love of Life (3:41)
  3. The Golden Boy That Was Swallowed by the Sea (4:31)
  4. [Untitled] (0:37)
  5. [Untitled] (2:06)
  6. The Other Side of the World (4:39)
  7. Her (5:24)
  8. The Sound of Freedom (4:34)
  9. [Untitled] (0:34)
  10. Amnesia (4:19)
  11. Identity (4:30)
  12. [Untitled] (1:02)
  13. In the Eyes of Nature (4:41)
  14. She Cries (For Spider) (4:57)
  15. God Loves America (3:43)
  16. [Untitled] (1:19)
  17. No Cure for the Lonely (2:56)
avatar van Castle
Net als z'n voorganger: steengoed!!

heerlijk dat harde en breekbare.
Niet veel andere die dat zo in finesse beheersen...

avatar van orbit
Deze moet ik nog eens gaan halen, heb inmiddels weer drie swans-platen in ere hersteld in mijn collectie. Deze ben ik vroeger nooit aan toe gekomen helaas. Maar ik verwacht niets minder dan een meesterwerkje, evenals de andere swans-platen van ervoor en erna

avatar van orbit
Check check!! Ik heb een clip van Swans gevonden!!

avatar van grovonion
Stem als die van "The Sisters of Mercy" maar met betere muziek en sfeer, dat is tenminste mijn eerste indruk.

avatar van Paalhaas
Wat een vette hoes toch!

avatar van VanDeGriend
Idd. Vooral ook nog omdat het de opvolger was van deze hoes.

avatar van Dwejkk_
Best enge clip, eerlijk gezegd . Maar wel een goed nummer

avatar van Dridge
Dwejkk_ schreef:
Best enge clip, eerlijk gezegd.

Zeker, en ook best enge muziek eigenlijk. ( lijkt trouwens wel of de één of andere hobbyist er verantwoordelijk voor is)
Kan hier maar moeilijk inkomen.
Gewoon niet mijn bakkie thee denk ik.

avatar van spruitje
Wat is en blijft dit toch een meesterlijke plaat!
Onbegrijpelijk dat dit niet wordt heruitgegeven, ik struin al jaren rommelmarkten en tweedehands platenzaken, waar ik ze ook maar tegenkom, af om originele cd-copieën van hen te vinden, soms met geluk! Desondanks blijft dit op deze manier natuurlijk ook wel een intimi-feestje, een soort heilige graal....

Ha! Vandaag voor een luttele vijf euro in de tweedehandsbakken gevonden. Erg fijne plaat!

avatar van orbit
Wauw!! Die platen van de Swans zijn doorgaans pokkeduur! Welke bakken als ik zo vrij mag zijn?

Bij Concerto A'dam, stond zelf ook verbaasd. Ik spit ze regelmatig even door voor Swansplaten...

wijsneus
De opvolger van het veelgeprezen "White light from the mouth of infinity" ( Alleen die titel is al 2 * waard ). Met deze twee albums kwamen de Swans eindelijk met een goede productie. Zeer song-gericht materiaal, met op deze CD de prachtige tussenstukjes, die op de CD gewoon een tracknummer hebben. 't Lijkt mij dat Jarboe ook steeds beter ging zingen begin jaren 90.

Bij aankoop van deze CD kreeg je er een prachtig zwart doosje bij, waarin ook ruimte voor de voorganger WLFTMOI. Hebbedingetje !

Beter dan deze twee CD's heb ik ze niet meer gehoord, alhoewel The Great Annihilator ook zeker nog de moeite waard is.
En natuurlijk Ten Songs For Another World van The World of Skin, ook zo'n prachtplaat van Gira/Jarboe.

avatar van mayhemblik
Een vriend van me ''waarschuwde'' me eens dat deze Swans plaat te toegankelijk was.
Ten eerste wat is er fout aan toegankelijk en ten tweede, WAT EEN BLOEDMOOIE PLAAT ZEG!
Ik heb vandaag Angels of light gekocht (met Tom Gira) ben zeer benieuwd.

Hier hoor je toch wel al duidelijk doorheen dat Gira later de folk kant op ging.
Vreemd genoeg was daar bij de opvolger van dit album weer niks van terug te horen.

wijsneus schreef:
. Zeer song-gericht materiaal, met op deze CD de prachtige tussenstukjes, die op de CD gewoon een tracknummer hebben..

Kijk, iemand heeft de titelloze nummers toegevoegd !
Nu klopt de tracklist weer, althans met het exemplaar dat ik van deze CD heb.

avatar van Tony
Mijn eerste kennismaking met Swans en meteen de wat mij betreft beste. Geweldige luisterervaring met al die samples van pratende mensen tegen rustig voortkabellende akoestische gitaren, afgewissled met stevige donkere nummers. Veel intersere albums ken ik niet. Briljante muziek!

yorgos.dalman
Samen met White light from the mouth of infinity de lichte tegenhanger van The Great Annihilator. Michael Gira en Co. zijn van alle markten (en stijlen en gemoedstoestanden) thuis. Dat siert hen alleen maar.

Blijft verbazingwekkend dat ze nooit echt uit de obscuriteit zijn gekomen - 'cult' kun je het met een beetje goede wil noemen, maar Swans had (en heeft trouwens) beter verdiend.

yorgos.dalman schreef:

Van die 3 vind ik deze het meest makkelijk te verteren; niet te zwaar maar toch duidelijk en gelijk te herkennen als Swans. Zelfs Jarboe's zang komt op dit album (eindelijk) goed uit de verf !

wijsneus schreef:

Beter dan deze twee CD's heb ik ze niet meer gehoord

Even mezelf korrigeren : beter dan dit album gaat niet meer lukken.
Een goede produktie, fantastische songs en een steeds beter zingende Jarboe hebben deze Love Of Life naar de maximale waardering gestuwd.

Om deze muziek ontoegankelijk te noemen, begrijp ik niet. Maar ja, in de jaren 80 en 90 ben ik vanzelf meegegroeid met Swans, en waarschijnlijk is dat de reden dat dit album vergeleken met bijv. Greed of Cop toch makkelijk te verteren is.

paranoidandroid
deze is ook leuk ja

Ik kan niet wachten tot deze op vinyl wordt afgeleverd

avatar van ZAP!
Castle schreef:
Ik kan niet wachten tot deze op vinyl wordt afgeleverd
Is ie al binnen inmiddels?

ZAP! schreef:
Is ie al binnen inmiddels?

Jazeker, in een door Gira gesigneerde box set.
Nog steeds happy mee

avatar van henkiev
Deze is nu te streamen met een hoop extra nummers