Lou Reed - Sally Can't Dance (1974)

Label: RCA

1. Ride Sally Ride (4:07)
  2. Animal Language (3:05)
  3. Baby Face (5:06)
  4. NY Stars (4:00)
  5. Kill Your Sons (3:40)
  6. Ennui (3:43)
  7. Sally Can't Dance (4:12)
  8. Billy (5:06)
  9. Good Taste * (3:30)
  10. Sally Can't Dance [Single Version] * (2:54)
avatar van Echo01
Ben het wel eens met de albumscore van jorro (een 3.5 is gewoon een nette score), maar ik beschrijf hem graag wat meer positief. Lou zat tijdens de opnamen zwaar onder de dope (de producer heeft dit album zelf moeten afronden), de muziek heeft er nauwelijks onder geleden. Ondanks de status van dit album, vind ik 'Sally Can't Dance' zeker goed om aan te horen. Er staan geen echte 'fillers' tussen en zelfs een paar ronduit geweldige 'killers' zoals de titelsong en zeker 'Kill Your Sons', geschreven naar aanleiding van de vreselijke therapie die Lou als jongeling had moeten ondergaan op last van zijn ouders.

Wie dit album wil aanschaffen, raad ik overigens de remaster (van 2001) aan. Tussen de twee bonustracks staat hier de extra track 'Good Taste' en dat is weer zo'n goede song.