Kyuss - ...And the Circus Leaves Town (1995)

Label: Elektra

1. Hurricane (2:41)
  2. One Inch Man (3:30)
  3. Thee Ol' Boozeroony (2:47)
  4. Gloria Lewis (4:02)
  5. Phototropic (5:13)
  6. El Rodeo (5:35)
  7. Jumbo Blimp Jumbo (4:39)
  8. Tangy Zizzle (2:39)
  9. Size Queen (3:46)
  10. Catamaran (2:59)
  11. Spaceship Landing (34:04)
avatar van crosskip
Als je deze al te eentonig en te herhalend vindt, geef ik je weinig kans bij de andere platen. Dit vind ik zelf juist het veelzijdigste album van band, waar al goed te horen is dat Hommes het niet bij deze sound ging laten en vervolgens met QotSA nog veel verder ging experimenteren met deze sound.

avatar van Ernie
Vandaag orgineel aangeschaft waarmee ik de volledige klassieke trilogie van Kyuss in mijn bezit heb heb deze al gehoord bij een vriend en vond hem toen niet zo indrukwekkend in vergelijking met Blues for the red en zeker niet met Sky valley want laat het duidelijk zijn, ik sta in het Sky valley kamp op dit moment hopelijk kan ik mijn cijfer vlug wat optrekken want buiten hurricane herinner ik mij hier weinig van.

poontan64
5 nummers die er uit springen: Hurricane, One Inch Man, Thee Ol' Boozeroony, Phototropic en (kost enige moeite om te blijven beluisteren vanwege tijdsduur van deze song) Spaceship Landing/Day One.

Album is niet zo episch als Welcome To Sky Valley, maar bevat ruim voldoende gruizige woestijn-distortion en drumbeat.

Een waardige afsluiter van de enige en echte stonerrock-trilogie; de enige band die in de aftermath bijna identiek klonk was Slo Burn..... alle anderen die pretenderen dat er na Slo Burn nog stonerrock werd gemaakt hebben het MIS!!!!!

Let Kyuss grind forever & in eternity!

avatar van Erwin.c
Heerlijke zompige muziek, wat wel vreemd is dat de zang soms verzuipt in de muziek.

avatar van muismat
Erwin.c schreef:

Ga ze dan vooral eens live horen, daar komt de zang een stuk beter uit de verf.

Erwin.c schreef:

Bij deze schijf van van hen heb ik dat ook! zeker op koptelefoon. de 2 voorgangers (blues for the red sun & Sky valley) hebben dat probleem veel minder. beetje fout afgemixt deze ATCLT wat spijtig is maar niets afdoet aan de kwaliteit van het songmateriaal.

sugartummy
dit lijkt mij ook het meest afwisselende kyuss album en daarom voor mij het beste. el rodeo vind ik het vetste (mag ik dit woord als veertiger gebruiken?)nummer. prachtige hoes ook!

avatar van Ernie
De beste blijft voor mij Sky Valley! Op deze staan er ook alleen maar schitterende nummers maar SV voelt als een groot geheel aan terwijl deze en Blues for the red sun meer een fantastische verzameling songs zijn niettemin krijgen deze en BFTRS ook een 4*. Kyuss heeft 3 verschrikkelijk goede platen op rij gemaakt dus de keuze zal altijd zwaar zijn. De Meest afwisselende plaat zou ik deze ook niet echt durven noemen. Het blijft stoner-rock maar hier wordt mss wat meer ruimte in de nummers gelaten waardoor er uitgebreider gemusiceerd wordt alhoewel een Space Cadet op SV ook al een heel erg geslaagde oefening is op dat vlak.

En als veertiger heb je het recht verworven om elk woord te mogen gebruiken

avatar van spinout
De zang klinkt altijd wat geforceerd, maar irriteert toch niet. Vista Chino is nu de band van zanger John Garcia, samen met ex-Kyuss leden Brant Bjork en Nick Oliveri. Ben benieuwd hoe die klinkt. Ga hem binnenkort eens beluisteren. Ik heb er goede (Oor) en slechte (RiffRaff) kritieken over gelezen. Deze van Kyuss is in ieder geval geweldig.

Thomzic schreef:
Alleen van het nummer Spaceship heb ik nooit wat begrepen. Voor de rest volume op luid en blazen maar.

Best. Band. Ever.

poontan64 schreef:

Let Kyuss grind forever & in eternity!

En toch is QOTSA's eerste nog zeker het vermelden waard. Daar zit de Kyuss-sound nog wel degelijk in. Daarna is het foetsie gegaan...

avatar van RuudC
Een band die stilletjes door de achterdeur vertrekt. Ik krijg vooral het gevoel dat dit album nog helemaal niet af is. De songs zijn vrij minimaal. Er wordt weinig gezongen en de opzet is nog erg simpel. Als dit echt het eindresultaat is, dan is het wel een heel grote stap terug ten opzichte van de vorige plaat. Tegen het einde wordt het wel wat beter. Wat mij betreft is het nog even een beetje cashen voor de band uit elkaar valt en eerlijk gezegd snap ik de status van Kyuss niet. Ja, de sound is revolutionair voor die tijd, maar kwalitatief stelt Kyuss toch vrij weinig voor.

Eindstand:
1. Kyuss
2. Blues For The Red Sun
3. Wretch
4. ... And The Circus Leaves Town

avatar van lennert
Korte marathon, maar wel eentje die me goed heeft bewezen dat ik niet houd van dit soort stonerrock. Op dit album komt het weinig anders over alsof de band een complete jamsessie heeft opgenomen en het daarna maar een dag heeft genoemd. Ik snap ergens wel dat mensen dit leuk vinden, maar ik kan mezelf er niet toe zetten om hier nog eens iets van op te zetten.

Eindstand:
1. Welcome To Sky Valley