Kyuss - ...And the Circus Leaves Town (1995)

Label: Elektra

1. Hurricane (2:41)
  2. One Inch Man (3:30)
  3. Thee Ol' Boozeroony (2:47)
  4. Gloria Lewis (4:02)
  5. Phototropic (5:13)
  6. El Rodeo (5:35)
  7. Jumbo Blimp Jumbo (4:39)
  8. Tangy Zizzle (2:39)
  9. Size Queen (3:46)
  10. Catamaran (2:59)
  11. Spaceship Landing (34:04)
avatar van Agony
De meesters van de "Woestijnrock" 4,5 sterren.

Heerlijke plaat dit. Ik heb dit net ontdekt en ik vind het prachtig. In een verder verleden heb ik 's het debuut van Kyuss te leen gehad en toen vond ik die 'stoere mannen'-rock maar niets, maar op de een of andere manier vind ik het nu heerlijk puur en zompig.

avatar van HammerHead
De debuutplaat van Kyuss (Wretch) is dan ook een stuk minder dan z'n opvolgers. Ik kan je ook zeker de plaat Sky Valley aanbevelen. Die vind ik zelfs nog ietsje beter dan ...And The Circus Leaves Town.

Bij nader inzien heb ik niet Wretch geleen, maar Blues For The Red Sun. Het enige nummer dat me daarvan kon bekoren was 50 Million Year Trip (Downside Up), maar dit is echt al 6, 7 jaar geleden ofzo.

avatar van Agony
zeker Sky Valley eens gaan luisteren! M.i. de beste van Kyuss.

avatar van twin
Persoonlijk vind ik dit de beste van kyuss, het is iets beter geproduceerd dan sky valley, het klink ook wat strakker, des al niet te plus, allebei top albums !!

avatar van Amongvedder
Ook weer een lekker relaxt plaatje!!

One inch man 'hangt' vaak rond in m'n hoofd.

avatar van jurado
catamaran is een cover (die identiek aan het origineel klinkt) van 80's cultstonerband Yawning man..de oude band van Alfredo Hernandes.
Yawning man zijn sinds een tijdje weer bij elkaar.

miloz
Nu ik deze plaat heb, is mijn kyuss collectie compleet!
En ik moet je zeggen,deze plaat is ook weer fantastisch. ik vind het alleen jammer dat er ook een aantal minder harde nummers opstaan. Maar er staan zeker heerlijke stoner nummers op.

One Inch Man, Hurricane, Space Shiplanding en catamaran zijn echt geweldig.

Maar het beste nummer van de plaat is zeker wete Tangy Zizzle! Wat een heerlijke beukende riff! Dat is echt het schoolvoorbeeld van hoe stoner rock gemaakt moet worden. 4,5 ster

Eerste kennismaking met het stonerrock genre. Sindsdien bevlogen door deze sound. Samen met red de moeder der moeders van de stoner...

de beste en enige echte stoner rock band
Wie heeft die term eigenlijk bedacht ???
Het is gewoon hard rock

avatar van Paalhaas
Het is gewoon stonerrock, en stonerrock is gewoon extra zware hardrock.

Nogmaals wie heeft de term Stoner Rock bedacht ???
waar slaat dat nou op het is gewoon hard rock
aan Stoner Rock moet ik of aan stenen of aan stoned zijn denken

avatar van Paalhaas

Het komt inderdaad van stoned zijn.

Grappig... Rock en stoned zijn.. Beetje rare combinatie.

avatar van Klumpie
Wie deze plaat goed vind, moet ook is zeker naar Unida gaan luisteren. Unida is de band die is opgericht (nadat Kyuss uiteen viel) door John Garcia en hier voegde later Scott Reeder zich ook nog bij.

En dit album is natuurlijk gewoon een goede plaat alhoewel zijn voorganger iets beter was. One Inch Man blijft een fantastische song. 4*

avatar van cornucopia
Nog beter dan Sky Valley! Wat een geluid tovert mr. Goss toch tevoorschijn... En van begin tot einde zo'n goge kwaliteit... Een van de gaafste platen ooit... Zo niet de gaafste... Zelfs de kaft is geniaal...

avatar van orbit
Ik ben het met je eens, dit vind ik ook hun beste! Het meest gevarieerd en de beste riffs m.i.

avatar van kaztor
cornucopia schreef:
Zelfs de kaft is geniaal...

Dit is een van de beste covers die ik ken, en het geeft als geen ander de sfeer van de muziek weer: Desolaat en woestijnachtig. Bij het horen van deze muziek waan ik me in Texas in een aftandse, dakloze Caddy, cruisend dwars door de woestijn.
Dit is er een om op hard volume af te spelen!!!!
Een klassieker in het genre.

avatar van Castagnette
Samen met Sky Valley het beste werk van Kyuss, een 5 dus.

Stoner komt inderdaad van de invloed van psychedelische elementen in de muziek, die in directe relatie staan met de drugs die gebruikt werd voor en tijdens het spelen (geestverruimende middelen in dit geval, LSD, hasj/weed en paddo's)

avatar van cornucopia
Bizarre top 10, Castagnette... Skunk A. beter dan Kyuss?? Brede smaak...

Dit vind ik dus echt een stukje minder dan Blues.. en Sky Valley, wel nog steeds erg in orde. 4*

man man, zo'n groepen maken ze niet meer.
Vanaf de ultrazware riff in Hurricane weet je dat dit meer dan een uurtje genieten wordt. Iedere (echte) qotsa fan zou Kyuss zeker ook eens een luisterbeurt moeten gunnen.

Je kan deze muziek bezwaarlijk 'metal' gaan noemen, maar als ik naar Kyuss luister, dan vind ik ze zwaarder klinken dan vele metalbands. Wat een splijtend gitaargeluid! Spijtig dat ik ze nooit live heb mogen meemaken.
Tangy Zizzle illustreert dat geluid perfect overigens... Kicken!
Desalniettemin bevat deze muziek vele goede tussenstukken, soms zelfs iets rustiger.
Geniale groep gewoon!

avatar van Antie
Laatste album dat ik ontbrak van Kyuss juist aangeschaft.
En ook juist allereerste luisterbeurt bezig.
En "one inch man" valt me direct op.
Voor wie het Kyuss geluid toch een beetje wilt terug horen.
Moet dringend eens het werk van "Hermano" gaan aanschaffen.
Waar John Garcia aan het werk is.
Zijn 2 laatste albums "Dare i say" en "...into the exam room"
zijn van topniveau.
Vooral "Dare is say" doet me het meeste aan het vroegere werk van Kyus denken.
Zeker aanrader

avatar van Jesusfreen
Dit is de beste van Kyuss, naar mijns inziens, met als hoogtepunt "Spaceship Landing / Day One". Dit is Blues zoals ik hem graag hoor. Met Blues for... als gemakkelijke tweede favoriet (The Thong Song especially). Als je dit goed vindt luister ook naar... (Bericht verplaatst naar onnodige tips)

Dit is denk ik toch wel mn favoriete Kyuss-plaat.
Mooie afsluiter van hun veel te korte carriere.
Ik wil One Inch Man nog steeds een keer coveren met mn band, maar de gitarist zit eigenwijs te doen. Hij vind dat Kyuss gewoon in C-stemming gespeeld moet worden.

avatar van jurado
niet dan?

Heb mij altijd afgevraagd of One Inch Man over het mannelijk geslachtsdeel gaat.

One Inch Man - lonely soul
Two Inch Man (Two Inch Man) - gimme more
Five steps and back, get him back
Three steps enough, get him up
Always so lonely, lonely, lonely (2x)
One Inch Man, lonely soul
Two Inch Man, gimme more
Always so lonely, lonely, lonely
One Inch Man, he's so lonely, oh, he's breathin'
Damn my thoughts for you, do you really wanna fuck me?
Love my time for you, do you really wanna hold me?
Had my time for you, do you really wanna hold me?
Love my time for you, do you really wanna?
Always so lonely, One Inch Man, he's breathin'
Always so lonely, lonely, lonely
One Inch Man, he's so lonely, oh!

Joy
@Bigfoot414: mwoah, de carriere en tevens de stijl, werd zeer verdienstelijk in allerlei splitbandejs voortgezet, thank god