Tom Petty - Wildflowers (1994)

4,03

Label: Warner Bros.

1. Wildflowers (3:12)
  2. You Don't Know How It Feels (4:49)
  3. Time to Move On (3:15)
  4. You Wreck Me (3:23)
  5. It's Good to Be King (5:11)
  6. Only a Broken Heart (4:31)
  7. Honey Bee (4:58)
  8. Don't Fade on Me (3:32)
  9. Hard on Me (3:48)
  10. Cabin Down Below (2:51)
  11. To Find a Friend (3:24)
  12. A Higher Place (3:56)
  13. House in the Woods (5:32)
  14. Crawling Back to You (5:05)
  15. Wake Up Time (5:19)
35 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van musician
En Petty (net als Patti!) maakt zelden slechte albums, dus alles kan zonder veel aarzelen worden aangeschaft
Wildflowers wel een topalbum in zijn collectie, naar mijn smaak.

Probeer ook bijvoorbeeld het wat onbekend gebleven She's the One. Is ook prachtig.

Een van de allermooiste albums die ik ken.

avatar van nlkink
Een van een handjevol albums dat ik kocht op de dag dat ie uitkwam en nooit spijt van gehad. Kan thuis in de huiskamer, in de tuin bij mooi weer en in de auto als Highway Compa[i]nion[/i].
Tom Petty is echt een bevlogen muzikant. Hij verdient meer aandacht hier.

En zoals musician al zei:
Probeer ook bijvoorbeeld het wat onbekend gebleven She's The One. Is ook prachtig.

Helemaal mee eens! Laat je niet weerhouden vanwege het feit dat het een soundtrack is want She's The One staat gewoon vol met prachtige liedjes.
Voordeel is wel dat die soundtrack status er vaak een heel voordelig prijskaartje aan hangt. Ik heb 'm zelf voor € 3,-- aangeschaft bij ELPEE in Groningen.

avatar van Wandelaar
Nog eens goed beluisterd, dit Lynne-loze, eerste Warner-album van Petty. Tom Petty is voor mij een sympathieke rocker, new waver, die uit vaatjes tapt waar ik belangstelling voor heb. Het is wat van The Byrds, Bob Dylan, Neil Young en Elvis Costello. En van zichzelf natuurlijk. Petty heeft het imago van de eeuwig verongelijkte puber. Verliezer op het schoolplein, afgewezen door de meisjes en daaruit destilleert hij een wrang soort, toch wel leuke humor. Op dit album doet hij echt zijn best een stapje verder te gaan. Puurder, meer vanuit zichzelf. Tikje zwaar zelfs, Deels gelukt, mijns inziens.

Het gelukte is samen te vatten met de volgende nummers: Time to move on, You wreck me, It' s good to be a king, Hard on me, To find a friend, Crawling back to You en Wake up time.
Allemaal prachtige songs, helder en indringend opgenomen.

Only a broken heart en Honey Bee zijn dan weer een beetje jammer. Titelsong Wildflowers is wel aardig, maar geen geniaal nummer. Een vol uur speelduur was in de mode in 1994, maar leidde niet direct ook tot betere platen. Het had kernachtiger gekund met pakweg 40 minuten.

Petty gaat dit jaar touren met dit album als setlist. Daarbij komt het album opnieuw uit, met een pak bonustracks waarmee we op een echt dubbelCDalbum komen. Zo moet het ooit bedoeld zijn. Maar nogmaals, het kan ook te veel worden.

avatar van TEQUILA SUNRISE
In het album met bonustracks ben ik zeer geïnteresseerd, dit vind ik zijn beste plaat. Heerlijk ingetogen album van Tom Petty.