Neil Young - Dreamin' Man Live '92 (2009)

Canada
Folk / Rock
Label: Warner Bros.

1. Dreamin' Man (5:03)
  2. Such a Woman (4:59)
  3. One of These Days (4:59)
  4. Harvest Moon (5:26)
  5. You and Me (4:01)
  6. Hank to Hendrix (5:30)
  7. Unknown Legend (4:47)
  8. Old King (3:10)
  9. Natural Beauty (11:26)
  10. War of Man (6:27)
avatar van IntoMusic
Jammer dat er voor deze release niet simpelweg voor het hele concert is gekozen. Ik heb zelf uit die tijd onder andere de bootleg "Silver and Gold" (1992) en ik vrees met grote vrezen dat deze officiële release vele malen minder is.
Wel is dit uit een concertreeks waar ik graag bij had willen zijn. Eén van Youngs grootste albums met pareltjes zoals Unknown legend (tekst is ijzersterk), Natural beauty (misschien wel de mooiste langste ballad allertijde) en Harvest Moon (tekst destijds voor mijn trouwkaart gebruikt ). Ben zeer benieuwd, maar wacht met kopen totdat Archives #2 uitkomt, waar dit album onderdeel van wordt. Ben overigens ook benieuwd wat er op Archives #4 of 5 komt te staan van dit album...

Down_By_Law
Heb ik zojuist al m'n geld uitgegeven aan Neil Young Archives 1963-1972, kan ik binnenkort weer een NY CD kopen. Maar voor deze artiest heb ik dat wel over. Ik vind "Harvest Moon" een prachtplaat die Neil sindsdien niet meer heeft kunnen evenaren. De akoestische versies zullen ongetwijfeld minstens zo goed zijn.

Down_By_Law schreef:
De akoestische versies zullen ongetwijfeld minstens zo goed zijn.
Dat ben ik met je eens. En dat komt op zéér korte termijn de DVD Trunk Show ook nog eens uit van Neil Young. Ik heb geleerd toch maar even te wachten met bepaalde muzikale aankopen, want op die manier wordt je idd straatarm.

IntoMusic schreef:

Aangezien Fillmore East en Massey Hall volledig in deel 1 zaten zal deze ook wel volledig in een box komen.

Ik maak niet nog een keer die fout, dus ik wacht wel af met deze release. Ik kan hem dan altijd later nog kopen, mocht deze niet in een Archives deel verschijnen.

Mijn verwachtingen zijn wel hoog. Harvest Moon is een prima album, en live is Neil vaak nog beter.

Down_By_Law
Ad Brouwers schreef:

Ik heb de trailer gezien van Trunk Show. Ziet er fantastisch uit. De film komt van deze show: Neil Young Concert Setlist Tower Theatre, Upper Darby, PA, USA 2007 | setlist.fm

Father McKenzie
Weinig productief, deze artiest..... pfft, het is als fan haast niet bij te houden!

avatar van Von Helsing
16 cd's sinds 2000 (inclusief compilaties).

avatar van Stijn_Slayer
22 zelfs (Archives zijn er 10, en San Fransisco is niet door Neil zelf uitgebracht).

Als de kredietcrisis ons niet nekt, gaat onze vriend Neil dat wel doen. Mijn banksaldo staat max rood en mijn relatie op springen, als hij onverwachts weer iets "nieuws" uit gaat brengen.

avatar van Stijn_Slayer
Zonder je compleet af Ad, dit gaat anders gevaarlijk worden.

avatar van BenZet
Wat is dit voor album? Is dit een registratie van pas of een tijd geleden?

avatar van Stijn_Slayer
Uit de tijd van Harvest Moon.

avatar van devel-hunt
Dit zijn toch alle nummers van Harvest moon, maar dan in een andere volgorde?? Waar is de meerwaarde van deze release??

Dit album is live.

avatar van devel-hunt
Ben ik dan wel weer nieuwschierig naar, want Neil was top ten tijde van Harvest moon.

avatar van IntoMusic
Denk aan het unpluggedalbum van hem, dan weet je ongeveer wat je te wachten staat.

avatar van Stijn_Slayer
Ik hoop toch echt dat Neil hier beter op z'n gemak is dan tijdens zijn Unplugged album.

avatar van IntoMusic
Das waar, maar heb daar wel vertrouwen in. Volgens mij lag Harvest moon het dichtst bij hemzelf en dat kon je aan alles merken: het album zelf en de concerten die hij hiervoor heeft gegeven. Vooral Natural beauty en From Hank to Hendrix zijn vele malen zeer subtiel en met veel gevoel door hem gespeeld.
Niet te vergeten het soms hilarische nummer Old king. Leuk dat hier ook de rap opstaat (dus volgens mij het social talk-gedeelte).

avatar van djarend
Deze cd is in ieder geval 3 weken uitgesteld maar heb gehoord dat het zelfs pas volgend jaar kan worden, dus geduld neil fans, maar ja die is al vaker op de proef gesteld

djarend schreef:

Klinkt een beetje als de release van Archives of zelfs (het nooit meer genoemde album) Toast.

avatar van barrett
Ben wel benieuwd naar deze live plaat van goeie ouwe Neill Young...

avatar van IntoMusic
DREAMIN' MAN, Neil Young Archives Performance Series #12, will be released on or about Nov. 2nd, 17 years after the original release of Harvest Moon.

A closer look at Harvest Moon songs, all performed solo acoustic before the release of Harvest Moon, DREAMIN' MAN contains intimate live performances recorded in concert halls during 1992.

Bron: Thrasherswheat

avatar van djarend
Bericht hier boven is echt al achterhaald, is bericht uit augstus, de plaat is echt uitgesteld tot waarschijnlijk volgend jaar.

avatar van Stijn_Slayer
Dat moet dan sinds heel kort zijn? Op o.a. CDWOW staat de releasedatum nog steeds op 2 November.

avatar van djarend
week of 2, zoals sommigen weten heb ik een cd winkel en vroeg mij af war die bleef,. nagevraagd bij warner en die zeggen dus op zijn vroegst eind nov. maar waarschijnlijker pas volgend jaar. Ik kan hem ook helemaal nog niet bij hun bestellen en dat kan meestal wel al een week of 6 van te voren en aangezien het over 2 weken al november is kunnen we ervan uitgaan dat dat toch echt niet gehaald gaat worden, bij cdwow zijn gewoon nog niet geupdate denk ik, ook bij de groothandel waar ik veel in USA haal is de cd nog niet bekend.....

djarend schreef:

Alleen de datum is dan misschien achterhaald, want de rest van het bericht is nog steeds up-to-date

avatar van djarend
dat zeker weten ja, daar zal niks aan verandern, mogen we hopen , hoewel je het nooit met ome Neil weet.....

avatar van tumkie
Weeral een live cd...Nu weet ik ook wel dat Neil een geweldige livereputatie heeft maar dit begint toch wel ferm naar geldklopperij te ruiken.

avatar van IntoMusic
Je hoeft het niet te kopen. Niemand dwingt je, zelfs Neil niet

avatar van djarend
Nieuwe datum, toch nog dit jaar, we wachten af, is 4 december, en titel zou nu ineens Live 92 zijn...... we wachten af......