Foo Fighters - Greatest Hits (2009)

Label: RCA

1. All My Life (4:23)
  2. Best of You (4:15)
  3. Everlong (4:10)
  4. The Pretender (4:27)
  5. My Hero (4:19)
  6. Learn to Fly (3:54)
  7. Times Like These (4:28)
  8. Monkey Wrench (3:50)
  9. Big Me (2:12)
  10. Breakout (3:20)
  11. Long Road to Ruin (3:48)
  12. This Is a Call (3:53)
  13. Skin and Bones (4:02)
  14. Wheels (4:38)
  15. Word Forward (3:50)
  16. Everlong [Acoustic] (4:10)
  17. Have a Cigar * (4:00)
totale tijdsduur: 1:03:39 (1:07:39)
avatar van kaztor
Thomzic schreef:
Wheels werd dan ook uitgebracht om deze verzamelaar te promoten. En dat alles tegen de zin in van Dave Grohl, die hier niet op trots op is. De platenmaatschappijen regeren immers.

Hij zorgde wel voor (amusante) liner notes. Geeft zelf ook aan dat dit niet de 'beste' songs zijn, maar zegt dat het wel een goede dwarsdoorsnee is. En daar heeft hij, eerlijk gezegd, wel gelijk in.

Heb 'm laatst trouwens via CDWOW voor een schamele €4,- weten te bemachtigen.

PriestMaiden
Veel nummers ontbreken op deze verzamelaar, dus deze greatest hits is een beetje overbodig. Wel gekocht toen voor de bonus dvd die hun clips verzameld.

Wheels en Word Forward zijn wel 2 goede nummers maar toch mis ik tracks zoals For All The Cows, I'll Stick Around, No Way Back en Have it All om maar enkele te noemen

avatar van gukker
Als je deze koopt en het nieuwste album dan heb je wel zo'n beetje al het essentiële werk van de Foo Fighters, de fillers op de eerdere albums boeien me namelijk niet zo.

avatar van Kronos
Het debuut en de laatste vind ik wel in het geheel goed. Deze verzamelaar is daarbij voor mij de perfecte aanvulling.

avatar van Funky Bookie
Je kan het als band met een verzamelaar bijna niet goed doen.
Als je daar een beetje doorheen prikt, heb je hier natuurlijk wel een schijfje met lekkere muziek zeker voor diegenen die niet alle reguliere albums in de kast hebben staan.

avatar van musician
Voor wie niets heeft van de Foo Fighters en ook niet per se heeft opgelet welke singles er in de loop van de tijd zijn uitgebracht, is dit een mooi schijfje met sterke Foo Fighters muziek.

Zeker, officieel ontbreken er een paar nummers. Maar persoonlijk vind ik de FF het beste als ze een energiek album van rond de 40 minuten afleveren, zonder haperingen en zoetsappigheid. Daar voldoet dit overzicht behoorlijk aan, hoewel het van mij na het officiële gedeelte (na Skin & Bones) ook klaar had mogen zijn.

En dan heb je hier gewoon een prima overzicht aan, mocht je niet aan alle albums van de FF afzonderlijk willen beginnen. Uiteraard gaat deze Greatest Hits maar tot 2009 dus muziek van de laatste twee albums ontbreekt.

avatar van Kronos
Het debuut, The Colour and the Shape, Wasting Ligtht en deze Greatest Hits. Daarmee beschouw ik mijn verzameling van Foo Fighters compleet.

avatar van Shelter
Normaal vind ik greatest hits nooit beter dan de albums van een band, maar bij FF is dit anders.
Deze greatest hits hoor ik vele malen liever dan een van hun albums. De albums zijn niet heel slecht, maar ik vind het wat teveel om een heel album uit te zitten.
Live is de band geweldig overigens.

Deze greatest hits: 4*