Fashawn - Boy Meets World (2009)

Label: One

1. Intro (2:16)
  2. Freedom (3:07)
  3. Hey Young World (4:06)

met Aloe Blacc en Devoya

4. Stars (4:28)
  5. Life as a Shorty (4:21)

met J. Mitchell

met Planet Asia

11. Breathe (3:10)
  12. Father (3:24)
  13. Sunny CA (5:40)

met Co$$ en Mistah F.A.B.

14. Bo Jackson (2:56)

met Exile

15. Lupita (4:21)
  16. When She Calls (4:18)
  17. Boy Meets World (10:02)
  18. The Outer City *

avatar van He$$el_01
Op die site staat er trouwens ook nog een van 15 nummer lang. Maar het maakt eigenlijk ook niet zo heel veel uit. Er zijn blijkbaar gewoon twee versies.

avatar van Rene1979
De laatste track duurt heel lang bedoel je die?

avatar van thgryda
Mijn versie had the score en breathe ook niet. Niet veel aan gemist denk ik, want ik beluister beide nummers net op youtube en ik vind ze niet echt fantastisch, ook al ben ik wel een fan van planet asia. Ik vind (vooral the score) ook niet zo goed bij de rest van het album passen...

avatar van He$$el_01
Heerlijk om dit album weer op te zetten met dit weer.

Rene1979 schreef:
De laatste track duurt heel lang bedoel je die?

Een beetje late reactie, maar nee dat bedoel ik niet. Ik bedoelde dat op de site die jij stuurde via die link er ook een versie staat van 15 nummers, dus zonder Breathe en the Score. Ik was de s vergeten blijkbaar. Maakt ook verder niet meer uit aangezien dat een discussie van een paar maanden geleden is.

avatar van alexander-r
De titeltrack is echt geweldig, wat een geweldige sfeer word in allebei de delen gecreëerd, ik kan gewoon niet stoppen met luisteren

avatar van WeztSide
Fantastisch album, Exile toont zich heer en meester op de producties en Fashawn is een top MC.
Hij toont zijn emoties, is diep zonder dat het over je hoofd heen gaat en zijn rijmkunsten en flow maken vaak een goede indruk. Niet alle nummers vind ik geweldig, maar het leeuwendeel is van een heel hoog niveau, met When She Calls als absoluut hoogtepunt voor mij. Ik ben niet zo vaak gegrepen door coupletten als door Fashawns op deze. Voor mij is dit album beter dan Below the Heavens
(yeah I said it)
4* en kan nog omhoog.

Is trouwens de tracklist niet fout? Bijna overal worden The Score en Breathe aangeduid als bonustracks.

avatar van He$$el_01
Nee, die discussie is hier al gehouden en niet zo heel lang geleden zelfs. Er zijn twee versies denk ik. Rene heeft er bijvoorbeeld één waar ze als gewone nummers worden en ik waar ze niet eens op staan.

avatar van soer1988
Heb deze net binnen gekregen, is alleen een andere versie met maar 15 nummers. Nummer 10 en 11, the score & breathe ontbreken op mijn versie..

Is dit bij meer mensen het geval??

avatar van He$$el_01
Je maakt een grapje toch?

avatar van soer1988
nope

avatar van He$$el_01
Dan raad ik je aan om even een aantal voorgaande berichten te lezen...

avatar van Elmo.
Exile op hoog niveau, met een betere mc dan Blu? Ja graag! Het enige bezwaar dat ik eerst had was het nummer met een overdaad aan Joanna Newsom samples, maar na een paar luisterbeurten is dat een van mijn favorieten geworden.

avatar van Silky & Smooth
Geweldig plaat! Exile weet weer te overtuigen en Fashawn laat horen een sterke rapper te zijn. Dit album kan zich prima meten met Below the Heavens en op sommige punten (storytelling) overstijgt Boy Meets World dat album zelfs! Dit album is wat meer no-nonense en is qua producties ook wat subtieler. Ik hou zelf meer van de net-iets-over-de-top-producties van het andere album van Exile, maar ik vind dit ook een erg sterk album!

avatar van Shelter
Ik vind Below The Heavens toch zeker 3 klassen beter.
Bij dat album klopt alles naar mijn gevoel waarbij deze ik bij elke track zoiets heb van "nee dit is toch niet helemaal werkend". Ik wil dit album nu echt goed vinden, aangezien zoveel mensen er zo positief over zijn lol

avatar van Silky & Smooth
Ik vind dat qua sfeer alles klopt aan Below the Heavens. Hier leveren ze aan sfeer wat in en is het wat meer basic, maar elke track is gewoon lekker. Fashawn is een uitstekende rapper die mooie verhalen verteld met veel enthousiasme. Dat is wat mij aantrekt bij dit album.

avatar van Shelter
Ja hier vind ik het inderdaad meer basic, maar helaas voor mij is het te basic.
Fashawn vind ik ook een zeer gemiddelde rapper, ik hoorde zoveel goede verhalen over hem dat ik met spanning het album heb geluisterd en bedrogen uitkwam.
Ik zie veel users hier die het de hemel inprijzen, waarvan ik het meestal eens mee ben bij andere albums...daarom zei ik, ik wil het echt goed vinden maar ik hoor het unieke of geweldige er niet in.
Wellicht nog eens proberen paar maandjes verder

avatar van equalsthree
Heerlijk! Niet veel anders te zeggen.