Fashawn - Boy Meets World (2009)

Label: One

1. Intro (2:16)
  2. Freedom (3:07)
  3. Hey Young World (4:06)

met Aloe Blacc en Devoya

4. Stars (4:28)
  5. Life as a Shorty (4:21)

met J. Mitchell

met Planet Asia

11. Breathe (3:10)
  12. Father (3:24)
  13. Sunny CA (5:40)

met Co$$ en Mistah F.A.B.

14. Bo Jackson (2:56)

met Exile

15. Lupita (4:21)
  16. When She Calls (4:18)
  17. Boy Meets World (10:02)
  18. The Outer City *
avatar van jelmer19
Producties op deze plaat zijn van Exile. Hopelijk wordt dit een plaat vergelijkbaar met ''Below the Heavens''

avatar van Chuck Taylor
Talentvolle jongen als je het mij vraagt. Mooie strakke flow en heeft inderdaad het geluk op goede beats te kunnen rappen. Ken al een aantal tracks hiervan, benieuwd naar de rest van het album.

Rene1979
Ik dus ook ... een aantal tracks gehoord klinkt vet

avatar van Chrisseh
Wow.. interessante producer en guest features, lijkt me een leuk project. Alhoewel ik wel even aan Fashawn's manier van rappen moet wennen.

Leuke clip van "Life as a Shorty",maar jammer van het gezongen refreintje.

avatar van Rhythm & Poetry
Zo op het eerste gehoor (en inmiddels tweede gehoor) klinkt het prima, ondanks het niet heel erg speciaal is wat Fashawn doet. Het zijn dan ook met name de frisse producties van Exile die het goed doen. Exile geeft Boy Meets World meer kleur door genoeg variatie te bieden. Zo staan er wat DJ Premier achtige beats op maar zorgt hij ook regelmatig voor een soulvol geluid.

Overigens is Fashawn wel een MC waar ik goed naar kan luisteren, hij heeft een mooie stem, maar zijn flow kan nog wel wat verbeteren. Soms komt het allemaal wat te houterig over (door de onderbrekingen) maar over het algemeen vind ik zijn manier van rappen aangenaam. En laat ik niet vergeten dat Fashawn pas 21 is, dus die gaat naar alle waarschijnlijk alleen nog maar groeien. Van Boy Meets World is Our Way voor mij het absolute hoogtepunt, kende die track natuurlijk al een hele tijd en ondanks dat deze al zowat grijs gedraait is door mij blijf ik het een interessante track vinden. De titeltrack Boy Meets World is ook van een hoog niveau, na zo'n 5 minuten heeft het wat weg van een Kid Cudi track.

Als ik nog een negatieve kanttekening mag plaatsen: enkele tracks kennen een outro, waardoor ze onnodig lang duren. Dit ontneemt het album wat extra tempo.

avatar van hiphopisntdead
Wat heb ik hier zin in!
Exile is voor mij altijd goed en Fashawn is imo erg talentvol, wat ik heb gehoord van dit album en de tracks met evidence. Deze plaat bevat ook (voor mij?) bekende samples.
Is deze trouwens niet al gelekt?

avatar van Chrisseh
Yup, anders zou R&P hem niet al twee keer beluisterd kunnen hebben.

avatar van Rhythm & Poetry
Boy Meets World is een erg prettig album, van mij krijgt het om te beginnen 3,5* maar het zit tegen de 4* aan. Exile en Fashawn blijken een goed duo te zijn, ook al is de muziek niet altijd even verrassend, het blijft boeien.

Our Way, Why & Samsonite Man zijn drie fantastische tracks: en dat achter elkaar.

avatar van Chrisseh
Een 'erg prettig album' vind ik een goede verwording. Exile maakt prettige producties, Fashawn luistert goed weg... Ja, lekker album.

Vind'm een beetje tegenvallen op't eerste gehoor. Na Antidote was ik een grote fan van Fashawn geworden maar hier word ik niet echt enthousiast van...

Vond vooral de producties beetje tegenvallen (ben wel nooit echt fan geweest van Exile), heb ze liever iets zwaarder & vlotter. Vind de beats hier iets te hoekerig en artsy (bvb Bo Jackson)

Nog ff wachten met stemmen (want bij Antidote kwam de klik ook pas na een paar beluisteringen)

avatar van Rhythm & Poetry
Ik ga deze toch verhogen, dit is niet zomaar een vermakelijke plaat, want ik heb me namelijk meer dan kostelijk vermaakt.

avatar van Osiris Apis
Goedgekeurd door Large Pro.
Legendary Producer Large Professor Talks about Fashawn's Album "Boy Meets World"
Check die grijze baard van Extra P.

RedLightCityBoy
Het sterke van dit album is dat Fashawn enorm sterk en mooi kan vertellen (hij brengt alles sterk over) en dat tilt het album gelijk naar een hoger niveau. De meeste rappers brengen albums uit met gelijk soorten beats, alleen dan is het resultaat meestal veel minder omdat zij niet het stukje kwaliteit bezitten (van het interessant vertellen) wat Fashawn dus wel heeft. De oude Kanye West was daar ook goed in, nummers van zijn eerste drie albums kun je zo mee rappen omdat het zo lekker aanstekelijk is opgerapt. Trouwens dat jongetje op de cover lijkt echt precies op m'n buurjongen, waar ik vroeger altijd basketballen tegen gooide, maar dit ter zijde.

Heerlijk album, helemaal met redlight eens

avatar van BZN
BZN
mooi

avatar van Rhythm & Poetry
Ik sluit me ook volledig bij RLCB aan, want hoewel de producties van een erg hoog niveau zijn is het toch ook zeker Fashawn die uitblinkt. Eerder melde ik nog dat zijn flow wat houterig overkomt, maar daar ben ik het nu toch niet mee eens. Op Our Way heeft hij nog wel die trekjes, maar dat doet het nummer eigenlijk alleen maar ten goede, verder rapt hij zeer vloeiend over de fraaie creaties van Exile.

Zelden iemand zo mooi en oprecht horen rappen als op de titeltrack, daar krijg ik gewoon kippenvel van.

Rene1979
Ik heb hem toch een halfje verhoogt. wat een fijne plaat.

avatar van BZN
BZN
Rhythm & Poetry schreef:

zo is dat!

The Opinionated
Had eerst de mixtape met The Alchemist beluisterd en daar was ik nog niet geheel overtuigd, maar dit album is gewoon heerlijk. Topvijfje 2009 voor mij.

Erg goed album. Zonde dat weinig mensen Fashawn kennen, album verdient veel meer exposure dan het nu krijgt.

Zeker topvijfje 2009 @ The Opinionated

avatar van thtboz
Vet album en dan vooral de producties, exile maakt zulke dope beats en fashawn met zijn stem (waar je iid wel aan moet wennen) eroverheen. Hij brengt het ook heel eerg mooi
4.5 *

Rene1979
Dit is een van de beste albums van dit jaar.
Samen met Brother Ali, Felt, Diamond District en Mos Def

The Opinionated
Weer een tijd geleden dat ik een album zo lang heb kunnen luisteren zonder het hier en daar beu te worden en zonder te skippen.

Rene1979 schreef:
Dit is een van de beste albums van dit jaar.
Samen met Brother Ali, Felt, Diamond District en Mos Def

En Q-Tip, Slaughterhouse en Skyzoo. En Jay-Z.
Toch wel weer een leuk jaar geweest.

avatar van hiphopisntdead
Heel goed album, heb hem vandaag dan ook toch maar gehaald

na Samsonite Man vind ik het wel afzwakken

P-DawG
Wilde dit al een tijdje checken, ben er nu dan ook eindelijk aan begonnen.
Gelukkig maar want het klinkt erg goed

P-DawG
Lekker album, hoort zeker thuis in het beste wat 2009 tot nu toe te bieden heeft qua Hip-Hop.

avatar van thtboz
En Q-Tip, Slaughterhouse en Skyzoo. En Jay-Z.
Toch wel weer een leuk jaar geweest.

je bedoelt toch niet the blueprint 3-_-?

avatar van Eardrum
Erg lekkere conscious hip-hop om het maar f zo te noemen. op het nummer freedom lijkt het echt precies of ik Talib hoor rappen. oh het is zo Blackstar!

avatar van westerveld14
Heel fijn album dit!

Fashawn doet me wel een beetje denken aan Lupe Fiasco, vooral op Samsonite Man. Ben ik de enige?