The Rolling Stones - Jump Back (1993)

Alternatieve titel: The Best of '71-'93

Label: Virgin

1. Start Me Up (3:34)
  2. Brown Sugar (3:49)
  3. Harlem Shuffle (3:24)
  4. It's Only Rock N' Roll (5:08)
  5. Mixed Emotions (4:00)
  6. Angie (4:32)
  7. Tumbling Dice (3:46)
  8. Fool to Cry (4:06)
  9. Rock and a Hard Place (4:11)
  10. Miss You (3:36)
  11. Hot Stuff (3:29)
  12. Emotional Rescue (5:40)
  13. Respectable (3:07)
  14. Beast of Burden (3:29)
  15. Waiting on a Friend (4:35)
  16. Wild Horses (5:43)
  17. Bitch (3:37)
  18. Undercover of the Night (4:33)
avatar van Ducoz
Ook bij deze plaat heb ik er een hardhoofd in.
Hij is beter samen gesteld dan Rewind, maar nog steeds missen er essentiële nummers.
Hoe krijg je het bijvoorbeeld voor elkaar om er maar 1 nummer van Exile op te zetten, en er wel bijvoorbeeld 2 van Some Girls of Tattoo You..
En dan is dat ook nog eens Tumbling Dice..

Zowat de beste verzamelaar van de Stones al staat voor mij het beste nummer 'sexdrive' er niet op. Ook 'almost hear your sigh' mocht niet ontbreken.

Ducoz schreef:
Ook bij deze plaat heb ik er een hardhoofd in.

Het is dan ook onbegonnen werk om op een 80 minuten schijf een goed best of album te maken...

avatar van Ducoz
Mwa, maak er in dat geval een dubbel disc van.
Bij best ofs heb ik liever een 2e disc dan een 2e DVD(met videoclips of zo).
Niet dat die hier bij zit, maar dat hadden ze best kunnen overwegen.

avatar van lennon
^deze is nog uitgebracht in andere tijden..

avatar van Ducoz
1993, ook toen bestond er een optie voor een dubbel disc.
Zal alleen prijstechnisch niet zo aanlokkelijk zijn geweest, gok ik.
Voor de band wel, voor de verkoop waarschijnlijk niet.

avatar van lennon
Ach. voor mij was deze cd de opening naar meer van de mannen. Ik had al wel Steel Wheels en Flashpoint, en had de Urban Jungle tour gezien, maar dit album zorgde toch voor een bredere interesse in de band voor me. Dus wel een nuttig album voor mij.

avatar van rkdev
^ haha grappig, bij mij ging het precies hetzelfde (alleen de tour niet gezien).
Overigens heb ik deze ondertussen ingeruild voor The Rolling Stones - Forty Licks (2002)

avatar van kaztor
Ducoz schreef:
1993, ook toen bestond er een optie voor een dubbel disc.
Zal alleen prijstechnisch niet zo aanlokkelijk zijn geweest, gok ik.
Voor de band wel, voor de verkoop waarschijnlijk niet.

Het had alles te maken met het platencontract dat ze toen hebben getekend bij Virgin.
Dit was de cd die de kar moest trekken voordat de 70's/80's-albums geremastered op dat label verschenen.

Mijn platenboer verkocht toen Jump Back met deze 18 nummers.
In het CD-boekje van de eerste uitgave stonden zelfs titels van hits die niet eens op de CD stonden. Ik heb deze 1e uitgave later niet meer gezien. Alle nummers had ik al in mijn collectie op andere CD's en ik vond fl. 42,95 toen dus wel erg duur.
Mijn platenboer had nog meer uitgaven waarbij iets niet in orde was. Bijvoorbeeld het CD-boekje van A Quick One van The Who waarbij per ongeluk twee keer dezelfde bladzijden ingeniet waren en andere bladzijden weer ontbraken. Of een vinyl dubbel-LP van Cliff Richard Love Songs, waarin in de klaphoes per ongeluk de liner notes van het album Rock Songs uit dezelfde serie gevouwen zaten.
Een ander collector's item is een CD van Bon Jovi die een album van Wet Wet Wet afspeelt. Op het label stond dus wel Bon Jovi.
Later lag Jump Back net zoals Greatest Hits van Bruce Springsteen bij Kruidvat in de schappen voor een spotprijsje. Het viel mij wel op dat langzamerhand de compilatie Rewind overal steeds minder aanwezig was.

avatar van vanwijk
Aldi, €6,99

avatar van Queebus
Marktplaats, € 1,00.

Gewoon een heel fijne verzamelaar van The Stones. All killer, no filler. En met zo'n rijke geschiedenis als deze band is een compilatie op 1 cd een schier onmogelijke opgave. Dus niet zeuren en lekker genieten. Al is het jammer dat Memory Motel er niet op staat.