Animal Collective - Fall Be Kind (2009)

Label: Domino

1. Graze (5:22)
  2. What Would I Want? Sky (6:46)
  3. Bleed (3:29)
  4. On a Highway (4:36)
  5. I Think I Can (7:10)
Weer een nieuwe animal collective, weer hoge scores en lovende woorden, weer heb ik het meerdere malen de kans gegeven en weer word ik zo zenuwachtig van deze muziek.. Leer mij nou eens hoe je hier relaxed naar kunt luisteren...

avatar van Hendrix4live
What Would I Want vind echt heerlijk! De rest moet ik nog beluisteren.

avatar van Kaaasgaaf
Ik heb een grappig stukje geschreven nav deze EP, lees het hier.

UnknownPleasure
Ik las m laatst met een hoop plezier .. ik snap echt wat je bedoeld.. kende de site ook al een tijdje , en is nu zon beetje dagelijks in mijn browser te vinden..

vondeich
Mijn eerste kennismaking met AC. En het valt me niet tegen!! Het duurt wel effe voor het kwartje valt, maar dan heb je ook wat. Ga nu maar eens achter het laatste album van AC aan...

avatar van Apieknar
What Would I Want? Sky

Berichten verplaatst naar Muziek > Algemeen > Muziek en drugs

ohlala, graze..las ergens dat sfeer van dat nummer aan pink floyd deed denken. en daar kan ik wel in volgen.verrassend stuk na 3 minuten wel.:)

avatar van De-noir
En hop naar de 4 sterren gemiddeld. Prachtige EP toch wel

avatar van kazzie
Apieknar schreef:
What Would I Want? Sky

Agree.
Een van de beste EP's ooit gehoord!

avatar van Yamato
Graze vind ik al meteen het hoogtepunt, de rest van de EP is ook geweldig.

avatar van gherdt
Twee keer vijf sterren in een jaar. En dan te bedenken dat ik het voor de release van MPP nogal al een pretentieus zootje valse kraaien vond (zie het inmiddels ook door mij hevig gewaardeerde Strawberry Jam). Maar wat een pracht weer! 5 briljante nummers vol prachtige zanglijnen, hallucinerende geluiden en bedwelmende euforica. Goud!

pretentieus zootje valse kraaien? vind ik niet..het succes komt er niet zomaar..1 van de meest geniale artiesten van deze tijd.

avatar van gherdt
het inmiddels ook door mij hevig gewaardeerde Strawberry Jam! Even goed lezen aub! En ik zet deze nog maar eens op. Vind On A Highway het beste nummer; wat een onheilspellende sfeer en werkelijk briljante zanglijn.

excuses

JustaRascal
Hopelijk brengt AC een album uit in deze sfeer, puur genieten. Vanavond het solo project van Deakin is bekijken.

Nihilisme
Als je na What Would I Want? Sky Animal Collective nog steeds niets vindt, dan hoef je ook niet verder te zoeken, want heel veel beter dan dat nummer wordt (hun) muziek niet.

De hele EP is een schot in de roos, zoals eigenlijk al hun werk vanaf Sung Tongs. En fantastisch dat ze Graze (ha, en dat terwijl iedereen jarenlang Grace of Panflute Jamsession gebruikte) eindelijk opgenomen hebben!

Razor Disk
"What Would I Want? Sky" beluisterd. Begin vond ik erg mooi, maar zodra de zang kwam ben ik afgehaakt. Later maar eens opnieuw proberen.

UnknownPleasure
Nihilisme schreef:

vind ik wel , hun muziek wordt namelijk altijd beter dan daarvoor..

wat ik hiermee wil zeggen is dat er bij AC niet echt een nummer veel beter is dan de andere , WWIWS is gewoon ongelooflijk goed, maar dat het niet veel beter word en dat je niet meer verder hoeft te zoeken na dat je dit niks vind kan je niet zeggen . elk nummer , elk album raakt weer een andere snaar , een ander gevoel..een fascinerende band

Nihilisme
Haha, ik ben wel de laatste persoon die mee zou doen aan een verkiezing 'beste Animal Collective nummer'. Het was gewoon om mijn (grote) waardering over dat nummer uit te spreken. Ik denk zeker niet graag in termen van 'dit en ook echt alleen dit is het beste', maar What Would I Want? Sky verdiende gewoon even een speciale bewierroking. Na al die tijd ben ik er ook nog steeds niet achter wat mijn favoriete plaat van deze band is en dat terwijl ik daar bij andere bands veel minder moeite mee zou hebben.

Maar over dat laatste stuk heb je absoluut gelijk. Ik heb het al vaker gezegd: ik vind het prachtig hoeveel verschillende 'gezichten' deze band heeft.

Ik weet het niet, ik vond het in het begin indrukwekkender dan dat het nu klinkt. What Would I Want? Sky is eigenlijk het enige echte nummer wat me echt weet te pakken Ik heb hem hier nog origineel liggen trouwens, 1 keer gedraaid. Wie wil hem overnemen? PM maar ! Ik verlaag naar 3,5*

avatar van hallo!
In het begin dacht ik echt: Wat is dit? Ik vond er totaal niets aan. Maar na een paar luisterbeurten extra ben ik het album toch gaan waarderen. Het zijn stuk voor stuk redelijk sterke nummers, met What Would I Want? Sky als hoogtepunt. Het enige wat ik minder vind aan dit album is dat ik er te weinig emotie bij voel. Dat is ook niet echt de bedoeling bij deze muziek, maar ik kan het niet anders uitleggen. Ik voel er niet zo heel veel bij. Voor de rest wel prima en wie weet vind ik hem binnenkort toch nog beter.

1,0
Naar verluidt een Amerikaanse, in New York gevestigde band die experimentele muziek maakt. Nou, en dat zullen we geweten hebben. Op deze EP staan vijf nummers en van elk van deze nummers krijgen wij de heebie jeebies. Dankbaar laten wij deze kelk na twee beluisteringen aan ons voorbijgaan. Deze muziek is even wollig, wazig en nietszeggend als de foto's op het hoesje.

avatar van Noere
Met On A Highway kan ik niet zoveel eigenlijk, de rest is allemaal hoge kwaliteit. Graze had zo op Stawberry jam gekund, te lekker ook die draai die het na drie minuten maakt

Luisterde gisteravond overigens ook weer eens naar feels, en daarna dit ep'tje, dan hoor je toch wel wat voor muzikale vooruitgang deze band heeft gemaakt (de albums die nog voor sung tongs kwamen ken ik niet)

spartak schreef:

Waarom is het nietszeggend? Als er één band niet nietszeggend is, dan is het wel Animal Collective. En de wazigheid valt ook wel mee (in vergelijking met oudere albums ).

avatar van Chronos85
Idem, en een pluralis majestatis is hier misschien ook niet gepast, of spreek je namens je achterban? Enige toelichting is hier imo op zijn plaats...

avatar van Noere
heerlijk, de heebie jeebies