Artificial Intelligence (1992)

Electronic
Label: Warp

1. The Dice Man - Polygon Window (5:10)
  2. Musicology - Telefone 529 (4:09)
  3. Autechre - Crystel (4:36)
  4. I.A.O. - The Clan (5:07)
  5. Speedy J - De-Orbit (6:11)
  6. Musicology - Preminition (4:03)
  7. UP! - Spiritual High (7:41)
  8. Autechre - The Egg (7:32)
  9. Speedy J - Fill 3 (3:53)
  10. Dr. Alex Paterson - Loving You Live (4:00)
avatar van John Doe
De term IDM is mede opgestart door dit schijfje. Ook al werd er wel al zulke soort muziek gemaakt, deze compilatie bevat er wel erg veel van.

avatar van Yak
Yak
Artificial Intelligence was voor mij DE poort naar subtiele electronica. Hiervoor luisterde ik alleen naar onbehouwen rave waar de zoektocht naar de meest lompe basdrum me nogal begon te vermoeien.

avatar van John Doe
Zo gaat dat ja, bij deze muziek valt er vaak wat meer te luisteren.

avatar van RogerV
Opmerkelijk weinig reacties nog hier voor een dergelijke classic. Zoals boven gezegd. Dit heeft mede het IDM genre doen vormen. Hier nog allemaal vrij straight ahead overigens.

Een aantal heerlijke classics in het genre bij elkaar. Zeker onze Speedy J laat hie rhet beste van zichzelf zien.