Paul McCartney - Good Evening New York City (2009)

Label: Mercury

1. Drive My Car (2:25)
  2. Jet (4:20)
  3. Only Mama Knows (3:41)
  4. Flaming Pie (2:29)
  5. Got to Get You into My Life (2:51)
  6. Let Me Roll It (5:51)
  7. Highway (3:55)
  8. The Long and Winding Road (3:41)
  9. My Love (3:53)
  10. Blackbird (2:43)
  11. Here Today (2:32)
  12. Dance Tonight (3:02)
  13. Calico Skies (2:39)
  14. Mrs. Vandebilt (4:40)
  15. Eleanor Rigby (2:25)
  16. Sing the Changes (4:17)
  17. Band on the Run (5:16)
  18. Back in the U.S.S.R. (3:08)
  19. I'm Down (2:23)
  20. Something (4:07)
  21. I've Got a Feeling (5:51)
  22. Paperback Writer (3:29)
  23. A Day in the Life / Give Peace a Chance (5:42)
  24. Let It Be (3:55)
  25. Live and Let Die (3:14)
  26. Hey Jude (7:23)
  27. Day Tripper (3:12)
  28. Lady Madonna (2:33)
  29. I Saw Her Standing There (3:09)

met Billy Joel

30. Yesterday (2:17)
  31. Helter Skelter (3:53)
  32. Get Back (4:00)
  33. Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band / The End (4:28)
avatar van waltzinblack
Goh, wat was het mooi in Arnhem. Het enthousiasme van mijn 21-jarige dochter vond ik ontroerend.. Prima concert van een zeer 'krasse knar'.

Wat vind ik het tegenwoordig moeilijk dat ik HIER NIET BEN GEWEEST IN ARNHEM! M'n vriendin pest me er nog steeds mee dat zij een kwart van The Beatles heeft gezien en ik niet.... Fantastisch concert hoor ik weer op deze plaat...

Stijn_Slayer
Als je per se een kwart van The Beatles wilt zien kun je altijd nog naar Ringo Starr gaan......

Dan krijg je alleen wel een beetje het gevoel van Sonja Bakker's methode. Moet je eerst een overdreven pizza maken, en dan mag je maar een kwart opeten.

avatar van Ducoz
Ik heb enorm veel zin in deze plaat, zeker omdat hij nu extreem goedkoop is bij de FRS.
Vanmiddag meer van mijn kant over de plaat

20 van de 32 zijn Beatle numemrs, Yummeh

avatar van Ducoz
Grotendeels is dit een fenomenale registratie, ik vind het ook mooi dat er een par tributes worden gedaan aan onze gevallen helden. Vind alleen niet dat Paul de stukken die origineel door John gezongen werden allemaal goed zijn, zijn eigen stuk in A Day in the Life klinkt wel weer erg goed

Zit ook een emotioneel hoogtepunt in My Love, mooi om Pauls gezicht zo te zien

Wat ik ook mooi vind zijn de clips door Im Down heen van de Beatles in het Shea stadium

avatar van devel-hunt
Na 'Wings over America' uit 1977, is dit toch wel zijn beste live plaat. McCartney is live beter bij stem als de afgelopen jaren. Het is geloof ik zo'n beetje de set list als wat hij in Arnhem speelde. Van mij hoeft hij alleen niet 70% te vullen met Beatles nummers. Daarmee onderschat hij zijn eigen solo carriere die bijzonder succesvol was en tot op de dag van vandaag is.

avatar van Lonesome Crow
Een vraag waar ik zo'n 20 jaar mee zit....

Waarom speelt hij nooit wat van "London Town" ?

avatar van henk01
ik gok, teveel Linda

avatar van Lonesome Crow
Linda was er toch ook al bij met die andere Wings songs die hij wel speelt ....

Jeps, en Mull of Kintyre speelt hij wel eens

avatar van Lonesome Crow
Enig zoekwerk levert op dat hij met Wings of solo alleen "I've Had Enough" van "London Town" heeft gespeeld tijdens de Wings tournee in 1979.

Zeer bijzonder....

Lonesome Crow schreef:
Een vraag waar ik zo'n 20 jaar mee zit....

Waarom speelt hij nooit wat van "London Town" ?

Dat zal je toch aan McCartney zelf moeten vragen. Misschien vind hij de nummers Live niet goed uit de verf komen.

avatar van Lonesome Crow
Ja, weet iemand zijn adres ?

Stuur ik hem wel een briefje met die vraag.

Lonesome Crow schreef:
Ja, weet iemand zijn adres ?

Stuur ik hem wel een briefje met die vraag.

Paul McCartney's agency:
Paul Freundlich Associates Media

451 Greenwich Street

Suite 503

New York, NY 10013

Phone: 212-334-6116

Dit even proberen. Houd me wel even op de hoogte van zijn antwoord.

Als hij tijdens zijn volgende tour The Famous groupies speelt weten we dat de druk via MuMe is begonnen.

avatar van Lonesome Crow
Ik ga dat echt doen, later in de week even in orde maken.
Eens kijken of ik reactie krijg, uiteraard hou ik jullie op de hoogte !

avatar van Blokkie
Vraag dan ook meteen even of hij weer eens hier wil komen spelen. Paradiso lijkt me gezellig maar Gelredome is ook ok.

avatar van Deren Bliksem
Fantastisch, tevens een geweldige live-uitgave.
Ongelooflijk waar de man uit kan putten, minpunt is het publiek. (anders ga je even vrolijk de twist doen bij Hey Jude )

Kom maar op met die volle mep.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Vandaag aangeschaft deze dubbelaar en DVD.
Zojuist de koptelefoon weggelegd en een uitmuntende live registratie gezien van Macca.
Dit gaat waarschijnlijk wel een volle mep opleveren,deze man is een legende in de popmuziek, zijn eerbetoon aan George en John is indrukwekkend en de nummers van The Fireman welke voor mij nog onbekend waren klinken prima.
Ik kom na beluistering van de CD nog wel met een eindscore.

avatar van Blokkie
Geweldig live album dat natuurlijk niet in de collectie mag ontbreken. En het is de enige live dvd van McCartney met een concert dat niet onderbroken wordt door allerlei bekende en minder bekende mensen die zonodig een veer in sir Pauls kont moeten stoppen. (Heeft hij ook niet nodig). Toch vind ik Back in the US/World beter. Paul is daar beter bij stem. Gaan de jaren tellen?

avatar van TEQUILA SUNRISE
Helemaal mee eens, ik heb Back In The U.S op DVD een concert film en daar kon ik al die onderbrekingen dus verwachten.
Ik wilde graag ook een DVD hebben die niet werd onderbroken door allerlei commentaren en ik moet zeggen het is een grandioos optreden van Macca geworden.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Absoluut de volle mep voor een voor mij persoonlijk grandioos live album in beeld en geluid.
Ik vond Seconds Out van Genesis en Hell Freezes Over van The Eagles altijd de mooste live albums ooit maar deze kan er zeker mee wedijveren.
Sir Paul heeft overigens ook een fantastische ( begeleidings ) band tot zijn beschikking.
De emotie van Paul is voelbaar in Here Today zoals diverse users hier al vermelden.

avatar van henk01
Voor degene die de afgelopen paar dagen naar Paul is geweest, is de dvd variant van deze cd een absolute aanrader.

avatar van meneer
henk01 schreef:

Zeker helemaal met je eens ! Maar wat staat er niet op ! 'Maybe I'm Amazed'. En dat vond ik, gisteravond, echt zo vreselijk mooi !

avatar van devel-hunt
McCartney zijn laatste live release tot op heden, zou er nog een deel komen?
Ik denk het niet, zijn stem heeft teveel sleet opgelopen, hoewel hij dit jaar toch weer op tournee gaat, eerst Engeland en daarna de rest van de wereld.
Van mij hoeft dat niet echt meer, een oude man die kortademig zijn eigen klassiekers om zeep staat te helpen.
Maar wie ben ik, de kaartjes vliegen vast weer over de toonbank.
En ik koop er vast ook weer een paar.

avatar van bikkel2
Het lijkt er sterk op dat dit zijn laatste livedocument zal zijn idd.
Maar Macca is zeker voor zijn leeftijd nog vol energie. Alleen de stem wil niet meer en dat is uiteindelijk wel zijn visitekaartje.
Waar begin je aan, denk ik dan, maar afscheid nemen van grootse podia is kennelijk te moeilijk.
De kick en het plezier overheerst.
Het is dat ik hem dat gun, maar het gaat op deze manier erg lijken op een toch wat treurig verhaal.

En ja, het is een living legend, dus velen grijpen graag de kans nog om hem te aanschouwen. Het kan nu altijd de laatste keer zijn.

avatar van AOVV
Prettige live-plaat van Paul McCartney, opgenomen in de zomer van 2009, dat is dus alweer bijna 11 jaar geleden. Macca is echter nog steeds alive & kicking, getuige ook zijn meest recente plaat, die meer dan aardig bevonden werd.

In New York bracht hij een hele rist Beatles-nummers (niet altijd de meest voor de hand liggende songs, overigens, maar toch ook een aantal onverwoestbare klassiekers), waaronder ook het door George Harrison geschreven Something, een fraaie eerbetoon aan hem. Daarnaast is er ook voldoende werk van McCartney zelf uit zijn periode na The Beatles (solo en met Wings) te horen; werk waar ik wat minder bekend mee ben, maar dan merk je toch dat McCartney na de legendarische split gewoon is blijven doorgaan met het schrijven van goeie nummers.

De show zelf is zeer zeker de moeite, McCartney is energiek als altijd en ook behoorlijk goed bij stem. Een aanrader dus!

4 sterren

In Arnhem speelde hij ook (I want to) Come home. Jammer dat die er nou niet op staat. Het was niet eens een unicum geweest. Vanille sky staat tenslotte ook op Back in the US uit 2003.