Fischer-Z - Going Red for a Salad (1990)

Alternatieve titel: The UA Years

Label: EMI

1. So Long (5:01)
  2. Acrobats (2:42)
  3. The Worker (3:35)
  4. Wax Dolls (2:46)
  5. Remember Russia (3:38)
  6. Going Deaf for a Living (3:32)
  7. Room Service (3:44)
  8. Pretty Paracetamol (3:59)
  9. Marliese (3:52)
  10. You'll Never Find Brian Here (2:10)
  11. Berlin (4:34)
  12. Battalions of Strangers (5:06)
  13. Bathroom Scenario (3:50)
  14. Wristcutters Lullaby (2:49)
  15. Crazy Girl (4:27)
  16. John Watts - One Voice * (3:47)
  17. John Watts - Involuntary Movement * (2:57)
  18. John Watts - Mayday Mayday * (3:43)
  19. John Watts - I Smelt Roses (In the Underground) * (3:52)
  20. Limbo (2:17)
avatar van pjh1967
Mooie verzamelaar van de eerste 3 Fischer-Z albums, aangevuld met wat solowerk van John Watts. Puntige melodieuze liedjes die in je kop blijven hangen. Je moet van z'n stem houden..... en dat doe ik. Zeker 4** waard.

avatar van Gert P
Als Limb, wax dolls en acrobat er niet hadden opgestaan kreeg deze 5 ***

Ook nog een paar mooie solo nummers van John Wats staan hier op.
Heb hem indertijd live gezien en dat was wel een swingend concert.

avatar van notsub
Als Red Skies Over Paradise en Cruise Missiles er op hadden gestaan had ik een half punt hoger ingezet. De solo nummers van John Watts vind ik wat minder. Limbo is natuurlijk een lol-nummer en wijkt nogal af van de rest. Uiteindelijk blijft het een goed overzicht van de early years en meest succesvolle periode van Fischer-Z en John Watts.

avatar van bikkel2
Ontstaan uit de New-Wave lichting dit Fisher Z . Eind jaren 70 tot halverwege de midden jaren 80 waren ze tamelijk succesvol .
Dit is een mooi overzicht . Lekkere eigenzinnige nummers van kolderiek (Limbo , Pretty Paracetamol, Wax Dolls , Acrobat ) tot tamelijk serieus ( Remember Russia , Berlin )
Fisher Z stond ook bekend om haar sterke singles ( Roomservice , Marlies , The Worker) en misschien wel de mooiste song , So Long .
Muzikaal uitstekend en die lyrische hyperstem van John Watts blijft uniek .

avatar van dazzler
GOING RED FOR A SALAD (1990)

Uitstekende CD compilatie van het vroege uur
die bijna al de beste nummers uit de drie eerste albums bundelt
met de vier bekendste liedjes uit John Watts twee eerste solo-platen.

Mocht ik kunnen kiezen
dan zou ik You'll Never Find Brian Here en Bathroom Scenario
vervangen door Cruise Missiles en Red Skies over Paradise.

Hoedanook ... de ultieme kennismaking.
Bijna gelijk aan vijf CDs in één klap.

Grappige titel, een samenstelling uit alle titels van hun UA-label albums.
Af en toe is het in huize Koekblik tijd om de vinyl-versies te vervangen voor CD's.
Eind jaren 70/begin jaren 80 kocht ik trouw alle albums van Fischer-Z. Later heb ik ook nog even het solo-werk van John Watts gevolgd. daarna ben ik ze een beetje uit het oog/oor verloren. In 1980 zat ik klaar met mijn radio/cassetterecorder toen de VARA rechtstreeks een concert van deze band uitzond.
Ik zag in 1990 op de Belgische t.v. nog een keer een optreden van Fischer-Z op een Marktplein, waarbij ze overtuigend een aantal van hun bekendste klassiekers speelden, aangevuld met een paar nieuwe songs. Van een vriendin heb ik nog weleens een Fischer-Z CD van begin jaren 90 geleend, maar er stonden niet zulke pakkende nummers als So Long, The Worker etc. op.
Ze treden nog steeds op, maar ik weet niet zeker of het John Watts met dezelfde bandleden is.
Watts was natuurlijk de hoofdpersoon in deze band en hij schreef ook alle nummers.
Ik ga niet al mijn LP's van Fischer-Z en John Watts weer als CD's vervangen, want ik vind dat ik met deze prima verzamelaar het beste van deze band wel in huis heb.

avatar van dazzler
Nog maar eens herhalen. Vergeet de volgende titel niet.

Fischer-Z - Destination Paradise (1992)

Meer dan één luisterbeurt waard.

dazzler schreef:
Nog maar eens herhalen. Vergeet de volgende titel niet.

Fischer-Z - Destination Paradise (1992)

Meer dan één luisterbeurt waard.

Ik hem hem even in bestelling geplaatst, ben dus nieuwsgierig.

avatar van matthijs
Stanley Koekblik schreef:

Kom vandaag van de bibliotheek in Leiden waar ze alle cds net hebben weggedaan. Waaronder deze. "Ja meneer we gaan met onze tijd mee, alles gaat steeds meer digitaal." Ik vind het zonde, de cd is er pas net in perspectief van de 5 miljard jaar dat de aarde er is of de 10.000 jaar van de Homo Sapiens. En dat lees ik Stanleys opmerking. Van 3 jaar terug, okee.

avatar van dazzler
De 4 solo nummers van John Watts zijn CD bonustracks.

Deze verzamelaar verscheen dus ook op vinyl met 16 Fischer-Z songs.

avatar van Queebus
Uitstekend overzicht van de eerste 3 albums van Fischer Z, een term uit de statistiek trouwens. O ja, ook nog wat solo materiaal van John Watts die om onbegrijpelijke redenen de band in 1981 ontbond. En jaren later weer de draad oppikte.

Als je dit album goed vindt staat niets het beluisteren van Word Salad, Going Deaf For A Living en Red Skies Over Paradise in de weg. Allemaal prima albums.

Al zal de zang van John Watts niet ieders kopje thee zijn.